/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Faserækkefølge
Fra : filelars26
Vist : 2172 gange
45 point
Dato : 24-09-08 20:32

Hej til alle
Fandt engang et diagram på en tester, til og teste fase rækkefølge (r.s.t) har nogle et hint?
Det er irriterende altid og skulle bytte to faser, på div udstyr, sav, højtryksrenser svejser , høvel osv, når de kører den forkerte vej.
Ved godt der findes cee stik med fasevender, men det rigtige ville jo være og starte ved grupperne.
Hilsen
FileLars

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-09-08 20:45

LK laver en lille en, kaldes FS brik.
se evt. her: http://www.direkte-el.dk/Default.aspx?tabid=6872&ProductID=0a6ea79d-6c5c-4bcf-a28e-7fd99e43af2f&SearchStr=fs%20brik

Det er måske en du selv vil lave??

MVH

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 55 point
Dato : 24-09-08 20:46

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&tfgSearch=Y&N=4294955378&searchTerm=Fasefølgetestere

Her kan de købes, diagram har jeg ikke ved hånden.

Den billige model...
Men blev lavet i EFG-fagets EL-del så diagram må være til at finde.

Som jeg husker det, er der ikke meget andet end 2 glimlamper og er par kondensatore.

men søger lige lidt videre...

vh ben

Godkendelse af svar
Fra : filelars26

Dato : 24-09-08 20:50

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Det var også dem fra Efg tiden jeg nok tænkte på, ja jeg havde tænkt mig og lave den selv, husker det også som nogle billige passive komponenter.
Hilsen
FileLars

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-08 20:56

Hvis du havde ladet spørgsmåleg stå åbent - var der nok kommet et diagram frem, hvis du er heldig dukker det op.

vh Ben

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-09-08 21:11

Jeg har et diagram, men det er jo for sent nu

MVH

Kommentar
Fra : filelars26

Dato : 25-09-08 06:40

Øh helt ny, hvad mener i med "lade spørgsmålet stå åbent"
Hilsen
FileLars

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-09-08 15:34

Du har klikket på accepter svar, dermed lukker spørgsmålet og ingen ander kan se svaret eller svare på dette ....

vh Ben