/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
net til tagrender
Fra : kammanoerup
Vist : 2134 gange
500 point
Dato : 21-09-08 14:59

Hej '
Har anskaffet 12 m net til mine tagrender. Jeg troede (naivt) at der lige var et praj om, hvordan de skulle fixes. men nej. Der følger en del plastik fiduser med, men der er ikke til at se det--

om det er over eller under nettet de skal sidde!! Eller om de skal stikke gennem nettet!! Er der en der ude, der kan hjælpe? Inden jeg kravler op på taget og forsøger mig!

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 15:04

Citat
Har anskaffet 12 m net til mine tagrender

Og hvilket mærke er det så....

De fleste er lige til at klemme på plads....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-09-08 17:22

Læs brugsanvisningen

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 21-09-08 17:48

Hvis der var en brugsanvisning, så havde jeg jo nok fået anbragt de net- det er lige den der mangler

Det er en ommer

V.H. Kamma

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-09-08 18:15
Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 21-09-08 18:31

tror det ikke, men de dukkede op hos Aldi, da jeg ledte efter en brugsanvisning, det blev jeg bare ikke klogere af

Har øget pont V.H. Kamma

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-08 19:47

Her er en billedbeskrivelse - så selv jeg kan hitte ud af det - hvis altså det er det samme produkt??

http://www.expo-net.dk/graphics/EXPO-NET/Products/GardenNetting/GutterNet/Tagrendenet-15-3-05.pdf

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 21-09-08 23:49

Jeg har købt de samme net i ALDI for 3 år siden. Jeg har monteret dem OVER nettet - det virker.
NB. Jeg har mange Birketræer, så jeg tager nettene af 1 gang hver år og renser tagrenden. De små flager fra træet kan gå igennem nettet. Før jeg fik net over - måtte jeg rense tagrende 3 - 4 gange om året.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 23-09-08 00:05

Hej heseda- jeg fanger ikke ikke rigtig, hvad du mener!!

V.H. Kamma

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 23-09-08 00:07

Til Norsted1

Det er desværre ikke de net!

V.H. Kamma

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 09:15

Der er en vejledning mere her

http://www.marley.dk/en/products/gutter_systems/equipment/poly_net_leaf_guard_system/index.htm

men det er lidt svært at finde ud af hvilken du kan bruge, når vi ikke har navnet på nettet.

men måske du selv kan finde det heriblandt

http://www.google.dk/search?hl=da&q=net+til+tagrende%2Bmontering&start=10&sa=N

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 24-09-08 21:49

Hej- ka' ik' finde ud af det med de net, jeg tror de ryger tilbage , hvor de kom fra-

V.H. Kamma tak fordi I prøvede

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 24-09-08 21:52

Det vil da være ærgeligt, for ideen er da go' nok

Du kan ikke regne den ud, fra nogle af anvisningerne

Kan du så ikke få fat i en smugle hønsenet, og lave en bold og lægge i selve nedløbshullet, så får du da ikke møjet helt ned i nedløbsrøret

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 24-09-08 22:03

Hej- måske Jeg har bare en ca. 60 år gammel bøg, der har millioner af blade og bortset fra de 2o-30 trillebøre blade, der må køres væk havner HELE resten i tagrenden på den side af huset, syntes også selv, at det var en go' løsning, da jeg skal ha' fat i den lange stige og flytte den mange gange for at rense, men skidt du får dine point inden jeg glemmer det, har jo nok andet at slås med.

Tak til alle for hjælpen

v.h. Kamma

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 24-09-08 22:05

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-08 22:07

Selv tak... ja du har da godt nok meget om ørerne