/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Merete´s mave.
Fra : TanteAnne
Vist : 1434 gange
100 point
Dato : 25-09-08 17:44

Jeg missede udsendelsen med Merete´s mave i tirsdag´s, ved du om den bliver genudsendt og evt. hvornår

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-08 17:58

http://sputnik.tv2.dk/?menu her kan du se alle afsnit - spol frem over dem du har set

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-08 18:01

Nu har jeg kikket tv2 programmerne igennem, og nej udsendelsen bliver ikke genudsendt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 18:10

Hende kan man sagtens undvære.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-08 18:12

Teil... enig... jeg kender en der har gennemgået præcist det sammen, der er overhovedet ingen sammenligning, ... hun har det jo ikke godt hende Merete, men hun kan da skræmme mange fra at få den operation.. mange hvor det virkelig er tiltrængt, både for helbred og udseenets skyld

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 18:14

Nej hun er naiv.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 25-09-08 18:39

Hvor er jeg dog træt af alle de dum smarte svar. Smag og behag er jo nu engang forskellig. Jeg ville gerne have set den udsendelse, og sjovt nok, de mennesker der har så meget imod dem, må jo trods alt have set dem siden de kan kommentere dem.
Ærgeligt den ikke bliver genudsendt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-08 18:45

TanteAnna, hvis du vil vide noget om den operation, så må du gerne spørge mig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-09-08 18:50

Jeg så tilfældigvis den sidste udsendelse, som den eneste i rækken.....jeg er bestemt ikke Merete Kasten fan..

Resumé:

Butikken blev lukket....

Rundt til forskellige arrangementer og sælge restlageret.

Der blev indkøbt en kolonihave

Huset skal sikkert sælges og familien flytte i lejlighed.

Merete blev (utroligt som det går let for nogen) tilkendt førtidspension......bare sådan næsten helt på eget initiativ fra kommunen lød det som....der kan i hvert fald ikke have været særlig mange foranstaltninger sat i gang, og i hvert fald en sagsbehandling i ekspresfart ...og så set i forhold til, at mennesker der virkelig er syge bliver hevet rundt i manegen i + 10 år før kommunerne....måske.....bevilger dem en pension....

Det var status quo da TV stoppede optagelserne her i september måned.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 18:57

Den kælling tror hendes kendistilværelse løser alle problemer.
Så sidder hun og vræler i tv og straks kommer der hjælp,
tror hun.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 18:58

Citat
Hvor er jeg dog træt af alle de dum smarte svar.

Det vil jeg skide på, vi har ytringsfrihed som du sikkert ved.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 25-09-08 19:11

Ja folk må mene hvad de vil, enig, men jeg stiller bare et seriøst spørgsmål her og det er det jeg gerne vil have svar på, ikke en masse andet.
Til Nordsted 1 det er ikke operationen som så, jeg er interesseret i, bare udsendelsen., men ellers tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 19:17

Du har ikke nogen som helst mulighed til at bestemme
hvad folk skal svare, forstået kvinde.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 25-09-08 19:44

så ka hun lære det ,og gå i hundestilling

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 19:59

Hun skal blive ved sit komfur og holde kæft.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-09-08 20:09

Jeg kan godt opsummer...

Jo der var en fed kvinder der snakkede og røven gik.
Så spiste hun noget mad og snakkede noget mere.
Også fik hun det dårligt fordi hun havde spist og snakkede om det.
Jo også snakkede hun.

Du ka eventuelt se diverse ting på http://sputnik.tv2.dk hvis du er villig til at betale penge.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-09-08 20:13

Af en eller anden grund kan jeg godt se afsnit 8 af meretes mave gratis på http://sputnik.tv2.dk
Jeg ved ikke om det var fordi det var det første afsnit jeg trykkede på.
Så hvis du kun skal se et afsnit så det ik sikkert du skal betale noget.
Så skal du bare lige finde ud af hvad afsnit det var før du trykker.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-09-08 21:30

Mon det er fordi det allerede er en genudsendelse?
Men den kan nok findes på nettet som andre foreslår.

