/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
I er også bange at opholde sig
Fra : melani01
Vist : 865 gange
42 point
Dato : 21-09-08 19:57

hej alle sammen,

Alt uro i nogle steder i kbh, har gjort mig lidt bange. Når jeg ser tv avisen, så begynder at være bange for den situation. Når jeg går på gaden, så tænker jeg mon der kommer en kulge og rammer mit hjerte eller hjerne. Har I også det samme følelse? Hvorfor hvad alverden er det ikke forbudt og straffebart at bære for våben? Vi bevæger os til et amerikansk samfund? Folk skal købe sikkerhedskud?

Jeg må indrømme at jeg er begyndt at blive bange at gå på gaden om aftenen. Jeg har boet i dk i mange år og da jeg var ung, så gik jeg ud i byen og kom hjem midt om natten. Jeg følte mig meget meget trykt. Men det gør jeg ikke i dag.

Hvis I kender et sted hvor man kan samle underskrifte for at vise utilfredshed omkring den nuværende siutation, så I må gerne sende den til mig, fordi jeg gerne vil underskrive på det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-08 20:10

Citat
Hvorfor hvad alverden er det ikke forbudt og straffebart at bære for våben?

Det er både forbudt og strafbart at bære våben - derfor er der indført visitationszoner i hele København.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-08 20:32

København har altid haft det med, at ville være STEDET, og har gennem årene raget til sig af både det ene og det andet. København skulle være stedet hvor det sker!

Ja tak hr. lærer!

Det skal jeg sandelig love for at de har fået.
Godt nok har vi både HA'er og Black Cobra her i byen, men endnu er der stille og fredeligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-08 20:41

Underskiftindsamling det er det mest naive forslag.

Flyt til Esbjerg

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 20:41

Nej jeg er meget uenig med noget af dine kommentarer, fordi kbh var et trykt sted før i tiden i forhold til andre steder i verden. I 2004 mener jeg, at en engelsk undersøgelse kom frem med at Danmark lå i første plads fordi det var mest trygt og fredeligst sted. Jeg har aldrig oplevet kbh på den måde. Eller det kan også være jo ældre man bliver, jo mere bliver man bange og frygter usikkerhed og utrykghed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 20:48

København har IKKE udviklet sig mere lovløs end andre steder i Danmark....

Selv ude på den jyske hede stikker de hinanden ned med kniv og slår små børn ihjel...

Men da København er den største by er det jo logisk der foregår mere der....

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 20:54

Er det måske fordi vi hører meget mere i medie om det?

Kbh var meget et trykt sted før i tiden. Enten er det fordi der bliver diskuteret meget i medie om det eller er det blevet meget mere voldig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-08 21:02

Der ER mere ballade/uro for ikke at snakke knive og skydevåben... og ikke kun i København.

Jeg har familie, der bor i et stort boligkompleks, hvor de ikke tør gå ud om aftenen, dvs de kan jo blive nød til det indimellem, men når de så møder en bande som huserer, har de på forhånd udset sig en omvej til at komme hjem.

Politiet gør hvad de kan, men kan ikke bare få bugt med det.. så indtil nu er det ca 10-20 stk der ødelægger freden for rigtigt mange... flere overvejer at flytte, ... men hvorhen??

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-09-08 21:32

Stem på dansk folkeparti næste gang du har mulighed for det.
Det er primært fordi der er kommet en masse aber ind over grænsen og der er ikke særlig mange som prøver at stoppe dem før det er for sent.
Jeg har sku også mistet lysten til at komme på nørrebro, jeg kunne ellers så godt lide det før hen men det var der nogle lorte brune perker muslimer svin der ikke mente jeg skulle have den glæde i livet.

Men bare rolig vi har da det danske politi med alt den skat du betaler.... eller vent... nej for helvede de har sku da ikke tid til at komme og hjælpe dig om så der lå 9 lorte aber og voldtog dig. Politiet har en masse papir arbejde de skal ha lavet først... men så måske om 5år så kan vi kigge på sagen ik. Men så er den jo nok blevet forældet det var ærgeligt.

