/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Nøgle til cykel!
Fra : axelbjarne
Vist : 1998 gange
100 point
Dato : 26-09-08 15:02

Jeg har en veninde som hele tiden ikke kan finde sin nøgle til sin cykel - nogle gode idé'er til opbevaring efterlyses....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-08 15:11

Sammen hoveddørsnøglen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-08 15:15

I en snor om halsen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-09-08 15:15

Skift låsen ud med en kodelås

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-08 15:18

Jeg har lige læst på nettet ved Dansk Cyklistforbund, at en kodelås kan brydes op på 4 minutter med en skruetrækker - det var en Basta Kodelås...

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-08 15:19

Ja den med kodelåsen var da ikke så tosset.
Hvad med hendes andre nøgle mister hun også dem tit... eller kan hun have dem i samme nøgle bundt.
Man kan også købe en nøgle ring som man kan fløjte efter så bipper den.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-09-08 15:22

Citat
Jeg har lige læst på nettet ved Dansk Cyklistforbund, at en kodelås kan brydes op på 4 minutter med en skruetrækker - det var en Basta Kodelås...

4 minutter er lang tid, du kan åbne en hvilken som helst hoveddørslås på mindre end 30 sekunder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 15:52

Citat
Jeg har en veninde

Bind den fast til mobiltelefonen så er den ALTID ved hånden

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-09-08 16:38

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-09-08 16:50

lav flere kopier

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-08 16:55

Bastalås = 4 sek. ej 4 lange min.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-09-08 20:14

Ja det vist noget med at de gammeldags ind/ud låse var lette at åbne hvis man vidste hvordan så det nok derfor de ikke sælges mere, de kan nok ikke blive godkendt hos varefakta og forsikringsselskaberne vil nok helle ikke lade sin cykel forsikre med de gamle ind/ud låse.

Man kan købe låse uden nøgler som denne: http://rex-cykler.dk/images/08tr67728.jpg
Men den kan man jo også komme til at smide væk.
Jeg tror ikke man kan købe de fastmonteret kodelåse mere, så skulle du tage den af fra en gammel cykel som har en og bruge den.

Det var da en mulighed.