/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Freelance fotograf søges
Fra : dr0zie
Vist : 1502 gange
100 point
Dato : 24-09-08 12:50

Søger en freelance semi prof fotograf som ønsker at få sin hjemmeside og sit navn frem bland publikummet i alderen 15-20 år.

Det jobbet ville gå ud på, var at medbringe fotolys og kamera og stå og tage billeder i et hjørne af et diskotek, her kommer gæsterne så og får taget semiprof fotosession.

Det jeg kan tilbyde er desværre ikke noget økonomisk, men massevis af reklame. Til selve festen kommer der modeller som gæsterne kan få taget billeder med, men de kan også få taget billeder alene, du vil kunne få dit navn, hjemmeside eller hva du nu end ønsker på vores flyer, billetter (hver i sær bliver trykt i henholdsvis 5000 samt 1000 eksemplarer), samtidig vil du få dit navn, logo m.m på DKBN, med over 1500 der læser det / ser det. Og vi kan aftale at billederne KUN vil blive set via din hjemmeside, mendmindre du ikke har kapasitet eller lyst til dette så overtager vi dem på vores.

Vækker dette din intresse ?

Mvh. Patrick

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 13:46

Citat
semi prof fotograf

Citat
Det jeg kan tilbyde er desværre ikke noget økonomisk

Nu er kandu ikke nogen arbejdsformidling.....

Men den bliver nok ret svær under alle omstændigheder....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 13:47

- Ubesvarede 1
- Besvarede 42
- Annullerede 36
- Slettede 1
Ialt 80

Det gør det så ikke nemmere

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-08 14:06

Refi, nå okay, dvs. Jeg må ikke stille dette spørgsmål herinde?

Ved godt der ikke mange de gider gøre det uden at få penge for det, men hvis der er en freelance semi prof fotograf der fx. mangler reklame så kan vi jo tilbyde dette.

Det jo præcis på samme måde Martin White startede ( http://www.martinwhite.dk/ ) og nu han super kendt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 14:42

Citat
Det jo præcis på samme måde Martin White

Arrrr

Der skal nok lidt mere til....

Men du kunne jo tilbyde at ALLE udgifter dækkes osv....

Et måltid og lidt drikkelse er nok heller ikke af vejen....

Forestil dig vedkommende er i Skagen og du er på Bornholm

Så kig lidt i "lokalkredsen" i stedet - der er nok større muligheder...

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 24-09-08 15:03

Hvor er det henne af i landet?? :)

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-08 15:47

København :D

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-09-08 16:16

nix
fotografere fulderikker er ikke det sjoveste

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-09-08 16:40

Troe sgu ikke du får nogen semiprof fotograf til at hoppe på sådan et tvivlsomt projekt....

Der er jo restriktioner på at tage billeder sådan et sted, og endnu mere at offentliggøre dem.

Og selv om de involverede gæster er indforstået med at der tages billeder, må man ikke bare offentliggøre dem, ligesom hverken I eller fotografen må sætte dem på sin hjemmeside, medmindre de personer der er på billederne har givet skriftlig tilladelse til det:

Citat
Følgende situationsbilleder vil normalt ikke kunne offentliggøres uden samtykke:

Billeder optaget af ansatte på arbejde i en privat virksomhed eller en offentlig myndighed
Billeder af kunder i en forretning, i banken, på posthuset m.v.
Besøgende på en bar, natklub, diskotek eller lignende

Portrætbilleder
Som altovervejende udgangspunkt kræver det et samtykke at offentliggøre portrætbilleder på internet.

http://www.datatilsynet.dk/borger/internettet/billeder-paa-internettet/

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-08 16:46

Den tror jeg desværre ikke på, fordi vi bruger DKBN til hver eneste af vores fester, så det ville være præcis det samme, som at bruge dem som en fotograf.

Det jo intet tvivlsomt projekt ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-08 18:42

500 kr. / time og Copyright ~ salgsrettigheder på alle billederne.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-08 18:44

Eyvind har du msn eller lign så jeg kan kontakte dig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-08 18:56

Nej - men jeg vil kontakte en som måske vil henvende sig..................
Jeg er for gammel til det ræs.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 24-09-08 19:06

Citat
Følgende situationsbilleder vil normalt ikke kunne offentliggøres uden samtykke:

Billeder optaget af ansatte på arbejde i en privat virksomhed eller en offentlig myndighed
Billeder af kunder i en forretning, i banken, på posthuset m.v.
Besøgende på en bar, natklub, diskotek eller lignende

Portrætbilleder
Som altovervejende udgangspunkt kræver det et samtykke at offentliggøre portrætbilleder på internet.

