/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fra computer til tv
Fra : xForcax
Vist : 373 gange
100 point
Dato : 21-09-08 19:35

Hej.

Er der en der ved hvordan man for eksempel kan se sine billeder fra computeren på tv'et. Skal man bruge nogle specielle stik for at kunne dette?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 19:41

Det kommer an på HVAD Tvet og komputeren har af muligheder....

Det er jo teoretisk bare en anden skærm du bruger...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-09-08 19:45

Det mest almindelige og lette er med et S-VHS stik som sidder på mange grafikkort.

Det er et rundt stik med 4 ben. http://blogs.fagbladet.dk/it/files/2007/02/svhs-stik.jpg

Så køber du bare sådan et stik. http://piratgruppen.org/grafik/guides/stikogkabler/svhs.jpg

Du skal nok også have sådan en scart converter som du sætter s-vhs stikket i og sætter den i tv'ets scart stik. normalt sidder der en vælger på den hvor man kan vælge input eller output også skal du så vælge input. https://www.krcs.co.uk/images/library/products/300/lindy_35570.jpg

Skifte til scart indgang på dit tv med fjernbetjeningen.
Og på computeren skal du aktivere den eksterne video udgang.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-09-08 20:00

Nej gris. Det nemmeste er med et tv med vga indgang som kan forbindes til vga udgangen på computeren.

Men der er så mange andre muligheder. De er ikke til at remse op allesammen, når spørgeren oplyser så lidt. Vi aner intet hverken om tv, computer eller styresystem.

Det er dog ikke særlig godt at bruge et tv som computerskærm. Det er bedre at bruge en rigtig dedikeret computerskærm.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-09-08 20:38

Hvis det er film du vil se så kan du forbinde comp. med tv med f.eks et s.vhs stik og så gå ind i dit grafikkort og clone de to skærme

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-09-08 22:10

Der faktisk en som er nemmere, det er et phone stik, det gul stik på billedet ved C.
http://www.weethet.nl/images/pc2tv/tvout_examples_videocards.jpg
Det hedder komposit signal og giver det dårligste billed men det kan jo være det er fint nok til dig.
S-VHS giver det næst dårligste billed.
Så kommer VGA stikker som RGB som giver et rigtig godt signal hvis du gerne vil have det.

Dine muligheder kommer an på de stik som sidder på din computer og dit tv så check det lige.
Hvis du har et fladskærms tv så er VGA stikket godt hvis du kan finde et langt nok VGA kabel fra computer til tv.

Hvis du har et "ældre" almindelig gammel dags tv så det nok s-vhs og scart adapter du skal bruge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 09:31

Citat
Dine muligheder kommer an på de stik som sidder på din computer og dit tv så check det lige.

Det var ligesom det der blev spurgt om INDEN alle mulige "gætteforslag"

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 10:54

Du kunne tjekke de mulighedder du har på din comp. samt tv,
HDMI er godt hvis du har dem på TV og comp.
men man skal huske at klone.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-09-08 14:04

Til oktober kommer der en lille PC'er (kan ikke huske navnet, men tror det er Acer) med en enten 80 eller 160 GB HDD og som er trådløs. Den koster 2000/2200 kr. for den lille/stor. Da den kører over trådløst netværk, er det den helt rigtige løsning! - men måske dyrere end du vil inverstere i?

Annuller spørgsmålet
Fra : xForcax

Dato : 23-09-08 09:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål