/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Mobilt fastnet
Fra : boje1904
Vist : 1196 gange
100 point
Dato : 22-09-08 09:04

Jeg vil gerne flytte mine forældres telefon fra TDC til noget billigere. JEg har da fundet at jer kan få et mobil abonnement "næsten" gratis til dem!
Mit spørgsmål er: Er det muligt at få en boks som omsætter mobil til fastnet system? JEg har set på forskellige GSM modem løsninger dog uden at finde den "rigtige" måske er der nogle af Jer som kan hjælpe med nogle løsnings versioner?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-09-08 09:07

hvis de også vil have ADSL er det fint med
www.fullrate.dk

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 22-09-08 09:35

telia har et abonnement hvor din mobil går på som en trådløs fastnet telefon når man er der hjemme.
Det kræver dog din mobil har trådløstnetværk.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-09-08 09:48

Hvad mener du med at omsætte mobil til fastnet?
Du skriver du vil af med din fastnet hos TDC. Du kan flytte dit fastnummer over til mobiltlf?
Du kan også købe en almindelig bordtelefon med sim kort.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 09:51

Har jeg forstået dig ret

Du vil gøre alle fastnettelefonerne MOBILE

Eller sagt på anden måde...

Når du taler eller modtager samtaler skal det være gennem det mobile net men via fastnettelefonerne...

Muligheden er at du kobler op via mobiltmoden og kobler alle telefoner til komputeren....

Men det er da en StormP løsning

Så brug dog hellere en IPløsning.... (hvad det andet i praksis også er)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 09:53

MOBILT FASTNET er et opfundet ord....

Det kan IKKE være mobilt hvis det er fast og omvendt....

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 22-09-08 09:58

Jeg havde tænkt mig en løsning hvor man havde et modem som omsatte til mobil signal og da huset har 4 faste telefoner, så jeg dette som den bedste løsning.
Men som hawaii7 skriver kan en bordtelefon med sim kort bruges, men hvor finder jeg sådanne telefoner???? Og kan de forbindes med flere telefoner??
Grunden til dette kunst greb er at mobil telefoner abonnementer er billige mens fastnet koster? Og med forældre som er 90+ kan de ikke se tasterne på mobil telefoner og derfor "vil" de ikke bruge dem!!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-09-08 10:22

Du kan flytte fastnet nummeret over på mobilen og købe en mobil telefon med store taster som denne: http://www.itmagasinet.dk/news.php?news_id=222

En sådan telefon kan købes temmelig billigt ved oprettelse af abb. og hos Sonofon kan du have både mobil og fastnet på samme telefon.

Man kan ikke have det samme nummer på mere end to telefoner, det kvære et B kort (hos Sonofon hedder det DUO) men de andre har givetvis noget tilsvarende.

Sonofon seælger også GSM bordtelefoner forresten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 10:38

Mere end 2 telefoner med samme nummer kunne så klares ved lidt omstilling, men det er stadig en StormP løsning

Det ville da være nemmere at give dem et duokort og en telefon "om halsen" (dem med de store knapper)

Annuller spørgsmålet
Fra : boje1904

Dato : 10-12-08 19:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål