/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
førkølelsessår?
Fra : Junkboxs
Vist : 2068 gange
50 point
Dato : 21-09-08 20:18

Hey, jeg var i byen fredag og efter midnat kyssede jeg nogle piger.
da jeg vågnede lørdag kl 10 kunne jeg mærke at jeg havde undt i den ene mundvig da jeg gabte, ved ikke om det kunne være forkølelsessår der er kommet efter så kort tid, eller om det simpelhen er fordi jeg har meget tørre læber for tiden(smørre dem tusind gange om dagen med pomade). Jeg havde ikke rigtigt noget sår, der var ligesom bare nogle små revner i mundvigen, hvor der nu er lidt ømt, og lidt rødt.

Kunne det være forkølelsessår, jeg har fået? - hvis ja, er det så noget man kan bive kurreret for, for har hørt noget om at herpes ikke kan kurreres helt(og noget om at herpes og forkølelsessår ikke helt er det samme)?

Er kinda forvirret, håber det er nogle der kan hjælpe mig i en fart.
- På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 20:30

Citat
Kunne det være forkølelsessår, jeg har fået?

Kort og godt NEJ...

Ikke på 1 døgn...

Kommentar
Fra : Sonie310

Dato : 21-09-08 20:32

Umiddelbart hvad jeg har ladet mig fortælle, så er forkølelsessår og herpers det samme, men skal ikke kunne udelukke at det ikke er helt rigtigt det jeg har hørt.

Angående det med at du har ondt, så tror jeg bare, at det er fordi du har tør hud. Hvis det var et forkølelsessår, så ville der komme en slags blære.
Men pas på ikke at bruge din læbepomade alt for meget, fordi lige pludselig kan du på en måde blive "afhængig" af at smørre hele tiden. - Taler af erfaring.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-09-08 20:38

Næ så hurtigt kan du ikke mærke, hvis du er blevet smittet - de først symptomer er små blærer - og let kløe/irritation, så mon ikke bare du har tørre læber

Det første herpesudbrud begynder en til tre uger efter, man er blevet smittet og heler spontant i løbet af et par uger.
Læs mere her http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/herpeslabialis.htm

Accepteret svar
Fra : melani01

Modtaget 60 point
Dato : 21-09-08 20:53

Jeg tror heller ikke at det er forkølelsessår

Du skal ikke bruge noget. Vent tre eller fire dage og hvis den ikke blev bedre, så tag en tur til apotek(hvis nu at du ikke gider tage hos din læge), så kan de rådgiver dig mere konkret.

Du kan også bruge en advokater og smelter den i en lidt olie i en pande. Når den blev helt afkølet, så kan du smøre den på. Den er en gammel dags metode, men er meget effektiv.

Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : Junkboxs

Dato : 21-09-08 21:00

Tak for svaret allesammen
Jeg venter lige et par dage, hvis det ikke bliver bedre tager jeg på apoteket.
og jo, har lagt mærke til man kan blive lidt afhængig af den pomade(:
- Jeg siger tak for nu, ind til jeg har et nyt problem eller mangler viden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-09-08 21:27

Der kan du se, hvad der kommer ud af at være grådig. Klart..... at når man voldkysser 25 tøser på een aften, så går kyssetøjet i stykker. Det er det ikke bygget til.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-09-08 21:41

Jeg tror mere det er aids, jeg har hørt det starter i mundvigen.
Er du sikker på du ik har "kommet til" og sutte den af på en fyr i mærket eller noget.

Hehe. Ej jeg tager gas på dig, ka du ta det ? ja for det ku jøderne sku ik.

Nå men herpes og forkølsesår er det samme, det kan godt være det er flere slags men herpes og forkølsessår er det samme.

Og ja det sumfund vi lever i har ikke nogen kur for det.

Du kan ringe til din læge og aftale en tid så kan han/hun kigge på det så du ik skal tænke mere på det.

Jeg tror nu mere du har drukket dig pattestiv som jan gintberg ville have gjort det også har du bare kysset alle de kællinger du kunne komme i nærheden af og sikkert taget noget metamfetamin og coke og hash og syre og herion og du har sikker fået en lille rift eller en pige har bidt dig eller noget og du har ikke mærket en skid, men efter du har sovet og vågner op så kan du mærke livet igen.

Bare rolig, hvis det er herpes så det mange som over 30år før de kradser af ;)
PS: det sidste var løgn
De bliver kun i 20'erne.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 22:20

Du er velkommen til at spørge en anden gang. Vi kan måske næste gang få et godt råd fra dig

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 21-09-08 22:29

Hej Jeg syntes du skal gå på apoteket og købe dig en lille tube Zovir og så smøre din læbe med dette Kyssesår (herpes) er smitsomt og du kan selv bringe det videre til den næste du kysser sååå hold dig på/fra måtten og få din læber raske..Har den du har kysset bare den mindste rødme af kysse sår så er du "næsten" sikker på at få det.

Hilsen Lilleclaus
www.klinik-chi.dk

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-09-08 22:37

Han skal sku da ikke købe zovir og bruge det hvis han ik har herpes.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-09-08 22:51

Hold dog din kæft scootersvin. Alle er bedst tjent med at du holder dig væk fra alle tråde med dine vulgære, stupide og snotdumme bemærkninger

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 23:26

Godt kommentarer Klumme. Han er så langt ud bare at der var kontrol på denne hjemmeside, hvor folk blev smidt ud. Problemet er at der ikke er nogen regler herinde, Vi bruger skal lade være med at diskutere med ham. Han er bare en syg person. Det er jo dog synd for ham.