/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hus nummerering
Fra : mrhan
Vist : 607 gange
200 point
Dato : 21-09-08 19:13

Hejsa

I forbindelse med en del nybyggeri i det område hvor jeg har min gang var vi nogle stykker der en aften sad og snakkede om hvem og hvordan det afgøres hvilket husnummer der bliver tildelt et nybyggeri. Mit spørgsmål lyder som følger :
Hvis man til eksempel køber 3 matrikler på en gase med numrene 10 - 11 - 12 og herefter river alle huse ned, laver en grund og bygger et hus med bare en indgang, hvilket nummer vil dette hus så få tildelt..?? Hvem beslutter det og med udgangspunkt i hvilke regler..??

På forhånd tak
Mrhan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 19:17

10 - 13

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 19:17

hov det skulle være 10 - 12

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 19:23

Andelsboligforeninger registreres efter LAVESTE nummer....

Hvis du river 3 huse ned og bygger et der dækker ALLE 3 matrikler vil indkørsel nok tælle....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-08 19:24

Det bliver 10-12 fordi der stadig er 3 matrikler. Der kan vælges at bygge på matrikkel 11 og det er så nummeret på huset. 10 og 12 benyttes så ikke før de evt. igen bliver selvstændige.
Altså du bygger ikke på den samlede grund men på en eller flere af matriklerne.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 21-09-08 19:26

Citat
Efter adressecirkulærets § 2 skal husnummeret fastsættes med udgangspunkt i den adgangsgivende vej (vejnavnet), således at vejnavn og husnummer tilsammen udgør en entydig adressebetegnelse. Et eventuelt bogstav indgår som en fuldgyldig del af husnummeret og medvirker til at gøre adressen entydig.

med modificationer - men vi har i familien nogen der bor i hus over to matrikler og har det højeste nr som det gældende.

http://www.ebst.dk/publikationer/adressevejlogeksempler_html/adresser_vejledning/adresser_vejledning/html/chapter06.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-09-08 19:29

Forøvrigt er det som regel ulige på den ene side af vejen og lige på den anden startende fra centrum af en by

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 19:32

Citat
Forøvrigt er det som regel ulige på den ene side af vejen og lige på den anden startende fra centrum af en by
det er så ikke rigtig overalt i så fald bor mine naboer der slet ikke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-09-08 19:33

Citat
er det som regel
og ja mini det er simpelthen noget du har drømt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 19:55

Citat
og ja mini det er simpelthen noget du har drømt
så har jeg lige afleveret post til nogen der ikke eksisterer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 19:56

Du har nok bare afleveret til det forkerte nummer

PS...

Det er BAG hundehuset

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-08 20:06

Og så er det Kommunens Tekniske Forvaltningen det har ansvaret for veje og nummereringer.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-09-08 20:11

Kommunens Tekniske Forvaltningen. Fra bymidten og udad. Lige numre på højre side og ulige på venstre side.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-08 20:55

Fra bymidten eller fra større vej.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 21-09-08 21:22

Mange tak for alle som har bidraget og ikke mindst for de hurtige indlæg

Godkendelse af svar
Fra : mrhan

Dato : 21-09-08 21:22

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 23:07

velbekomme