/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Suzuki GS400L
Fra : Harring
Vist : 3104 gange
50 point
Dato : 22-09-08 19:34

Jeg har købt en gammel lort af en motorcykel, som jeg vil bruge vintrene på at renovere og hygge mig med og bruge som undskyldning for at opholde mig i værkstedet og...........ja, jeg efterlyser ligesindede som har et godt bud på hvor jeg skaffer/køber brugte, nye, uorginale og orginale dele?

Håber at høre nogle bud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 19:42
Kommentar
Fra : Harring

Dato : 22-09-08 20:47

Tak for det, men jeg har været der og mangler noget lidt mere håndbribeligt.

Er der andre bud? evt en der også har sådan en cykel?

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 22-09-08 21:34
Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-08 22:15

Jeg har sådan en

Har dog ikke kørt på den i et par år nu.

Og den er jo ved at være "antik", så det er ikke alle stumperne der er nemme at finde til den.

Men MCophuggeren her er da en mulighed

Ove Knudsen MC-ophug
Sandet ved Sdr. Felding
Tlf - 75347242

Men jeg er da lidt nysgerrig, da der ikke er så mange af dem her i landet.....og jeg har da haft en tre stykker mere af dem mellem hænderne gennem tiden, så hvem ved????

Hvilken farve har den? Og hvor kommer den fra?

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 23-09-08 16:06

Det lyder da spændende. Jeg har også hørt fra svigerfar at jeg skulle overveje et mc-ophug. Problemet er bare at der ikke er mange her på Sjælland og at ophuggere generelt ikke er typerne som syntes at hjemmesider og de der nymodens cdatamater (computere) er fremtiden.

Så måske sidder der en derude som kender en ophugger med speciale i MC?

Ellers er min sort og i en ret dårlig stand. Kører godt nok men både kæde, tandhjul og motor(ventiler, knastkæde) og......ja listen er lang.....skal skiftes. Jeg vil gerne skille den ad og renovere den langsomt og nænsomt når jeg har tid. Prøve at holde den så original som muligt. Ikke custom.

Nå men vi kan jo lige gi hinanden besked hvis vi finder noget spændende.

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 23-09-08 16:08

Forøvrigt så er den vist importeret fra Sverige og har "boet" på Sjælland hele livet. Jeg købte den af en i Ballerup som havde haft den i 10 år

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-08 18:11

Kæde/tandhjul kan du i hvert fald købe fra nyt, et kædekit med alle delene koster kun ca 700,- så vidt jeg lige husker

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-08 18:12

Forresten, så tror jeg ikke den er importeret fra Sverige, modellen har ikke været på markedet deroppe har jeg fået oplyst.

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 23-09-08 19:47

Syntes bare der står noget med importeret fra Sverige osv på nogle papirer. Nå men jeg får nok ikke problemer med at skaffe motordele og kædekit osv. Det er mere sæde, skjolde og andre specielle ting jeg efterlyser. Noget som kun den model har hængende......

Måske skal jeg købe en til reservedele......hmmmm....

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 23-09-08 20:30

www.skivemc.dk han har sku alt til det gamle " også det nye" du skal nok ringe "pcén gik i stå ved reservedele" da han lavede hjemmesiden........

Accepteret svar
Fra : klamigen

Modtaget 50 point
Dato : 28-09-08 16:52

http://www.mc-huset.dk
Han ligger ca: 10 km syd for Herning
http://www.mc-huset.dk/site/index.php?option=com_hotproperty&task=viewtype&id=2&Itemid=159
Se under ophug og klik på det du mangler.
Han er MEGET BILLIG, især hvis du selv møder op
så kan du bedre prutte om prisen.
Købte selv et par dele, der originalt kostede over 4000.- for
sølle 500.-, prøv ham, du bliver ikke skuffet.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 28-09-08 16:53

Hvis du mail´er til ham, kan han være dage/ uger om at svare.,

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 28-09-08 16:59

Btw hvis du mangler en Manual til den, har jeg en du gerne må få / Haynes.

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 29-09-08 09:22

Ja se der var kød på dit indlæg....hehe. Jeg vil bruge jeres gode råd. Jeg har desværre lige købt en Haynes bog i England....øv.

Tak for jeres bud og kommentarer. Måske ses vi til stumpemarked i Herning den 1 nov.

Flemming

Godkendelse af svar
Fra : Harring

Dato : 29-09-08 09:31

Tak for svaret klamigen. Har lige været inde på hans hjemmeside og han har lige det jeg skal bruge.....tror jeg nok*S*

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 30-09-08 20:15

ØV__ altså.

Mangele et originalt bremsehåndtag, da mit var ''tæret'' op
UDVENDIGT_tro det eller EJ, glasset var tæret væk.

Og der kunne KUN fremkaffes et ''ægte/ OEM'' og det stod
i den PÆNE PRIS af +/- 3000.- mest til plus siden.
Fik det næsten i ''nakken'' da jeg GIK.

Samtidig, fik jeg en gear-udvekling med__OGSÅ på vej UD__
Det kendte JEG IKKE prisen på, men KAN GÆTTE. DYRTTTTTTTTTTTTTTT
men de penge/ køreturen, var godt givet ud,
og et BAK-spejl røg ogse med i ''kurven''

Mangler du resten af cyklen har jeg en til salg_??? GS 450
på plade...

Citat
Jeg vil bruge jeres gode råd. Jeg har desværre lige købt en Haynes bog i England....øv.

Dækker den SAMTLIGE årgange, motor-typer
Men SMID EN PM, og jeg smider den på nettet til dig.

Den gælder/ har samtlige GS typer, men i samme bog.

BTW: husk lige at skifte oliefilter + olie,
bruger selv en tyk flydende olie, da de kan være mere
eller mindre / sultne.
Prøv noget der hedder REDEX_??? H.Nyborg - godt for gammelt rust og andet.
FORVENT et ordentligt PRUT, hvis/ når du giver den gas.

Nå men TAK for !! det, min har jeg aldrig haft problemer med.
Starter ved første klik på starter, ikke noget med at den skal tørne.
Har PT kørt 11,000 km siden April.
Bortset fra, at den HADER at trække fra 50 km i 6 gear,
men den gør det SGU....op til 3 klip +++