Kvinden er nok tilkendt førtidspension pga sin sindslidelse. Men igen - hurtige BT meninger og en masse grimme ord, så kender vi de sædvanlige Kandu brugere der spammer andres spørgsmål med ubrugligheder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-08 21:31

Jeg kan også se det på denne side

http://sputnik.tv2.dk/

i venstre side ca. på midten, står der "mest sete tv" Merethes mave ... og det er sidste afsnit med Merethe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-08 21:34

jomfruane

Den udsendelse, der blev vist tirsdag den 23.09.08 var ikke en genudsendelse, men den sidste i rækken af Merethes mave ( indtil videre)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 21:53

Citat
sindslidelse.

Ha vrøvl

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-09-08 22:02

Hej
Ja her var igen en del tilkendegivelser fra folk som jeg af samme flabede grund har givet det røde kort.
Jeg har intet tilfælles med Merete, men er der nogen herinde, som vil bytte med hende? Så jeg er ikke en gang misundelig på hendes førtidspension - selvom jeg bor i samme kommune som Merete.
Hvor er vi dog tilbøjelige til mudderkastning - Alt sammen affødt af et enkelt præcist spørgsmål.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 22:03

Så ved vi hvor ingelein bor.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-09-08 22:12

ok - det er år siden jeg så det sidst.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-09-08 00:29

ja, nogen har et stykke vej at gå endnu...ydmyghed er en fantastisk god egenskab at besidde.
Jeg synes faktisk at det endte godt..Merethe endte jo faktisk med at have det godt?

Er det ikke det det handler om?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-09-08 07:39

Som svar på dit spørgsmål, kan jeg fortælle at jeg også kunne se afsnittet via sputnik.dk og gjorde det.

Det lykkelige ved afslutningen var vist mest at hun havde fået noget nær sygdomserkendelse.

Det jeg ikke forstår er at TV2 har udstillet hendes sygdom så skammeligt. Desværre egner følelser sig godt på tv disse år, og det er næsten utilgiveligt at vise dem som var de udtryk for en tyk kvindes kamp mod kiloérne. Som jeg har set det (og undskyld men jeg hoppede jo af for flere år siden) var det en kvindes kamp med at rumme virkeligheden.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-09-08 08:19

Hej
Jeg forstår ikke at, at Merete ikke fik psykolog-bistand igennem hele TV-proceduren. Så burde vedkommende have stoppet hendes deltagelse, hvis "hunden lå begravet" et helt andet sted end i hendes overvægt. Af sind er hun !"sangviniker" - og det vil sige det som den tyske digter Werther udtrykte det så godt med: "Himmelhoch jauchzend - zum Tode betrübt".(himmelhøjt jublende, bedrøvet indtil døde) - frit oversat. For sådan har hun det vel - set udefra?

At hun måske også har trang til at exponere sig, gør bare det hele værre. Jeg kommer også til at tænke på Niels Hausgaards sang om "så går den li' 3 måneder igen".

Det må være svært for hende og hendes familie - intet af det gjorte eller sagte kan trækkes tilbage.
Jeg har selv kun set nogle dele af serien "Livet er fedt". Men det er fordi jeg næsten ikke har set TV de sidste 3-4 år - overhovedet!

Jeg synes der lyder lidt af misundelse over hendes førtidspension herinde? Igen: Hvem ville bytte liv med Merete?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-09-08 09:03

Citat
Jeg synes der lyder lidt af misundelse over hendes førtidspension herinde

Hvis det er min bemærkning du hentyder til, så tager du fejl......det var mere for at gøre opmærksom på, hvor skævt systemet behandler de forskellige sager....

Her så vi en pige, som for flere år siden var med i et "livsstilprogram" for mennesker der skulle tabe sig........og siden da, har hun været meget fremme i medierne, (man får opfattelsen at hun nød det).......tilsyneladende velfungerende person, fart på karrieren og fritiden.......stort dyrt hus, råd til at dyrke sin interesse v.h.a. indkøb af en meget dyr hest o.s.v......opstart af stor fin forretning.......og vupti, på mindre end to måneder, så får hun bare sin pension, sådan.....

