/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Rimeligt mærkeligt...
Fra : scootergrisen
Vist : 433 gange
20 point
Dato : 22-09-08 16:04

Idag skulle jeg starte men scooter... troede jeg.
Men der skete ikke en skide, den plejer at starte med det samme og jeg havde kørt på den dagen før.

Når jeg trådte på kickstarteren var der slet ingen modstand som der plejer at være, altså der var ingen kompression, der hvor kickstarteren bliver svær at træde.
Det var ligesom om det var et stort hul i stemplet eller cylinderen eller ventilerne ikke kunne lukke, men det var ikke bare bare der var mindre kompression, der var slet ingen.

Jeg fatter det ikke, troede fandme den var helt galt med motoren men så da jeg havde rodet lidt med den, checket/indstillet ventiler og tændrør og cheket der var gnist og fjernet karburator og blæserskjold så lige pludselig fik den lidt kompression, altså den lavede den der suge lyd og det blev bedre også kunne jeg starte den som normalt.

Fuck det var mærkeligt jeg fatter det ikke. Eneste jeg kan komme på er at ventilerne ikke har være lukket men, men det var ikke den mindste kompression.

Håber i kan give en forklaring.

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 22-09-08 16:38

jeg kender en der havde en knallert som han havde sparet op til i årevis! han skulle prøve den før første gang men havde glemt at putte olie i så den gik i stykker... er det problemet?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 19:23

Nå nu hvor jeg må svare og du taler ordentligt vil jeg da gerne give et bud Det var kikstarterkransen der ikke tog fat i krumtapakslens ende

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-09-08 23:04

nemifan > Det lyder som om du ven havde en 2 takter hvor man skal putte olie på. Min er en 4 takter hvor er der olie på hele tiden som bliver genbrugt og jo jeg har checket der var oli på selvom jeg har et lille oliedryp problemer men det er meget langsomt det dryppet.
Det var ellers ærgeligt for din ven, jeg blev også rimelig nedern da jeg tænkte den var helt galt.

Sunowich > nej for da jeg tog variatordækslet/kickstartern af og drejede akslen var det det samme jeg kunne næsten dreje den med fingrene så let gik den.

Gad godt og vide hvad det kan skyldes.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 23-09-08 08:04

Hehe, hvis ikke du havde beskrevet at du havde kigget på det. Ville jeg have foreslået dig at kigge efter om cylinderen stadig var der, har nemlig prøvet at komme ned til min knallert blot for at opleve lyden af en løs pejlstang og ingen cylinder

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-09-08 15:01

Simmaster > Hva var der nogle som havde stjålet din cylinder ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-09-08 00:37

Hvad er en grisse-scooter?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-08 14:57

Hvad er en ørsted-tosse ?

Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 11-10-08 17:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål