/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon Lbp-4i - sorte striber
Fra : ingelein
Vist : 814 gange
20 point
Dato : 23-09-08 17:34

Hej
Jeg skal skrive mange sider af en manual ud - og kom i tanker om min gamle Canon printer. Langt om længe fandt jeg en driver til den på nettet - linket til dette gode sted med mange gamle drivere sætter jeg ind i tips for at flere kan have gavn af det.

Men printeren, som ikke har været i gang længe, sætter lange sorte striber ned ad papiret. Jeg ved godt at det har noget med Coronaen at gøre - og at man helst ikke skal røre den. Men der sidder en del tonerfarve på den.

Kan der være en anden årsag? Jeg har 4 patroner, og de første 2 har sat snavsede spor.

Mange hilsner Ingelein -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 18:01

Der har fulgt en børste med til din printer... den kan du godt bruge til Coronaen

Har du forlist børsten, kan du fugte en vatpind, og lige så forsigtigt rense Coronaen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 23-09-08 18:04

Jeg fik fra en medarbejder på canon det råd at sætte printenheden i 60 grader varmt vand. Det hjalp en del men ikke 100%

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 18:16

Fattig, ... det du skriver der, er den visse død for en printer med en Corona, da det er med pulver

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-09-08 18:45

Hej - især Nordsted1
Jeg har lige kigget i min manual til printeren og der står der at coronaen, som sidder på selve tonerpatronen ikke en gang må få lys.

Og..,............ jeg har afprøvet samtlige 4 Patroner, hvoraf den ene var spritny. Jeg tror simpelthen at de er for gamle og at pulveret er klumpet sammen.

......... Nej, jeg kunne aldrig finde på at sætte den i vand - men Fattig har nok haft blækpatroner i tankerne - ????????

Og så har jeg lige fundet en affaldssæk til de 4 printerpatroner og printeren.

Mange venlige hilsner Ingelein - jeg annullerer ikke spørgsmålet, men giver points til Nordsted1

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 23-09-08 18:49

Ok, Jeg talte godt nok om blækpatroner. Beklager meget. Har nu lært at der er noget der hedder coronaen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 19:17

I din printer er der to Coronaer... den der laver billedet sidder i en beholder du kan tage ud

den anden Corona sidder i bunden af maskinen, det er den der trækker pulveret over på maskinen

Du kan rense begge Coronaer med vatpinde uden der sker noget

Det der ikke kan tåle lys, er tromlen der laver billedet

Det kan meget vel være det klumpede pulver der giver striberne.

Det du kan gøre er: lav et test print, når du ser halvdelen af printet kommer ud af maskinen, åbner du låget så maskinen stopper, tager partronen ud og åbner så du kan se den grønne tromle, og hvis det du ser - ser pænt ud, er det ikke det der er galt --- jeg har lige modtaget diktat fra manden

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-09-08 19:23

Hej Nordsted1

Hvad er der så galt - nogen anelse om det ?- Jeg har som sagt allerede lagt patronerne i en affaldssæk og skruet det specielle stik med en afbryder af ledningen. Jeg skal tro på at noget kan reddes inden jeg fixer det hele igen. Hvad vil I kalde den grønne tromle i selve printerpatronen - for det er den jeg kalder coronaen.?

Mange tak og hilsner til gemalen
fra Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 19:28

Manden siger at det er verdens bedste printer, du må IKKE smide den ud... han taler tlf. jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 19:29

jeg kan lige få ud af ham, at det du tror er en corona, er tromlen snakkes ved senere

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-09-08 19:33

Hej Nordsted1
Det er på den grønne "dims" at pulveret lægger sig. Iøvrigt bliver trykket også meget svagt og ujævnt. Desværre har jeg nogle testprints fra sidste gang jeg brugte den - og de var sørme flotte.
Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 23-09-08 19:44

Nu skal du holde ørene stive

den klap du åbner for at sætte farvepartronen ind.. i det hul sidder der en coronatråd, det er den tråd du skal rense...

når du har renset den, så sæt maskinen til at kopierer 50-100 stk, så skulle den meget gerne være i orden-

håber du forstår det, for jeg er sgu ikke helt med

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-09-08 21:28

Hallo Nordsted1
Nu har jeg klappen åben og der sidder en sort gummiagtig rulle. Hvor sidder så Coronatråden - Er den så synlig at jeg ikke kan undgå at se den - er det en tråd eller hvad?

Det forekom mig at pulveret ligesom lækkede på en eller to af patronerne, som hidtil har været opbevaret i originalemballage - de 3 af dem har dog været åbnede. Den 4. åbnede jeg i dag - med samme resultat: Sorte striber - nu på både for- og bagside af papiret, og altid de samme striber på den samme patron. Det vil sige at een patron giver papiret striber i siderne, en anden midt på papiret.

Jeg tager ikke på lossepladsen før sidst på ugen
Håber på mere hjælp fra din gemal
Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 21:48

Det er svært at forklare, måske vi skulle tage den på tlf. eller måske du bor i nabolaget, så vil manden gerne kikke på den

jeg lukker dig lige ind i favoritterne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 21:50

Nå ja, det er jo ikke kun mig der skal lukke dig ind i "varmen"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-08 14:54

Hej Nordsted1
Jeg bor vist ikke i nabolaget - så jeg tog en rask beslutning - og især efter at "refi" i en anden tråd spurgte om jeg arbejdede i en genbrugsbutik. Printer og patroner er nu endt på genbrugspladsen.
Jeg begynder at indse at jeg ikke skal spilde min tid på at få de gamle ting til at du'.
Du skal have mange tak for hjælpen.
Med mange venlige hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-08 15:00

Ingelein, det er jeg ked af at høre, min mand ville godt have arvet den efter dig

Min mand har selv arbejdet ved Canon, og siger at det er en af de bedste printere til dato, han ville også gerne have hjulpet dig pr tlf.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-08 15:10

Hej Nordsted1
Det er jeg sørme ked af. Men min man har været på "lossen" i formiddags.
Der er dog een god ting ved det - jeg havde tidligere sat den til salg for 400 kr. incl. de 4 patroner - i Den Blå Avis. Det ville ikke have været rart om jeg havde solgt den og det ikke duede.
Mange tak for dine gode og venlige svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-08 15:17

Der da min mand talte i tlf, imens jeg skrev her igår, talte han med en anden Canonmand, der var lige så ivrig i at få sådan den printer.... det lød som om, at selv om den ikke virkede ville det være værd at få den rep.... nå men det er for sent nu, håber der er en kender der får glæde af den

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-08 15:46

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg troede faktisk at jeg havde accepteret tidligere.
Mange hilsner Ingelein