/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MEGA langsom til at starte op
Fra : Mille1966
Vist : 976 gange
100 point
Dato : 24-09-08 06:37

Min Bærbar er MEGA langsom til at starte op,det skal siges den har været fyldt med billeder og muskik,men det er flytter til en anden Pc.Så er der en masse små programmer der starter op sammen med opstart af Pc ! Som jeg ikk har installeret noget sweettime mm
Min pc er ikke engan ¼ del fyldt op ! Hvad er der galt ? Findes der nogen gode rense programmer eller gode råd ?
Mit trådløse internet er også blevet langsomt ,Stofa siger forbindelsen er korekt men det kan jeg ikke mærke på min Pc

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 24-09-08 07:09

prøv guiden til en langsom pc.

www.arlet.dk

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 24-09-08 07:22

og en box med SweetIM kommer hver gang jeg starter pc ,den spørg om jeg vil installer hver gang,og der til svare jeg NEJ men den kommer hele tiden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 09:08

Lav en geninstallation af dit styresystem....

Hvis du har fjernet det du skulle bruge - ellers så fjern det - er det langt den bedste løsning.....

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 24-09-08 09:33

og hvordan gør man lige det ? har jo ingen cd med ex den lå på min pc da jeg købte den ved Dell

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 09:42

Så ligger den der stadig...

Du har en genoprettelseskonsol (partition) hvor dit system ligger......

Da maskinen fungere kunne du jo brænde den ud....

Gider du ikke det kan du køre den DIREKTE derfra hvor den er.....

Det står under opstart.... hvilken tast der skal trykkes (eller den ligger i din startmenu)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-08 10:09

en recovery er slet ikke nogen dårlig ide

Citat
Så er der en masse små programmer der starter op sammen med opstart af Pc ! Som jeg ikk har installeret noget sweettime mm
det kunne til gengæld tyde på at du har fået noget malware ind på din pc - du kan oprette dig og benytte forum gratis her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg dit spørgsmål ind i kategorien runscanner forum og læs vejledningen (bekendtgørelsen) før du starter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-08 11:09

Nu findes der altså programmer som kan starte sammen med computeren, uden at det er virus, her et lille program som kan finde de programmer som ikke behøver starte op sammen med computeren, det er på Malwarecheck at jeg har læst Startup Lite: http://www.malwarebytes.org/startuplite.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-08 11:15

SweetIm kan du vist fjerne fra Tilføj og fjern programmer: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42847

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-08 20:15

Ønsker du at slukke noget der altid starter op med maskinen kan du skrive msconfig i kør så kommer et vindue hvor du vælger fanebladet start .Der kan du så fjerne flueben i de ting du ikke ønsker starte op sammen med vindows Der sker ikke noget ved at slukke noget du så savner for så er det bare derind og sætte fluebenet ind igen Hos malwarerchek har de et program der hedder MalwareBytes antimalware Det er eminent til at fjerne evt snavs med Det ville jeg prøve i stedet for som nogle herinde altid foreslår, at lave en recovery

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 28-10-08 11:12

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-10-08 13:32

Takker og bukker .Kom den til at kører godt ??