Nu har jeg været bestyrer på et provinsdiskotek i 2 år. Og ja - loven er som du skriver længere oppe, MEN sålænge du skilter i entreen med at der tages billeder og disse offentliggøres på følgende www-side er det en undtagelse :D

Jeg har været igennem den sag alt for mange gange! :D

dr0zie - Hvorfor får du ikke en af jeres faste DKBN-fotografer til at komme ned i civil og tage de billeder? :) Hvis det ikke må koste noget, så bestik ham med en flaske spiritus med vand, eller en stak drinks-billetter. Hvad i nu synes:)

Det har vi før gjort til et lignende projekt - Han var så også selv ejer af et spejlrefleks-kamera så det var nemt. Finder i en der ikke er det, kan det lejes.
Ville gerne have hjulpet hvis det havde været i Jylland. Må jeg spørge hvilket diskotek vi snakker om? :D

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-09-08 19:32

Citat
Og ja - loven er som du skriver længere oppe,

MEN sålænge du skilter i entreen med at der tages billeder og disse offentliggøres på følgende www-side er det en undtagelse :D

Absolut ikke nej........... man har ikke lov til at sige til gæsterne:

"Hvis I kommer ind her, må I finde jer i at blive fotograferet og offentliggjort på en hjemmeside"

Det er sådan set OK, at gøre opmærksom på at der tages billeder, såfremt diskoteket altså skønnes at været frit tilgængeligt sted....MEN hvis billederne skal offentliggøres nogen steder, kræver det accept fra dem der er på billederne......

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-08 19:37

DKBN har da ikke accept fra alle brugerne ?
Og Eyvind må du meget gerne.

Fordi DKBN fotografer sjællent, har lys udstyr m.m
:)

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 24-09-08 21:35

Nej men idet man går ind på diskoteket står der jo i døren at der tages billeder - Så det er jo det samme som hvis det er diskoteket der tager billederne:D

Man kommer altså langt med et spejlreflekskamera selvom man ikke har blitzlamper - Også på et mørkt diskotek. Ellers kan blitzlamper lejes med spejlrefleks-kamera!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-09-08 21:56

Citat
DKBN har da ikke accept fra alle brugerne

Citat
Nej men idet man går ind på diskoteket står der jo i døren at der tages billeder - Så det er jo det samme som hvis det er diskoteket der tager billederne

Det er sgu da fuldstændigt underordnet hvem der tager billederne.

Problemet ligger i, at det ikke er lovligt at offentliggøre dem....hvilket det heller ikke er på DKBN's
side, medmindre personerne på billederne har givet tilladelse til det.

Det står i loven om håndtering af persondata:

Citat
Følgende situationsbilleder vil normalt ikke kunne offentliggøres uden samtykke:

Besøgende på en bar, natklub, diskotek eller lignende

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-08 22:22

Nå uanset hvad så gør alle det og DKBN tager over 20.000 billeder hver eneste uge, med eller uden folks tilladelse.. Jamen altså til selve festen kommer der også 3 -4 fotografer og fotografere hele festen, det jeg skal bruge en fotograf til er at personen skal tage gode billeder redigere dem og så uploade dem, så det er som om folk har fået taget et fotosession billede blot med 1 enkelt eller to, da der også kommer modeller fra hotjug.dk :)

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-08 22:26

Forresten har jeg endnu ikke set et diskotek og jeg henviser ikke til barer som har et skilt i døren, hvor der står der bliver taget billeder og at disse bliver offentliggjort..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-08 18:39

Skal hilse fra mine fotovenner og sige at du ingen henvendelse får................... de opfatter det ikke som seriøst.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 25-09-08 18:44

Okay, er jeg selfølgelig ked af Eyvind, forstår dog ikke hvorfor folk synes det ikke er seriøst nok.

Det bliver en kæmpe fest, med CULT og Hotjug som med sponsorer m.m

Men fino