/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HP/Win XP Pro Medie Center
Fra : axelbjarne
Vist : 407 gange
200 point
Dato : 24-09-08 13:45

HP Pavilion/Windows XP Pro Medie Center....

Jeg forsøger at hjælpe en ven med hans computer - og jeg kører på den i øjeblikket, men det er lidt tricky, fordi styresystemet er jo halvt dansk og halvt engelsk - en gang gøgemøg - jeg kan ikke installere opdateringerne fra Microsoft - den har installeret SP2 og jeg har kørt en sfc /scannow, og der var ingen filer som manglede - hvad kan der være galt?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-09-08 13:45

Det er en HP Pavilion computer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 13:49

Hvordan kan det være halvt af hver....

Styresystemet kan KUN have et sprog.... Resten må være noget der ikke vedkommer styresystemet....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-09-08 14:01

Det er det - hvis jeg går i fejlsikret tilstand står det hele på engelsk, men opstartssiden står der velkommen....og går jeg ind i start står det på dansk....jeg har set nogle computere fra HP, de skal have meget af deres eget ind...blandt sammen med Windows XP...

Har lige prøvet at hente IE7, så kommer der en meddelelse om, at sproget understøttes ikke - den var på dansk....så nu ved jeg ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 24-09-08 14:15

Sæt "original" cden i og kør en frisk installation....

De må ligge i de ting du allerede har downloadet (forkert sprog)....

Sørg ligeledes for at opdateringer er på rette sprog (hvis de er sprogfølsomme)

Om du kører fejlsikret eller ej må ikke have indflydelse - det er jo samme system blot kun med de drivere der er nødvændige for at systemet kan køre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 14:16

Citat
jeg kan ikke installere opdateringerne fra Microsoft

Det er så IKKE et godt tegn.....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-09-08 15:00

Jeg skulle ud på HP's hjemmeside, og hentede en fil til bundkortet - så nu kører det åbenbart...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-09-08 15:01

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 15:05

Selv tak...

Det var da godt det lykkedes...