/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Prima hestekød
Fra : JBS_Bonde
Vist : 4595 gange
240 point
Dato : 15-03-03 19:24

Er der nogen, der kender til en slagtermester i nærheden af Aalborg, der kan levere godt hestekød? Det er noget af det bedste der findes!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-03-03 01:39

Slagteren i Haverslev (søndergade) reklamerer med hestekød. Aner ikke om det er godt, spiser det ikke selv. Holder mig til ko. Og det er såmænd ikke principielt og jeg gider IKKE starte en tråd om at spise hestekød eller ej!!! Men prøv slagteren i Haverslev, som sagt! Der er både hakket, skært og bøf!

Kommentar
Fra : JydenFraJylland

Dato : 16-03-03 18:55

Spise hestekød....

Jeg har lige et spørgsmål/kommentar til JBS_Bonde:
Altså, jeg kunne ikke drømme om selv at spise hestekød, nok fordi jeg selv rider en del, men jeg har ikke noget imod folk der gerne vil spise det, (bare jeg selv er fri!)
Men nu til spørgsmålet: Hvad smager det egentlig af? Altså smager det specielt, eller smager det som ko/gris?

Håber du vil svare, for nu har jeg endelig fundet en at spørge..

JydenfraJylland

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-03-03 19:02

Hej jydske jyde!
jeg har såmænd heller ikke selv smagt hestekød, men en af mine madglade venner har betroet mig, at det mest er ko-agtigt (altså mørkt kød og ikke lyst som gris) og at det kun smager sødligt (hvad de fleste siger), hvis det er modnet forkert. Og det er det oftest, fordi det bliver modnet ved samme temperatur som oksekød. Det skal det ikke! Hest skal modne ved en temperatur, der er 1 - 2 grader lavere end den, ko modnes ved!
Hilsen Christina, der til enhver tid hellere vil spise en ko end en gris eller en hest!

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 240 point
Dato : 16-03-03 19:52

Hey JBS, slagteren i Nibe har prima hestekød! God appetit!!!

Godkendelse af svar
Fra : JBS_Bonde

Dato : 16-03-03 19:55

Tak for svaret IceCap. Genialt, og tak. Nibe ligger lige om hjørnet...

Kommentar
Fra : JydenFraJylland

Dato : 17-03-03 13:51

Okey.. Tak for svaret på mit spørgsmål skingur..

Kommentar
Fra : clara_marie

Dato : 19-06-03 13:51

uhhha jeg vil aldrig spise heste kød!!!!!!!!!!!!!

Knuz Clara

Kommentar
Fra : viask

Dato : 28-07-03 16:43

Nej, uuuuuuhhhhh...man spiser ikke sin bedste ven,vel?!!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 28-07-03 18:29

JO da, yum yum!!

Kommentar
Fra : larzframarz

Dato : 03-09-03 19:03

Hvis man spiser hestekød - så undgår man at hestene bliver fraget hele vejen gennem europa. Istedet bliver de slagtet her og spist her. Slagtet bliver de uanset hvad.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-10-03 07:53

>Skingur.

Sad lige og kiggede på gl. sp. Fin forklaring på smagen af hestekød.

At hestekød smager sødt er en af disse typiske folkevandrehistorier.

Højt sat, så har 80 % af den danske befolkning ikke smagt hestekød, og 90 % af dem vil sige at hestekød smager sødt. Hvor ved de det fra?? Joe... det ved de, fordi de er blevet fortalt, at sådan smager det.

I øvrigt har Icecap ret - slagteren i Nibe leverede, da jeg boede i pastoratet, glimrende velhængt hestekød. Foruden dette kunne han lave en helt vidunderlig røget Grævlingekølle. Og hvordan smager det så? - som røget dyrekølle - serveret med lun røræg og purløg.

Mvh
Ram