/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende email
Fra : pots
Vist : 1566 gange
50 point
Dato : 24-09-08 11:14

Jeg har en mail program, windows mail version 6.0. Problemet er at jeg ikke kan sende fra det, men kun modtage mails... hvorfor?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-08 11:16

Opsætning af konto er sikkert forkert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 11:16

Det kunne jo være fordi du ikke henviser til din udbyder postkasse....

Så kom lige med dine netoplysninger - så er der sikkert hjælp at hente....

Årsagerne kan jo være mange.....

Og du får vel også en fejlmelding

Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 11:19

Det her er fejlmeddelsen når jeg prøver at sende en mail. Har opsat konto som cybercity anbefaler.

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Emne '', Konto: 'vip.cybercity.dk', Server: 'vip.cybercity.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-08 11:22

Der er en fejl i linjen Server til udgående post, ellers er serveren nede i øjeblikket hvis du har kunnet sende før

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 11:24

Kig lige i din kontoopsætning hvad der ståt under SMTP

Er det en cybercity konto du bruger til at sende fra.... ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 11:26

Og er DIN NETUDBYDER cybercity eller blot din postadresse...

Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 11:28

Cybercity er blot min postadresse. Har ikke længere cybercity som min netudbyder.

Under SMTP står der vip.cybercity.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-08 11:32

Det er din udbyders server du skal bruge til sende mail, ikke Cybercity

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 12:06

Som o.ov.n. skriver - det er din netudbyders smtp der sakal bruges....

HVEM er din netudbyder ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 12:10
Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 16:45

Okhvis jeg har forstået det ret. Så skal jeg bruge min nuværende udbyders smtp adresse, det skal jeg vel også ved pop3 adressen så? Eller er jeg helt forkert på den

Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 16:51

Ok har prøvet at skrive både cybercity's og dansknet's på begges pladser og sammen, men intet virker...... hva nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 17:13

KUN på SMTP adressen... Intet andet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 17:16

Cybers på pop3 (hvis det er en cyber mailadresse)

Dansknet på SMTP

Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 17:35

Har jeg også prøvet og så bliver den ved med at skrive at man skal skrive brugernavn og password... hele tiden....

Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 17:36

Meddelelsen kunne ikke sendes. Godkendelsesindstillingen er muligvis ikke korrekt for serveren til udgående post (SMTP). Du kan få hjælp til at løse problemet ved at søge efter "Fejlfinding i forbindelse med Windows Mail" i Hjælp og læse afsnittet "Jeg har problemer med at sende e-mails". Hvis du skal have hjælp til at angive de korrekte serverindstillinger, skal du kontakte din e-mail-udbyder.

Den afviste e-mail-adresse var ................ Emne '', Konto: 'vip.cybercity.dk ', Server: 'smtp1.dansknet.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.5.3 - chkuser)', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553, Fejlnummer: 0x800CCC79

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 17:39

Så gør du det.....

Du kan da bare bede den gemme - og vil den ikke det trænger du nok til at få renset ud i dine cookies....

POP3 skal ALTID være mailudbyder
SMTP skal ALTID være netudbyder

Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 17:43

Tjah.... stadig samme som foroven i fejl... tror måske det er dansknet der er problemet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 17:45

SMTP = smtp.dansknet.dk

GLEM det 1-tal

Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 17:47

så skriver den bare :

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Emne '', Konto: 'vip.cybercity.dk ', Server: 'smtp.dansknet.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 17:53

Du må have fat i Dansknet...

Der er noget rivende galt i din opsætning eller

Du kan IKKE bruge en cybercity mailadresse når du ikke har cybercity..... - derfor kan Dansknets server ikke finde den.....

Kommentar
Fra : pots

Dato : 24-09-08 17:55

Har lige prøvet med dansknet i både pop3 og smtp (med dansknet email adresse) den fungere heller ikke.. så det må være dansk net der har fejlen..
Men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 18:00

Citat
Meddelelsen afvises, fordi den udgående SMTP-e-mail-server ikke har godkendt dig som bruger.

Det tyder så på du IKKE længere har lov til at benytte cybercitys mailserver....

Så du må bruge en anden mailadresse som standard - cybercity kan du KUN bruge til at modtage fra - og det stopper nok også inden længe...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 18:01

Det er IKKE dansknet der fejler - det er cyber der AFVISER dig da du ikke længere er kunde....

Kommentar
Fra : pots

Dato : 25-09-08 11:59

Jeg har nu oprettet en helt anden mail ved gmail... nu fungere det

Annuller spørgsmålet
Fra : pots

Dato : 25-09-08 12:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål