/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Realtek - STEREO :S
Fra : Nsibsen
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 21-09-08 21:23

Hej :)

Jeg ved faktisk ikke hvad for et lyd kort jeg har. Tror det er klistret sammen med mother ?

Jeg har sådan et fint Icemat Headset :) Og jeg er vandt en god 5.1 lyd, måske 2.1 kan ikke huske ? - sådan så der jeg kan høre hvad der sker i højre side og venstre side.

Nå men altså der ligger nogen realtek AC'97 drivers.
Problemet er bare det hele køre ens. Når der sker noget i den ene side kommer det i begge hovedbøffer .. Ikke godt.
De har kørte med 2.1 eller 5.1 lyd før - men efter geninstallation af PC - vil den ikke rigtig arbejde sammen med - nå men jeg har hvertfald rodet en masse i lyd og lydenheder - uden held.

Foreslag ? :D:D

Nsibsen :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 21:44

Så går du i kontrolpanel og lysindstillinger....

Så kan du sætte det rigtigt op....

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 21-09-08 21:46

Der er ikke noget der hedder lysindstillinger eller lydindstillinger ? :S i kontrolpanel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 22:08

LYD

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-08 02:38

Lyd, tale og lydender hedder det i Kontrol panel hvis du har sat den til Kategori visning og der kan du klikke på Realtek HD Audio konfiguration, og indstille din lyd der, under fanen Audio I/O indstiller du og under 3D Audio-demo kan du teste dine indstillinger

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 22-09-08 07:19

Jeg har ikke noget der hedder Lyd, tale og lydenheder ? :)

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 07:34

Kig nu alligevel godt efter i kontrolpanel, der står som tidligere nævnt,
noget om Lyd, måske med et ikon som højtaler.

Hvis du har en retablerings cd, kan du også finde noget der om realtek.

Du kan også gå i enhedshåndtering, se om der er nogle gule anmærkninger.

Enhedshåndtering kan du finde frem til ved at højreklikke på denne computer,
forneden egenskaber, venstreklik på den, resten skulle være nemt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-09-08 08:33

Det vises ikke i kontrolpanel, fordi driver ikke er installeret. Driver ligger på cdèn der fulgte bundkortet.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 10:37

Brug enhedshåndtering, du kan opdatere driverne hvis der er nævnte gule anmærkning,
med den CD du nævner.

Hvis du har formateret HDD. så skal alle drivere lægges ind igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 10:40

Citat
nå men jeg har hvertfald rodet en masse i lyd og lydenheder

Sagdu du ikke at det ikke fandtes

Citat
Jeg har ikke noget der hedder Lyd, tale og lydenheder

Kommentar
Fra : Klaudi