Mens andre mennesker, fysisk syge menensker, bliver tampet rundt i systemet.....ender på kontanthjælp. De mister alt, over den mere en ti års periode de bliver pisket rundt i kommunecirkus, med endeløse aktiveringer, arbejdsprøvninger, ressourceprofiludarbejdelser o.s.v.....de mennesker får det tydeligvis dårligere og dårligere...men:

Til sidst står mange i den situation, at kommunerne også tager kontanthjælpen fra dem med begrundelsen, at selv om lægeudtalelserne siger, at de mennesker er for syge til diverse arbejdsprøvninger, revalideringer o.s.v.....så fastholder kommunerne , at de ikke opfylder kriterierne for at opnå en førtidspension...så farvel og goodbye.

Ja det er fandme velfærdssystem der vil noget.

Den seneste sag, som jeg har været tæt på, det er en pige først i 40erne....fik for nogen år siden en hjerneblødning, halvsidig lammet og mistede evnen til at tale.......idag, kan med stort besvær bevæge sig rundt indendøre med stok og benskinne......kan tale et begrænset og svært forståeligt gebrokkent sprog, skal lede efter mange ord.....udendørs kan hun kun begå sig i en kørestol.

Og hun er lige jaget i en udsigtsløs arbejdsprøvning....igen.

Kan hun få sin pension....NEJ.

Og så ser man en fysisk velfungerende person, der bare har lidt "ondt i tilværelsen" i perioder.....jamen hvem pokker har ikke det.........

Jo, det er sgu skævt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 09:06

Hørt Dova.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-09-08 09:15

Hej
Kan i høre, hvor meget dova kører på de materielle ting? Og så har han/hun da ret i alt det andet han/hun skriver. Systemet er skævt. Herregud, selv Britney Spears har det svært!

Personligt kender jeg også nogle, som har fået førtidspension hvor det var fuldt berettiget. Til gengæld kender jeg også nogle stykker, som simulerer dårligdom, fordi de ikke gider arbejde, men hellere vil passe deres fritidssysler på førtidspension. Men igen - systemet vil altid være skævt, så længe det er mennesker, som skal vurdere andre mennesker.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-08 09:15

Jeg har ikke set alle udsendelserne.... meeen kan vi nu være så siker på, at hun ikke har gået i psyk behandling, hun har da ikke lagt skjul på, at hun havde det psykigisk dårligt - så vidt jeg husker -

Mange overvægtige har det psykisk dårligt, lige så dårligt som anorektikere, måske endda værre, fordi folk ser mere ned på en overvægtig, end en undervægtig dette kan bevirke at en overvægtig, spiser endnu mere - en rigtig ond cirkel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 09:38

Så ser vi den tyske mentalitet skinne igennem.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-09-08 09:43

Pletskud til mister Teil - igen - igen
Ingelein

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-09-08 09:59

Jeg er dybt uening i flere af de ting der bliver sagt - nok mest fordi jeg har erfaring fra at arbejde med mennesker.

Fysisk syge får det oftest bedre af at have et arbejde og prøve at leve så normalt som muligt - lige nøjagtigt i et tilfælde med en yngre kvinde som Dova beskriver, mener jeg også at invalidepension er sidste udvej. Så kan hun sidde uden følelsen af at være noget værd - kan man på nogen måder finde et "værd" til sådan et menneske, er det prisen værd at hun føler sig som offer.
Psykisk syge skal have opgaver der svarer til deres formåen (hvilket i et tilfælde som Meretes skifter fra det ene øjeblik til det andet) - nogen har vurderet at hun slet ikke kan klare noget lige nu og sat børnenes tarv højere. Jeg synes faktisk det lyder som en gennemtænkt beslutning, ud fra det jeg har set og tolket på.

