/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus Alert
Fra : thoustrup
Vist : 565 gange
200 point
Dato : 25-09-08 11:49

Jeg har fået 2 problemer med min søns Pc.
1)   Nede ved uret står der VIRUS ALERT, hvad er det+ og kan det fjernes?
2)   Nå jeg klikker på start, kom vinduet godt nok frem, men der mangler en masse knapper/ikoner. Såsom: Programmer, Kontrolpanel, Denne Computer, Log af, Hjælp, Søg, Foretrukne, ja faktisk hele den en række, på skrivebordet mangler også de faste ikoner, Denne Computer osv.
Jeg kan ikke komme ind i kontrolpanel, og arbejde der.

Jeg har kørt virus programmer, såsom, stofanets egen, Onecare, Windows Defender, Kaspersky, Tredsecure, de hjælp kun på en del andre problemer.

mvh
Thoustrup

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 210 point
Dato : 25-09-08 12:06

http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html ind på denne side og hent Malwarebytes 1.28 , og scan med den i fejlsikret tilstand...

derefter henter du denne http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/49399be3aab5af19e5d88e8bc6498b71/ (Ccleaner ) og installerer (husk at fjerne markeringen i yahoo toolbar ) , og der kører du "renser" hvor du vælger kør cleaner , så vælger du "register" siger scan efter problemer, og følger derefter det der står og udbedrer alle problemer...

så burde du være sluppet af med den ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-08 12:20

malwarebytes antimalware er ok - men yderligere skidt kan være tilstede som det kræver en ekspertviden at hjælpe dig af med

du kan tilmelde dig gratis her - og benytte forum gratis også:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg så dit spørgmål i kategorien rnscanner forum - læs vejledningen under bekendtgørelse i kategorien først

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 25-09-08 14:26

til D9N
har downloadet programmet, ligger på skrivebordet, men hver gang jeg forsøger i fejlsikret tilstand, slukker maskinen inden jeg når frem til skrivebordet. kan man køre programmet i alm. tilstand?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-09-08 14:49

jamen du skal installere det først ... og så starte d en op i fejlsikret og scanne ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-08 15:38

jeg synes du skal gå ind på malwarecheck og få ordenlig hjælp

der er ingen grund til at starte malwarebytes i fejlsikret tilstand hvis det kan køres i normal tilstand !

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 25-09-08 16:18

jeg hentede programmet først, men lige så snart jeg startede i fejlsikrettilstand, og først lokkede mig på computeren, og dernæst klikkede ja til at køre i fejlsikret tilstand, så gik der nogle få sekunder, og så slukkede maskinen, nogle gange nåede jeg lige at se skrivebordet, i 2 sekunder så gik computeren ned. men nu køre programmet i normal tilstand, og nu kl.16,27 har den kørt i 1 time, 43 minuter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-08 16:35

du har valgt at køre malwarebytes med en fuldstændig scan tør jeg næsten bide mig i næsen på - det er ikke nødvendigt - prøv at se om det ikke hjælpe af afbryge og vælge at køre en hurtig system skanning

og smut så ind og få hjælp hos malwarecheck.dk for hulan - malwarebytes kan fjerne en masse med er maskinen inficeret godt og grundigt ligger der rester der blot vil gøre det værre.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-09-08 16:44

Miritdk så du mener ikke min hjælp er kvalificeret ??? hmmmm

til info ... den spyware kun KUN fjernes i fejlsikret tilstand...

Thoustrup ... du skal installere malwarebytes i normal tilstand... når den er installeret skal du så genstarte computeren i fejlsikret tilstand ... og så skal du lave en fuldstændig systemscanning , ellers får den ikke fjernet alle de filer der er inficeret ...

problemet er lidt at dit kontrolpanel og administrator rettigheder formentligt er forsvundet sammen med den spyware, derfor opfører din pc sig meget underligt og er MEGET langsom ... så du skal ha lidt tålmodighed med den ...

desværre er der ikke andre måder til at fjerne den på lige umiddelbart men jeg ved den virker da jeg har brugt det på en 10-12 maskiner indtil videre...

vh
D9N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-08 17:17

Citat
Miritdk så du mener ikke min hjælp er kvalificeret ??? hmmmm
næh faktisk ikke for hvad der måtte være yderligere tror jeg ikke på du har begreb om i forhold til for eks Malwarecheck der er medlem af ASAP (Alliance of Security Analysis Professionals) og det er ikke hvemsomhelst der lige bliver det !

Citat
desværre er der ikke andre måder til at fjerne den på lige umiddelbart men jeg ved den virker da jeg har brugt det på en 10-12 maskiner indtil videre...
det får så stå for din regning - jeg går ud fra at du som de fleste tør sige sådan fordi HVAD BRUGEREN IKKE SER ER NOK VÆK - det er det så ikke altid desværre- spørgers indlæg taget i betragtning.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-09-08 17:26

Miritdk ... du tager så fejl ...

og i modsætning til dig hjælper jeg folk her ... for det er her de spørger...

D9N

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 25-09-08 17:42

Inden jeg bliver anklaget for medvirken til mord eller det der være. Så må jeg lige komme med en bemærkning.
Det program D9N anbefalede (Malwarebytes 1.28) virkede også ved kørsel i normal tilstand. Nu er computeren helt som den skal være, uden noget ved uret og med elle alle ikoner i feltet der kommer frem ved klik på START.

Jeg takker og bukker.

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 25-09-08 17:42

Tak for svaret D9N.
det virkede

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-09-08 18:00

Det var så lidt ...

og nej det gør du ikke... hehe bare rolig .. men jeg syntes bare at når spørgsmålene kommer her , skal man hjælpe her, ellers dør kandu helt ....

du kan med fordel hente http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe Superantispyware og scanne med også, den tager en del skadelige cookies osv. ud over en del spyware, og jeg vil anbefale at scanne med begge programmer jævnligt..

vh
D9N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-08 18:00

jaja når man ikke VIL hjælpes så ......