/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
codec "mod" grøn skærm æv æv
Fra : Uffe29
Vist : 323 gange
200 point
Dato : 15-03-03 22:20

Under afspilning af nogen film er skærmen (næsten) helt grøn

Jeg har/har prøvet med:
* DIVX player (failed to open)
* Windows media player (grøn skærm)
* Winamp 3 (grøn skærm)
* Nimo pack version 5.0 Build9 Beta1 (har prøvet diverse, men er blevet kraftigt advaret mod at installere alle)
* DivX codec

Jeg kan normalt afspille film, men jeg har 3 med dette problem

Er der nogen der har løsningen

Accepteret svar
Fra : CyberFish

Modtaget 210 point
Dato : 15-03-03 22:58

Hej ..jeg kender godt dit problem..jeg har selv bøvlet med det..og fundet ud af lidt mere med tiden hvor jeg bøvlede me det...jeg gjorde det at jeg installerede divx bundle som man kan hente og så installerede jeg nimo pack samme version...men der skal du fravælge alt undtagen den der hedder Xvid (nimo´build) og for at lyden virker skal du oxo vælge den der hedder AC3 Audio decoder...Husk kun at vælge disse 2 elementer i nimco codec pakken...men ved nogle film resultere det i at de hakker i windows media player..derfor skal du bare afspille den i et program der hedder zoomplayer som er enkelt og godt program til at afspille i...Det er lidt kringlet det hele..men sig til hvis du har mere bøvl....Hvis du køre winxp og bruger de updates den kommer med..så kan det ofte oxo fucke din divx da den liugger noget crap oven i det hele..syntes jeg !

men inden du gør alt dette...skal du fjere ALT divx eller hvad du har inst af codec...husk oxo at fjere mapper med codec.

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 15-03-03 23:05

Tak for svaret CyberFish.
Jeg løste det lige selv
Afinstallerede nimo --> hentede http://ftp.pu.edu.tw/yesterday/mediaplay/Nimo50Build7.exe ---> tilvalgte xvid (havde jeg dog også gjort i den anden) ----> så virkede det

Ellers tusind tak for hjælpen cyberfish, det ligner også lidt det jeg gjorde = ser også ud til at virke..... jubiiiiii

Kommentar
Fra : CyberFish

Dato : 15-03-03 23:15

Så er alle glade igen...men det kan jo være folk vil købe sådan et godt svar som mit :)

Hygge

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-03-03 23:39

jeps....eller mit

Den gik i kage både med DIVX player, Windows media player, og Winamp 3 på det samme sted

Så hentede jeg zoomplayer......nu kører det.....endnu engan tak

Kommentar
Fra : rikkojul

Dato : 29-10-03 23:12

Den delvise grønne skærm kan fjernes med denne operation og tak for linket til uffe29 med nimopack !

Jeg havde mange film med dette problem men efter jeg af inst. alt divx o og inst denne pakke kørte samtlige film perfekt !