/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skorstenstræk til brændeovn
Fra : futze
Vist : 1463 gange
50 point
Dato : 21-09-08 16:00

Jeg er i besidelse af en stålskorsten der der er lige med tagrykken på et 1 planshus.
Hvad kan der gøres for at få lidt mere gang i brændeovnens motor.
Såfremt udskiftning er nødvendigt, hvad er så det optimale.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-09-08 16:04

Hvis den evt blev forlænget så den stikker en halv meter over ku det jo nok hjælpe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-08 16:07

En blæser på toppen der trækker røgen ud.
Findes med hastighedregulering.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-09-08 16:11

I dit spørgsmål i går sagde du jo ikke noget om at det var en stålskorsten så vidt jeg husker

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-09-08 16:37

Jeg er nu lidt i tvivl om den kan hæves, da der sidder en krave uden på, men det er da vær at undersøge.
Har fået en pris på en ny længere med renselem på taget, til 17.000 kr.

Det med en blæser på toppen lyder da ok, så det er vær at undersøge men hensyn til pris og holdbarhed.

Jo jeg har en Svendsen 1, som er ok, men den mangler noget bedre træk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 16:55

Citat
Har fået en pris på en ny længere med renselem på taget, til 17.000 kr.

Det kan du få en NY brændeovn MED MONTERET skorsten for

Søg en ny brændeovnsleverandør.....

Normalprisen (arb.løn) er ca. 2-2.500 for MONTERING af KOMPLET skorsten - dertil kommer selvfølgelig skorstenen

Han må tjene godt....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-09-08 17:28

Hvad mener du med brændeovnens motor.
Har du motor/blæser på aftrkssiden så er det sådean set lige meget hvor høj skorstenen er.
Forklar nærmere.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-09-08 17:42

Hvad mener du med brændeovnens motor.
Skorstenen

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-09-08 18:13
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 18:19

Kært barn mange navne

Så skal den vel bare "tunes".....

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-09-08 18:25

Så skal den vel bare "tunes".....
Ja lige netop

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-09-08 18:27

tak for adressen Smokei

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-09-08 20:34

Så er en ordentlig kuling jo også en motor, akja.
Det er sgu svært at tænde op i stille vejr men i storm går det fint.
Brændeovnens motor min r..

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-09-08 20:48

Ja da men når nu skorstenen ikke er længere end lige til tagrykken, og vejret er stille, lidt diset,
og ikke alt for koldt, da er det lidt svært at få motoren op i omdrejninger.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 50 point
Dato : 21-09-08 20:51

Ja fordi skorstenen er for lav, ellers fyr op med nogle aviser først så skorstenen bliver varm så er trækket bedre, kan også læses på Morsøs hjemmeside.
Morsoe.com

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-09-08 21:35

Eller i dit sidste spørgsmål fra igår

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 21-09-08 21:37

Hejsa!

Er selv ifærd med at købe stål skorsten, har fået tilbud fra XL-byg på 6000,- alt incl.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 14-11-08 17:20

Tak for svaret stig54.