Når man er manisk, så åbner man store tøjforretninger - tror trods betalinsgstandsning at den stadig kan gå og priser idyllen i tårevædede vendinger (og snupper en bid fordi følelsen er overvældende).
Når man er depremeret så kan man ikke slæbe sig til noget og kan kun spise.
Når man er angst kan man spise og tale om hvor stor angsten er på tv, og så aligevel få lidt flere følelser. Tænk en familie når mor fylder så meget at hun ligefrem må på TV.

Hun er meget syg og det er efter min mening usmageligt at filme. Særligt for børnene, så tak til de højere tv2 guder for at de sluttede.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-09-08 10:01

Hej Nordsted1
Jo, alle medvirkende har sikkert haft psykologisk bistand, alt andet ville da være uforsvarligt når man tænker på det der skal samles op efter hver TV-seance og folks reaktioner herpå. Jeg tænker her både på de medvirkende og på folk, som har set udsendelserne.

Og.... hvis nogen tror at jeg ikke har kendskab til psykologers arbejde, så har vi 3 af slagsen i den allernærmeste familie - heraf 1 stk med professorgrad - og det er også bare ganske almindelige mennesker med de samme fejl og mangler som vi andre. Alligevel kan de give andre mennesker redskaber til at komme videre i livet med.

Jeg har selv arbejdet et sted, hvor man behandlede Ludomaner og det de kan få hjælp til er værktøjer til selverkendelse af problemet (kognitiv behandling). Men det er da personen selv, som må gøre en indsats. Meretes problem har vel været problemer i flertal + dem hun selv har skabt ved sin deltagelse i TV-programmerne.

Alle disse TV programmer er der åbenbart "salg" i for TV-stationerne. Jeg har været ansat på Gutenberghus-bladene i Kaj Dorph Pedersens tid (Chefredaktør og far til Jes Dorph Pedersen). Den mand havde tæft for bladudgivelse. Hans motto var: Om ½delen af bladet skal folk sige: "Bare det var mig - og om den ½ halvdel: Godt det ikke er mig". Og så vidt jeg kan se, er det en linje mange andre blade end HJEMMET har lært noget af.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-09-08 10:07

Hej jomfruane
Helt enig -
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-09-08 11:04

TanteAnne

Du kan stadig se udsendelsen på denne side http://sputnik.tv2.dk/

Til venstre ... midt på siden ... mest sete ... Merethes mave.

Jeg ved det er en gentagelse, men det var jo det TanteAnne spurgte om

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 26-09-08 19:40

Ja det er utroligt hvad et enkelt lille spørgsmål kan føre med sig. Det kunne være svaret så kort. Jeg vil gå på sputnik og se programmet. Ikke mere herfra

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 24-11-08 11:19

Det danske system er og bliver lort!
Har en mor som er de 60, med slidgigt i skulderen, fået operaret begge sine arme, så hun ikke kan løfte noget tungt, kan ikke arbejde, og alligevel har hun kæmpet for at få førtidspension i over 2,5 år!!! Hun har været til test hos læger op til flere gange, hvor det er blevet accepteret og alligevel bliver hun afvist af kommunen.

Så et andet tilfælde min eks eks eks mormor, som er 160cm 130 kg fedt SVIN, doven på bistand, laver ikke en skid på bistand bare sidder og drikker kaffe, fik FØRTIDSPENSION efter et pr. mdr.

Ydeligere er jeg ved at brække mig over folketinget med deres latterlige love.

HVEM HERINDE VILLE VÆRE ENIG I AT DYRESEX SKULLE VÆRE LOVLIGT?

lad os forestille at alle politikker sidder sammen i deres lille kreds og drikke kaffe og spiser småkager på vores regning, og så kommer emnet op DYRSEX.

Tja, lad det forblive lovligt, ikke fordi der er syge MENNESKER NOK I DENNE LORTE VERDEN! Men et land som DK, SE som gøre dette lovligt, er jo total KLAMT!

'Hvad er forskellen på dyrsex, og pædofili udover race?