/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ridser på keramisk kogeplade
Fra : johnnyp
Vist : 15189 gange
100 point
Dato : 22-09-08 08:29

Hej !! Er så uheldig, at jeg er kommet til at lave lidt ridser på vores keramsike kogeplade, er der nogen gode råd til at afhjælpe dette ???
mvh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-08 08:39

Nej

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-09-08 08:48

http://www.handyman.dk/debat/vis.asp?id=2054

Men inden du helt opgiver, ville jeg da lige spørge et autoglasfirma, - de har jo erfaring med at polere bilruder for ridser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 09:44

Betragt det som en brugsgenstand...

Du kan ikke undgå ridser og skrammer på ting der bruger hver dag....

Det skal være meget meget fine ridser for at noget kan gøres...

Så reelt er der INTET at gøre - lev med det..

Den dag det bliver for slemt - ny kogeplade....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 09:48

alt efter hvor dyb ridsen er så prøv med tandpasta - eller blanding af wienerkalk og sprit (forsigtig med en blød klud til begge dele)

ellers ville jeg også holde på at et auto glas firma skal til

refi - mærkeligt nok hvis en kogeplade bruges efter hensigten og man husker at holde den ren osv så ridses den ikke uden videre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 10:00

Citat
så ridses den ikke uden videre

Nej ikke hvis ALT dit kogegrej er af nyeste dato og du IKKE bruger kogepladen til AFLÆGNING af ovnplader osv....

Men hvem gør lige det...

Det er en BRUGSGENSTAND ikke en pyntegenstand....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-08 10:13

Sukkerkrystaller er meget skarpe, de kan slibe glas

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-09-08 10:19

Tandpasta eler slipol, et mildt slibemiddel kan jævne ridesen ud hvis den ikke er for dyb

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 10:23

Citat
Sukkerkrystaller er meget skarpe, de kan slibe glas

og de kan ridse i den grad - det er netop en af de ting man skal huske at sørge for ikke ligger på pladen

et lille ps - der er faktisk uendelig stor forskel på kogeplader af den slags - jeg har vel egentlig været heldig men ser da andre steder at det man kalder "normal brug" netop skader pladen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-09-08 10:26

Brug ikke sukker, men forhør dig der hvor du har købt komfuret..

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 22-09-08 13:49

Tak til alle for svarene.
Som flere skriver.. ja så er det en brugsgenstand, men vil aligevel gerne have det så pænt som muligt, så derfor bragte jeg spørgsmålet op.
Kan nok ikke for nuværende give point.

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 14:13

Citat
Kan nok ikke for nuværende give point.

Du mener det er vores skyld der IKKE findes et vidundermiddel

At få profier til at fjerne ridser vil sikkert koste det samme som en ny plade

Så du kan jo skifte pladen og passe bedre på næste gang....

Har du en god forsikring, så.... nåh nej - det skal vi nok ikke komme ind på

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-08 17:00

En vinkelsliber laver ridser så du ikke ser de gamle.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-08 17:01

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 38
- Annullerede 14
- Slettede 1
Ialt 54

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 22-09-08 20:08

refi: Havde du ventet kommentarer på dit indlæg ??. Helt ærlig har du ikke andet at lave end dumme kommentarer.

Teil : stort set samme bemærkning om dine indlæg

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-08 15:54

riserne kan du som der står skrevet ikke fjerne
brug keramisk shine og keramisk skraber. og en svamp så bliver den temlig pæn igen

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 23-09-08 17:34

rotw: Har fulgt dit råd og det hjalp da lidt , så tak for dit indlæg.
mvh

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 23-09-08 17:35

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-08 17:37

Citat
rotw: Har fulgt dit råd og det hjalp da lidt

Det har du vel brugt HELE tiden - ellers er det da ikke så sært den er ridset