Fin tank med at du vil skrive under på en papir for at få det lidt bedre MEN DET GIVER JO IK PERKERNE MINDRE LYST TIL OG VOLDTAGE DIG VEL !!! Damn it woman du skal sku da GØRE noget hvis du vil ændre noget du ska sku da ik bare skrive under på at du er utilfreds.

Næ du skal sku ud på gaden hvor det sker og stil dig op og snak med folk og start dit eget projekt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-09-08 21:52

Ellert Grisen har talt med .....hmmm ja gad vide hvad for en ende han bruger.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 22:32

scootergrisen sikke noget vrøvl du siger det. Du stammer også fra aber.

Har vi ikke lært noget af første og anden verdens krig om racediskrimination. Det handler om forskellige faktorere, når indvandrere og HA er gået i kamp mod hianden. Du siger aber til indvandrere hvad vil du kalde for HA, som er dansker og har eksiskteret før indvandrere bander.

SÅ HA er abernes forældre

Vi har fem million tyrker i Tyskland og de har været med til at udvikle tyske økonomi. Hvis der ikke kom indvandrere i europa, så europa gik i stå med hensyn til økonomiske vækst.

Når du har det dårligt med dig selv ligesom andre medlemmer fra Dansk folke parit, så skal det ikke gå ud over andre grupper i samfundet.

Du lyder at du ikke har kendskab til samfund og historie.

Jeg er tysker og blev også diskrimineret indimellem i Danmark. Jeg kender mange indvandrere gennem mit arbejde. De er søde og rare mennesker.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 22:38

I mit indlæg sagde jeg ikke om det er indvandrere eller HA skyld. Jeg siger bare at jeg er bange at gå ud på gaden om natten. Problemerne skal løses på en god måde. HA og indvandrere skal kunne kommunikere med hianden uden våben. Folkets fokus flyttes fra dårlig ting såsom stoffer og uddanner dem til noget godt, så kan de bruge deres ressource på en god måde i samfundet. De skal have hjælp på en eller anden måde og Politi skal også gøre en stor indsats og der skal også straffes hårdt dem der slår eller bærer våben.

Mit indlæg var en blandning af mit eget angst og debat om hvad kan der gøres, men ikke at nedgøre et bestemt folkslag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 23:24

det er da indlysende at nok de fleste tænker over tingene - vores lille land som har været så trygt og fint hærges jo - og alle får deres del på den ene eller anden måde - desværre.
Amerkanisering af Danmark er så absolut ikke af det gode hvad lige det angår.
Medierne er helt klart med til at gøre folk mere bange - men igen - hvem ved ???

Jeg kan udemærket følge dig melanie - der er mange der er bange og utrygge over hele landet og den udvikling skal og må stoppes !

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 23:34

miritdk

Ja netop, de skal stoppes og der skal gøres en indsats her og nu. Jeg har også ondt af de folk, der er i krig, fordi de bruger deres ressoruce og evne på en forkert måde. De skal også få hjælp. de unge mennesker skal få hjælp, fordi ud fra hvad jeg læser, at indvandrere bander og HA rekruterer unge mennesker. De unge mennesker skal få hjælp for undgå at komme i dårlig miljø

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-08 23:47

Melani, jeg kan også godt følge dig. Utrykheden handler om magtesløshed, vi kan ikke gøre så meget ved det. Og du har ret, det er ikke almindelige ballademagere der brænder biler af nu, det er bander. Det er ikke anderledes end da Bullchit og HA lå i krig. Det er bare blevet mere råt og blodigt. Og måske er rokkerne bedre skytter end indvandrerbanderne. Den gang hørte man ikke om civile der kom til skade.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 23:59

granner01

Ja du har ret.

Men det er også sundt og godt at vi taler om det, fordi vi skal i virkeligheden ikke blive bange når vi går ned på gaden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-08 00:09

Jeg mener selv at medierne har en del af skylden for at befolkningen er blevet så utrygge. Den mindste smule kommer i TV-avisen og på forsiderne af aviserne. Og befolkningen tror på det.

