/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
De danske vægtkonsulenter...
Fra : MiLLaSkaT
Vist : 521 gange
10 point
Dato : 23-09-08 21:37

Har lavet en bog der hedder Spis dig slank, det er enten nr 1 eller nr 2, der har en sindsyg lækker opskrift på laksefrikadeller..

Der er vel ikke en der ligger inde med den vel? :)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-09-08 21:49

Her er den

170 g frisk laksefilet , hakket
100 g ærter = tilbehør

100 g gulerødder groft revet
100 g squash groft revet
6 tsk mel
evt kapers + sennep efter smag
salt, peber + lidt citronsaft

Bland laksefarsen med de groft revne grøntsager. Tilsæt me,. krydderier og lidt citronsaft. Hvis det ønskes, kan der tilsættes kapers og sennepefter smag. Steges på pande ved svag varme.

Sennepssauce:
1 dl ylette
½ tsk dijonsennep
½ tsk citrosaft
salt + peber

Røres sammen og serveres til laksefrikadellerne og ærterne

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-09-08 21:50

rettelse
Citat
Tilsæt me,.
tilsæt mel

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-09-08 22:14

Jeg tror ikke man kan spise sig slank. Hvorfor ?
Fordi at hvis man ikke har ryggrad nok til noget så enkelt, at spise mindre (læs fedtfattigt) hver dag, hvordan kan du så tro du kan holde en madplan.

men held og lykke

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-09-08 22:18

Er det den hvor du tager en laks og former den som frikadeller og steger dem på en pande.
De danske fup konsulenter ville selvfølgelig ikke sige du skal spise mindre for at tabe dig for det ville de jo ik lige frem tjene penge på.

Kommentar
Fra : MiLLaSkaT

Dato : 23-09-08 22:33

Prøv og hør her til jer der har svaret negativt, jeg søger ikke den opskrift fordi jeg ønsker at tabe mig, men fordi jeg faktisk synes de smager godt.

Iøvrigt kan man sagtens holde en madplan, hvis man vil... Og jo man kan spise sig slank, hvis man omlægger sine vaner, men det er en anden snak :)

Tak HelleBirgitte Er det den fra bog nr 2 mener jeg det er ? Husk ellers der var dild i, men det er også mange år siden jeg har set opskriften, så måske husker jeg forkert :)

Kommentar
Fra : MiLLaSkaT

Dato : 23-09-08 22:35

Der skulle selvfølgelig stå husker og ikke husk

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-09-08 06:59

Hej igen - opskriften er fra bogen, der bare hedder "Spis dig slank" fra De danske vægtkonsulenter - og nej ingen dild i opsk.

Men fandt lige denne med dild:

Citat
Jeg har en opskrift på laksefrikadeller og det er verdens nemmeste og bedste ;-
170 laks
62 græsk yogurt hakkes i en minihakker og der tilsættes masser af frisk dild. Steg dem på panden og mums

http://www.vaegtkonsulenterne.dk/pages/forumThread.asp?forumpostGuid=302043&menuGuid=8383

Jeg har ikke selv prøvet nogen af opskrifterne men go´ fornøjelse

Kommentar
Fra : MiLLaSkaT

Dato : 24-09-08 10:48

Nå men, mange tak skal du have

Så må jeg prøve at lave dem snart