/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Video optaget på højkant
Fra : pj2000
Vist : 845 gange
100 point
Dato : 22-09-08 20:41

Hej
Jeg har lavet en video sekvens med mit digital foto camera, men har dummet mig. idet jeg har optaget sekvensen på højkant, da det passede bedst til motivet. Jeg kan ikke se i mine video programmer, at jeg har mulighed for at vende billedet 90 gr.

Hvad er løsningen på dette? - findes der et program der kan? - eller skal jeg blot affinde mig med at skulle se sekvensen liggende

Jeg anvender programmerne TMPGEnc 4.0 XPress, CyberLink PowerDirector.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 20:43
Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 22-09-08 21:17

Du kan også prøve VirtualDub. Her kan der også leges med brightness og meget mere. Og det er også gratis...

http://sourceforge.net/project/downloading.php?groupname=virtualdub&filename=VirtualDub-1.8.6.zip&use_mirror=dfn

Mvh
CiViC

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 110 point
Dato : 22-09-08 21:21

P.S.
Under "video" trykker du på "filters" og derefter på "add" og så kommer der en masse valgmuligheder.

En god idé er også at tilføje "compression", da filen ellers fylder rigtig meget når du er færdig. Jeg plejer at vælge "Microsoft MPEG-4 Video Codec V3."

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-09-08 21:26

Du kan roterer klippet i PowerDirector,
lige under fanen Media Room er der en der hedder Effect Room (F4),
der er der en Rotate Canvas, brug den.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : pj2000

Dato : 23-09-08 22:08

Tak for svaret CiviC.
Jeg har fået vendt min sekvens 90 gr. med VirtualDub.

Til Klaudi
Jeg forsøgte mig med din vejledning til PowerDirector. Men jeg har under fanen "Effekt Room" som på min version 5, ligger på F6 og ikke F4, ingen "Rotate canvas"?

Så derfor valgte jeg VirtualDub løsningen

Tak for hjælpen !

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 23-09-08 23:26

No problemo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-08 16:39

Velbekommen, bare du får det til at virke er det jo fint

ps min powerdirector er v7