/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gasfyr manual
Fra : filelars26
Vist : 5440 gange
20 point
Dato : 22-09-08 21:50

Hej til alle, er der nogle som ved hvor jeg kan finde manual til Junkers Bosch CE425 Mini ASE 23-1 gasfyr?

Hilsen
Filelars

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 23-09-08 07:34

kontakt Bosch , de kan sikkert sende dig et eksemplar

http://www.bosch.dk/content/language1/html/6284.htm

Accepteret svar
Fra : Gasmanden2

Modtaget 20 point
Dato : 24-09-08 17:56

Ellers spørg, så skal du få svar.....

Jeg skal bare også vide om du har nogen styrring tilsluttet gaskedlen, feks. TA 210A, TR21, TRQ21, TRQ31, TRP31 eller lign.

Ellers i grove træk:

-Manometeret skal altid være mellem 1 og 2 bar.
-Temperaturen på gaskedlen vil skifte mel. 20 og 90`C, afhængig af om den laver varmt vand eller varme. Dette er normalt.
-Temperaturen på det varme vand stiller du på varmtvandsbeholdere, ikke på gaskedlen.
-Gaskedlen laver når den står på sol symbolet, KUN varmt vand til hanerne.
-Gaskedlen laver når den står på snefnug symbolet OGSÅ centralvarme.
-Drifttermostaten til højre går fra 1 til 7. 1 svare til en fremløbstemperatur på ca. 45`C og 7 svare til ca. 90`C. og 3 svare til 60`C. Denne termostat bestemmer hvor varmt vandet skal være i centralvarmeanlæget. Og kun dette. Altså har denne knap ingen indflydelse på det varme vand.
-Jo lavere temperatur, jo laver gasregning!

Flere spørgsmål så giv lyd.

Hilsen
Gasmanden2

Kommentar
Fra : filelars26

Dato : 24-09-08 20:21

Hej Tusind Tak for svaret.
Skal lige chekke hvad styringen hedder,
Ja nogle gange er det 90´ og nogle gange rumler/larmer/buldrende lyd, har udluftet, ingen luft, har chekket for tryk i ekspansionsbeholderen det er 0,7 bar, og det er chekket uden vandtryk, tidligere ejer af huset har brugt 20000,- Kr. i Rep, sidste år, har set regninger, pumpe, styrringer osv skiftet flere gange.
Har fundet ud af det med styrringen og temperatur reguleringen på vandvarmer/ anlæg,
drift temperaturen står på ca. 2
Nogle bud??
Hilsen
FileLars

Godkendelse af svar
Fra : filelars26

Dato : 24-09-08 20:22

Tak for svaret Gasmanden2.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 24-09-08 20:58

Hvad er det for et børnehavefirma, der udskifter for 20000,- reservedele i en Junker mini 11 ASE, og så tilsyneladene ikke kan få den til at virke korrekt.

Hvis temperaturen ikke falder i venterdrift, når termostaten står på 2, ja så har Jeg et par forslag til hvad der kan være ivejen.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : filelars26

Dato : 25-09-08 21:02

Hej igen, temperaturen er ok, fyret larmer og buldre bare som en tørretumbler hvor lejerne i tromlen et helt færdige, har ikke endnu kunne finde ud af hvorfor, det er også det de fleste regninger fra tidligere ejer går ud på.
Hilsen
Filelars

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 26-09-08 07:28

kontakt servicemand