Men sådan skal det ikke være, det skal være trygt at gå på gaderne om aftenen. Og vi skal tro på at der ikke sker noget.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 22-09-08 00:12

Det er smukt at tænke på den måde. Men er helt helt enig at medierne har gjort en mug til en elefant. Det er faktisk usundt for befolkning, selvfølgelig skal der også komme frem i medie men ikke på den måde som de gør. Du ved at medier kan være med til oppuste et emne til en kæmpe stor balon.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-08 00:14

Jeg synes nærmest at tiden har lært mig at det aviserne skriver kun er 50% rigtigt.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 22-09-08 00:17

det er ikke engang løgn.. Troværdigheden er blevet meget svækket i medie

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-09-08 02:27

Medierne gør jo meget ud af volden og skyderierne, fordi det er usædvanligt. Derfor er der en historie i det. Hvis det have været almindelige hverdags-foreteelser, havde de ikke gidet beskæftige sig med det, for så havde det bare været ligegyldigt og trivielt.

Så netop det at medierne gør et stort nummer ud af det, beviser faktisk, at det ikke er så slemt.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-09-08 02:28

Hvis det have været > Hvis det havde været.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 07:20

Øjenvidner i første række, kan nu berette det samme som medierne.

Så giv ikke medierne det meste af skylden, min familie er i den grad utrykke ved bare det gå ned til parkeringspladen hvor deres bil holder.

Og nej de unge der her er tale om, er ikke nogle unge stakler, der skal stryges på kinden, det er unge der ikke kan være samlet i privaten om aftenen og hygge sig. pga mødre og søstre/tørklæder

Og så keder de sig ude på gaden om aftenen, og hva skal man dog lave.... jow vi kan da altid f.eks vælte en uskyldig mand der kommer forbi på knallert, banke og frastjæle hvad han har på sig.... dette er blot et eksempel, et ud af mange og ikke opdigtet af pressen

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 22-09-08 08:42

Nordsted... du har meget ret i dine kommentarer..men hvis du tager den gruppe menneske og plante dem i deres land, så tror jeg ikke at deres unge bliver kriminalle, ved du hvad hvorfor?

Fordi deres unge oplever svigt på hjemfronten, men når der kommer ud, så kan de forene sig med de andre i samfundet.

De mennesker er blevet svigtet på hjemfronten, ja du har ret, men de blev også svigtet i systemmet. Før i tiden hvis man hed Mohammed, så kunne man ikke få arbejde, men nu har arbejdsmarkedet åbner sig over forskellige grupper i samfundet, fordi man har brug for arbejdskraft.

Hvis mennesker bliver svigtet for meget i deres barndom både på privat plan og udfra, så reagerer de mennesker på to forskellige måder:

Enten ender de med at blive kriminalle
Eller prøver de at skade sig selv..

Derfor mener jeg at folk skal have chance i livet for at få det rette op. Hvis en er kriminal så skal vedkommende få hjælp til at komme op igen på den rette spor.

Hvis togskin går i stykke, så reparerer man det for at toget kunne køre videre. Mennesker har det på samme måde. Menneskers motor skal reperareres for at den kan køre videre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 09:03

Selv om man har oplevet svigt, behøver man altså ikke smadre andre folk, det er en underlig indstilling... vi er vandtro hunde, man kan behandle som man vil

Så mange kan vel heller ikke være svigtet i hjemmet, og hvorfor er det primært udlændinge??

Der er da også danske unge, der er blevet svigtet, og jo nogle er blevet voldelige, men ser man procentvis hvor mange af hver - så er de mørke altså i overtal

De skal lære at behandle deres medmennesker ordentligt, før får vi heller ikke respekt for dem

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 22-09-08 09:18

helt helt enig, men jeg vil ikke sige eller prøve at forstå deres handling. det er udelukkende uacceptabelt.

