/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Erfaringer med Call Me/Debitel
Fra : Desmersnaps
Vist : 596 gange
200 point
Dato : 26-09-08 13:25

Hej alle
Call Me kører med nogle ret gode tilbud for tiden, så jeg overvejer lidt at få abonnement hos dem. Men der er nogle af mine kammerater der har dårlige erfaringer med dem, så jeg er lidt tilbageholdende med at skifte. Jeg vil gerne høre hvad jeres erfaringer er med dem....

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 13:39

INGEN...

M1 er de billigste i øjeblikket

www.m1.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 13:54

Jeps m1 er de bedste

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-09-08 14:12

Efter min mening er: bibob det billigste i øjeblikket - se her: www.bibob.dk

Clou

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 26-09-08 14:38

Men så vidt jeg kan se har bibob.dk ingen telefoner, og telefonerne hos m1 er grotesk dyre. Jeg skulle nok ha skrevet at pointen er at Call Me kører med gode tilbud på mobiler Om minutprisen er 49 øre eller 89 øre er ikke så vigtigt. Det handler om hvad mobilerne koster og hvor meget minimumsforbruget er (det må helst ikke være over 200 kr om måneden, da mit forbrug som regel svinger imellem 150 og 200 kroner...).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 14:42

I den sidste ende betaler du alligevel det telefonen koster....

Så det er ikke mange kroner du sparer ved DE tilbud....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-09-08 15:20

Citat
Om minutprisen er 49 øre eller 89 øre er ikke så vigtigt. Det handler om hvad mobilerne koster og hvor meget minimumsforbruget er (det må helst ikke være over 200 kr om måneden, da mit forbrug som regel svinger imellem 150 og 200 kroner...).

Dit månedlige forbrug vil jo være afhængigt at minutprisen?

Når du regner det hele sammen så vil du som refi siger, komme til at betale det samme, så det du skal kigge på (udover prisen på telefonen) er:

Sekund eller minut takseret?
De fleste takserer pr. påbegyndt minut og det kan være dyrt hvis du har mange korte opkald.

Opkaldsafgift?
Hvor meget koster det pr. opkald

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 26-09-08 17:50

Ja, jeg vil komme til at betale det samme for telefonen, men få al min telefoni gratis. Jeg valgte så at købe en Sony Ericsson c702 hos TDC (mit nuværende selskab - jeg snakkede med en del forskellige om debitel/call me og der var dælme mange negative oplevelser). 300 kroner, og så skal jeg minimum bruge 199 kr om måneden. Havde jeg købt telefonen uden abonnement ville den koste 2700 kroner, og jeg ville stadig bruge 150-200 kroner om måneden på telefon. Dette var et specielt godt tilbud, men vil nu holde på at det generelt er vanvittigt at købe en mobil uden abonnement, med mindre det er meget vigtigt for en at skifte selskab indenfor bindingsperioden.

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 18:21

Nu køber "man" vel ikke en telofon blot fordi den er billig...

Men køber den vel fordi man ikke kan undvære et eller andet den har som den gamle ikke har (hvad det så end er )

Den telefon du køber med abo er måske lidt billigere end hvis du købte den "kontant"

Til gengæld er prisen sikkert det halve hvis du venter ½ år med at skifte til netop den model....

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 26-09-08 21:12

Jeg smider ofte telefoner væk, så jeg køber faktisk ny hver gang mit abonnement udløber. Men nej, det gælder jo nok ikke for alle Og hvis man alligevel bruger pengene der kræves (fx 200 kr månedligt) og kan få en telefon for fx 1 krone ved at binde sig i 6 måneder, er det altid rart at få en til backup. Denne gang var faktisk lidt atypisk, fordi jeg for en gangs skyld havde lyst til at få mig en "ordentlig" telefon (i hvert sammenlignet med min Nokia 1208 ( eller hvad den nu hedder - noget i den retning ) )

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 08:15

Citat
Jeg smider ofte telefoner væk

Så skal du købe en af de billige til 2-300 kr

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 200 point
Dato : 27-09-08 09:45

Har haft debitel på et tidspunkt, og var ikke begejstret for det.

Læs ALT hvad der står om abonnementet, også det med helt småt.
Vær opmærksom på hvilke pakker du er tilmeldt fra start og få dem afmeldt.
Hvis der er taletid med i abonnementet, så er det ren taletid, opkald skal du betale foruden ved.

Det her gælder vel alle abonnementer, men jeg oplevede selv abonnementet hos debitel som fuld af "fælder".

Mvh
Helge

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 11-11-08 03:26

Tak for svaret helge.t.