/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
WEBHOTEL, DOMÆNE OSV.. HJÆLP
Fra : solling
Vist : 708 gange
90 point
Dato : 22-09-08 11:17

Nu er jeg ved at være dødtræt at min r..kedelige 123hjemmeside og vil nu lave en pænere selv. Jeg har fået skruet en flot en sammen med programmet "web page maker" og skal nu bruge et webhotel og domænenavn..... hmmm ja og der er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal kige efter.

"Krav" til webhotellet:
Min hjemmeside er som nævnt lavet i "web page maker" .... kan jeg så bruge alle webhoteller eller hvordan med det ?
Jeg har en flash intro, rigtig mange billeder og videoer... ergo jeg skal bruge meget plads.

kan jeg redigere i det jeg har lavet når jeg først har fået hjemmesiden op og køre ???

håber at der er nogen der kan hjælp

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-09-08 11:27

Prøv at kigge på www.abusiness.dk
De har en overskuelig hjemmeside med priser, og jeg synes de er yderst rimelige. Har nu brugt dem i over et år.
Domainenavnet får du hos www.hostmaster.dk

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-08 11:37

Du kan få et gratis webhotel her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 med 1 GB plads og du kan via dem købe et domænenavn der passer dig.

Jeg har selv et gratis webhotel der og også et betalings, og det fungerer upåklageligt.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-09-08 11:39

Jeg har flere gange brugt web-hosting http://webhosting.dk - hvor man også kan få dem til at oprette dit domæne hos DK-Hostmaster.

Ja du kan sagtens editere efter du har lagt din hjemmeside op - ved at overskrive den fil du ændrer.
Nu ved jeg ikke lige hvad det program kan - Men tit og mange gange kan dette også overføre filerne mm for dig.

Men får at være sikker på hvilke ting de understøtter - så må du komme med lidt uddybninger.
Laver det kun almindelig HTML-kode - så kan alle steder understøtte dette ( for det meste ) men er du ude i et programmeringssprog som jsp eller andre - er det lidt mere tricky at finde det rigtige sted.
Men PHP, HTML, ASP er nu understøttet de fleste steder.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-09-08 12:12

PEQUE: Phua.... jeg ved ikke rigtig om den laver html koder.... jeg ved at man kan lave det i programmet hvis man beder det om det, men det jeg har sat ind er jo bare kasser, tekst og farver som ligger i programmet.... og så har jeg sat mine egne billeder ind ????

jeg kan ikke rigtig forstå hvordan man kan få 1 gb plads gratis hos domaindirect og 150 mb så koster helt vildt hos abuisness.dk ...er der noget jeg har misforstået ????

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-09-08 12:24

Nope - der er ikke noget du har misforstået.
Nogle er gratis - andre koster. Til tider er det normalt support/service som man betaler for.

Det er lidt alt efter hvilket valg man har taget.Nogle kan li peugot andre toyota ???

omkring dine filers type.
Hvad hedder dine filer der hvor hjemmesiden er - Der er en der hedder index ( hvad er dens filtype)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-09-08 12:24

Du skal bare tilmelde dig her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 men inden skal du finde ud af hvad dit domæne skal hedde og det kan du gøre her http://www.domaindirect.dk/O?cmd=109

Der er intet hokus pokus webhotellet er gratis - det er kun domænenavnet du skal betale for, herefter er der intet du skal betale for hos Domaindirect.
I de efterfølgende år vil være DK-hostmaster der opkræver et årligt gebyr for domænenavnet og det er så vidt jeg husker 45 kr.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-09-08 12:50

Det ligger gemt som et projekt..... .wss

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-09-08 13:00

Der må nu også være andre navne eller lign - eller bygger den selv siderne op i det du må expoortere dem til en offentlig server!

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-09-08 13:19

altså min hjemmeside ligger på min pc og jeg får den ffrem ved at kligge på en fil der hedder hjemmesideprojekt. når jeg højreklikker på den og går i egenskaber står der i filtype: Web Page Maker Data File (.wss)

jeg tilføjer selv sider i projektet.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 22-09-08 13:49
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 14:19

Citat
Web Page Maker Data File (.wss)

Mon ikke det er lidt ala publisher der så omdanner det hele ved udgivelsen og DEREFTER uploades det til server....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-09-08 15:37

hov hov nu har jeg prøvet at publisere det på min pc.... og vupti... disse filer kommer frem: html dokumenter, we page maker data file, jscript-scriptfil..... så det skulle vel nok kunne lade sig gøre...... oder was ?????

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-09-08 16:04

Det kan sagtens lade sig gøre, du publicerer/eller oploader det du har publiceret på din pc til dit webhotel, når du har fået et sådant med domænenavn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 16:06

Jeg havde en anelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 16:08

Det er reelt blot en "pakket" fil du har - denne wss

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 23-09-08 20:10

hej

jer har flere domæner på www.one.com og du kan ikke få noget billigere hvis det også skal virke, der kan du også bestille domænenavn se nederst på siden der er et felt til at søge på ledige navne, kan kun anbefale helt klart.

har købt navnet www.laerkevang.dk og nu vil Arla have det gratis men den går ikke

mvh Preben

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 23-09-08 20:16

lige ne lille ting mere der er24 timers support ved chat på www.one.com så der kan du få helt klart svar på dine spørgsmål,

held og lykke

MVH Preben

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 26-09-08 21:04

Tak for svaret bentjuul. super.... både mig og min fru moder har nu bestilt hjemmeside hos domain direct....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 26-09-08 21:04

ups.... webhotel og domæne