/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
text fræsning fra en tegning
Fra : emptynes
Vist : 1040 gange
50 point
Dato : 23-09-08 16:56

hej
Vi har en cnc fræser på arbejde,pladerne tegner jeg i cad(2006).
Nu har jeg prøvet at skrive mit navn i cadden med text redskabet,men når jeg gemmer det(det skal gemmes i dxf)så kommer der en tom skærm op i cncèrn.Er det fordi de linjer i teksten ikke er rigtige linjer
Kan i hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-09-08 19:05

Det er fordi din tekst ikke er i vektor men i fonte....

vh Ben

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-09-08 21:26

Jeg vil tro du skal bruge skrifttyper med extension SHX i autocad for at kunne bruge det tíl at fræse efter.

Her er lidt "teori" om vektor-skrift:
http://en.wikipedia.org/wiki/SHX_fonts

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 24-09-08 18:19

hvor kan jeg downloade den slags skrift?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-09-08 19:44

Er der ikke nogle allerede som en del af din Autocad installation?

Ellers er der mindst én her:
http://www.xanadu.cz/en/download.asp?file=fonts&sort=

....ellers må du jo spørge hos din CAD leverandør ....

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 10-10-08 15:45

der er masser af shx skrifter,men jeg forstår ikke det med vector skrifter.