/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
OBEX
Fra : Smukke_Ole
Vist : 452 gange
500 point
Dato : 25-09-08 10:21

Jeg har en SonyEricsson mobiltelefon, som via BlueTooth kan "styres" fra min computer.
Indtil i går var der ingen problemer, men så fik jeg pludselig nedenstående fejlmeddelelse ved opstart af det tilhørende program, Float Mobil Agent

08EX session can not be established at this time, because the service is busy!
Close any other Obex applications (maybe running in background), or turn off and then back on your phone connection (disable then enable Bluetooth, unplug then plug cable etc), Or check if you have to answer on some connection question (contirmation) in your phone. If nothing above helps restart your phone and try again.

Jeg har ikke installeret nye programmer eller opdateret, men alligevel prøvede jeg en systemgendannelse uden resultat.
Jeg har også minimeret antallet af programmer, der starter sammen med Windows, til det absolut
minimale, prøvet at opdatere min BlueTooth driver, begge dele uden resultat

Jeg ved at OBEX er en slags kommunikationsstandard, men jeg har ikke andre BlueTooth
programmer kørende.
Hvordan finder man ud af, hvilke programmer, der anvender OBEX ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 25-09-08 10:25

hejsa har du evt. prøvet og gøre som den engelske tekst foreslår...

hilsen og go dag

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 25-09-08 10:29

-> jtj45

Ja det har jeg selvfølgelig, men glemte bare at skrive det, da jeg i min visdom mente, at det var det første man gjorde.
Smukke_Ole

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 25-09-08 11:50

regnede jeg da også med...men ellers har jeg ik nogen gode forslag lige pt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-09-08 12:00

Sluk din computer helt, også på stikkontakt, så der ikke er strøm til bluetooth enheden.
Start så forfra og poblemet er så formentlig løst.
Det er en ikke sjælden programfejl, som gør at synkroniseringsrutinen melder optaget, fordi der ikke er afsluttet ordentlig sidst.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 25-09-08 12:27

Gå i Hjælp og Support på din computer og skriv synkronisering i søgefeltet . Så fremkommer der adskellige forslag...

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 25-09-08 14:05

hej..der kan også være andre bluetooth i nærheden der går ind og genere....

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-09-08 07:40

-> transor Det har jeg prøvet nu i nat, men desværre uden resultat

-> axelbjarne Det har jeg også prøvet: der bliver kun vist noget med filer i rejsetaske

-> jtj45 Ja, det var såsan set det mit spørgsmål gik ud på: Hvordan ser man hvad/hvem der bruger OBEX

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 26-09-08 09:10

hej det jeg ik lige klar over om man kan se og evt. hvordan man ser det..

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-10-08 09:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål