/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke sende mail
Fra : trimare46
Vist : 533 gange
300 point
Dato : 22-09-08 16:16

jeg kan ikke sende mail til en bestemt adresse. jeg får en meddelelse om, at der opstod timeout i handlingen inden der kom svar fra serveren.
hvad går det ud på. adressen er stavet rigtigt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 16:18

Det kan være modtagerens mailboks er fuld??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-08 16:22

jeg tror ikke det er det der er galt.
jeg skriver med en gennem et datingbureau og de mails jeg sender derigennem får hun godtnok, og de går ind på samme mailadresse.
men når jeg prøver at sende til den adresse hun har givet mig er der problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 16:23

Hvilken adresse (efter @ ) ????

Udbyderen kunne jo være nede - særlig hvis det er eget domæne...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 16:25

Er det meget store mails kunne det også være din postkasse/udbyder der timer out inden mailen er færdigsendt....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-08 16:27

det er en hotmail.com og det er korte beskeder der sendes.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 22-09-08 16:33

Så er det DIN forbindelse der svigter.... (eller din mailbox/udbyder)

Sender du også fra en hotmailadresse ????

AL post går gennem din mailbox/udbyder (medmindre det er webmail) - det gør den ikke når du chatter på nettet....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-08 17:33

jeg har selv en ide om, hvor det kan være.
i går stillede jeg et spørgsmål omman kan have samme mailadresse på 2 computere.
jeg modtager fint, men det kunne måske være noget i opsætningen der svigter.
jeg kunne jo selvfølgelig lige prøve, om jeg kan sende fra den bærbare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 17:34

hvilken udbyder bruger du og hvad står der i fejlmeddelelsen ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-08 17:52

jeg har lige smidt tdc ud, og kører på mit mobile bredbånd.
har lige prøvet at sende fra den bærbare, og det går fint. så det må være noget i opsætningen.
fejlmeldingen er noget med, at der opstod timeout i handlingen og at den blev afbrudt før der kom svar fra serveren.
har det noget at gøre med at jeg har samme adresse på begge computere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 17:58

NEJ - om du så har den på 10 komputere ændrer det ikke noget...

Bruger du mobilt bredbånd kan det SAGTENS være forbindelsen der ryger i et sekund og derefter er "ordren" jo væk... men den forsøger stadig og giver så timeout....

Så din placering er måske årsagen....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-08 18:01

det tror jeg ikke.den gør det kun når jeg prøver at sende mail.internettet er på hele tiden uden problemer, så det må sgu være noget med et flueben eller i den stil. men hvor. kom nu på banen, jeg er lidt desperat for hun er sgu en dejlig tøs.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 18:15

Du forsøger vel ikke at sende/hente på begge komputere PÅ EN GANG

Og nej - det er ikke noget hak - det er din FORBINDELSE....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 18:17

Hvis begge maskiner er "logget" ind og den ene tjekker mail i det øjeblik du sender fra den anden - ja så går det galt....

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-08 19:04

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-08 19:05

fejlen er fundet. flovt. flovt. flovt.
jeg vil ikke engang fortælle hvad der var galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 19:13

Kom nu