/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 98
Fra : ipbirk
Vist : 900 gange
50 point
Dato : 26-09-08 11:26

Hej
Jeg har en gammel maskine hvor jeg har installeret windows 98 2.udgave på maskinen, nu vil jeg gerne på nettet, men det volder problemer, er der nogen der kan hjælpe for tilsyneladende er det anderledes end windows xp.
Samtidigt kan den ikke finde PCI universal bus, hvor kan jeg finde den??
Kan man forsat opdatere windows 98???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-09-08 11:30

Der er ingen opdateringer til 98 og me længere, du skal køre en repair af 98, samt have driver til bundkortet installeret. Jeg vil ikke anbefale, at bruge den til internet uden en god firewall.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-08 11:33

Med hensyn til netværk kan du måske bruge denne her side http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-08 11:42

Ikke særlig brugbar kan jeg se. Men prøv at gå ind på din internetudbyders hjemmeside. Der er som regel en guide til hvordan du kommer på nettet med forskellige operativsystemer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-09-08 11:44

Hvis driver til PCI-bus ikke er der, kan nerværkskortet ikke virke.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 26-09-08 11:53

hej windues 98 stoppede med opdateringer i 2002 og nettet skal konfigureres manuelt hele vejen igennem, noget besværligt....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 12:04

glem internet og W98, det bliver ikke andet end bøvl.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-09-08 12:36

Du skal vist nok download sådan en USB driver ting så det kan virke med windows 98.
Fint du har 2.udgave så tror umiddelbart ikke der er nogle problemer med at komme på nettet.
Det er lidt anderledes med menu osv men du skal bare højre klikke på netværk på skrivebordet og have TCP/IP installeret også indtaste de data du har fra din internet udbyder eller køre deres cd hvis den virker til win98

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-09-08 15:05

Det er ikke så besværligt at komme på nettet med win 98, det er kun få måneder jeg skrottede min, og jeg var på nettet med den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 15:57

Det handler mere om sikkerhedshuller i W98.
Og de er S T O R E

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-08 17:01

Du skal lige skaffe den CD med bundkortdriveren.....................og så måske internet.

Hvad hedder din comp > navn og model.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-09-08 18:01

Hej igen
Jeg ved ikke om jeg har udtrykt mig tydelig nok, men det er med IE jeg ikke kan komme på nettet med, det er som om den vil logge på med et modem, men et sådant har man ju ikke mere.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-09-08 18:03

Boot op på windows cdèn og kør en reparation, så er IE også iorden igen.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-09-08 18:25

Citat
Boot op på windows cdèn og kør en reparation, så er IE også iorden igen.

Det er lidt af et problem, idet min windows ver. 98 er en ældre udgave end den jeg har installeret. Jeg har rebootet fra cd'er som skulle starte windows som den var fra fabrikken, men det virker tilsyneladende ikke helt som det skal

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-08 19:03

Jeg mindes noget om at man under forbindelser skal vælge om opkaldet sker pr. bip-bip-bip-hyyyyyl-hvææææææs (56k modem) eller vedvarende.

Men lav ikke noget krævende på nettet, den er mere hullet end en gennemtæret si.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-09-08 19:12

Win98 kan bootes med disketter, hvis du har disketter og et diskettedrev.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-09-08 19:22

Jeg har windows 98 installeret, det eneste er at jeg ikke kan komme på nettet med IE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-08 20:11

Du mangler en driver til computeren.
Win 98 har en minimumsdriver med - men ikke den til bundkortet.
Bundkortdriveren skal installeres bagefter.

Og så kan du tænke på internetforbindelse.

Men hvad hedder din computer..........navn og type

Accepteret svar
Fra : aaron

Modtaget 50 point
Dato : 27-09-08 10:25

Du skal sikkert have ændret din forbindelsestype fra opkald via modem til "opkald" via LAN. Måske er der noget i denne vejledning, du kan bruge

http://www.tele.gl/dk/Internet/ServiceSupport/ADSL/IESetup.htm

Stadig som ovenfor nævnt: Sørg for at sikkerheden er i orden, firewall mv. Og så er det selvfølgelig en betingelse, at dit netkort virker korrekt.

/aaron

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 01-10-08 09:37

Tak for svaret aaron.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 01-10-08 11:26

Tak for pointene, håber du fik det til at virke.

/aaron