Men jeg tror mennesker vil ikke handle på den måde, hvis de har haft en trykt barndom. Har du set en amerikansk film jeg kan ikke huske navnet. En sort mand går på gaden og laver kriminalitet og balader på gaden. En hvid mand sidder i et firma, hvor han har et godt job og al de gode ting i livet.

Men lige pludselig rollerne af de to mænd bliver skiftet. Den sorte får en høj stilling i et firma og den hvide mand bliver sat på gaden. Den sorte mand opfører sig nøjagtig som den hvide mand som havde den stilling før i tiden.

Den hvide mand som bliver arbejdsløs og sat på gaden opfører sig nøjagtig som den sorte mand. Han begår kriminalitet.

Det er en fantastisk god film Den viser hvis man har muligheder i livet så vil man også automatisk opføre sig pænt og acceptabelt. Men når man ikke har den chance i livet, så opfører man sig unormalt og uacceptabelt i samfundet.

Folk skal have chance i livet men de skal faname også gøre en indsats. Ingen ting kommer af sig selv. Man får noget når man yder noget, meget smukt dansk utryk..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 09:37

Nej den film kender jeg ikke, men jeg kan forestille mig, at den hvide/sorte der begår kriminalitet i USA, gør det for at overleve,

Her i DK, behøver man ikke begå kriminalitet, for at få mad, .... så hvis det er sådan det hænger sammen, er der ingen undskyldninger (hvis det overhovedet kan undskyldes)

De unge i mine bekendes boligkompleks gør det fordi de --- keder sig ---- de skulle have sådan en gang øretæver, det er vist snart det eneste der hjælper - men jeg er nu imod vold - men hvad har de unge respekt for??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 42 point
Dato : 22-09-08 11:29

Det er sikkert farligere at vove sig ud i myldretids trafikken, end at at gå på gaden en mørk aften, jeg tror at pressen puster historierne op, de skal jo have noget at skrive om, bor du lige midt mellem en rockerborg og en gadebande, så kan der være lidt om snakken, men hvorfor skulle de være ude efter lige netop dig?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-08 11:31

Og det kan jeg jo sagtens sige, når jeg bor langt ude på landet, og har en kilometer til nærmeste nabo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 11:57

Min svigerinde har lige fortalt, at i deres boligkompleks var der ballade igen i går aftes, politiet kom - tre motorcykler - og straks forsvandt banden til højre og venstre, og lige så snart de vender ryggen til er de der igen....

familien tør simpelthen ikke gå udenfor en dør, de er nærmest gidsler i deres egen bolig --- og det er altså ikke i København ---

De unge skulle til at få sig et arbejde, så de var for trætte til at skabe ballade/overfalde uskyldige mennesker.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 22-09-08 13:37

Nordsted, Kan godt forstå og jeg er en million procent i mod vold. Vold er noget høre ikke hjemme i Danmark.

Men O:V.N har ret det er medier har været med til at danne frygt hos os.
Det er mere farligt at gå på gaden når der er så mange mennesker bliver dræbt ved trafikulykke.

Men det er et åbnt forum, så I skal få lov til have de meninger som I nu har. Men gennem forskellige diskutioner kan man også fjerne nogle af de frygt som vi er igang med at få det.

Så jeg er glad for at I skriver deres meninger og holdninger om det.

Vi er alle sammen enige om at Vold ikke hører hjemme i Danmark og jeg personligt holder kraftig afstand fra dem, der bruger vold i samfundet.

Men jeg mener at de skal få chance og få støtte til at blive fjernet fra dårlig miljø og vold, men de skal også være med til at opsøge hjælp.

Kære venner.. Lad os håbe på at politi og systemmet kan hjælpe de mennesker og håber på at få fred og ro i Danmark og resten af verden.

Godkendelse af svar
Fra : melani01

Dato : 22-09-08 17:10

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-08 01:17

Selv tak, snak er utrolig vigtig, det at have nogen at snakke med, også om fortrolige ting, kan gøre store problemer mindre