/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Starter ikke op i BOIS
Fra : Doros
Vist : 1977 gange
200 point
Dato : 21-09-08 14:45

Hej Har en pc som ikke ville starte op i BIOS. Er der nogen som kan hjælpe med hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 14:47

Du trykker på en forkert knap....

Det står på skærmen ved opstart HVAD du skal trykke på for at komme i setup(bios)

Kommentar
Fra : edison

Dato : 21-09-08 14:50

starte maskinen slet ikke op. eller kan du ikke komme i bios

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-08 15:16

Hvis din computadora, er af ældre dato, så kan det være batteriet på bundkortet der er helt helt flat. Køb et nyt og sæt det i holderen, så køre den sikkert igen.

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 21-09-08 15:57

Hej edison
Den starter men der kommer aldrig noget frem på skærmen.

Hej severino
Hvis man skifter batteriet, fungerer BIOS stadig eller skal man gøre noget med BIOS?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-08 16:17

maskinens batteri er det der bl.a. husker dato og klokkeslet. Det er et lille rundt batteri som du kan købe hos en urmager f.eks. Tag batteriet med så du får et magen til.

Men hvis du har en gammel PC så skal du nok trykke Ctrl+alt+Del samtidig for at komme ind i bios.

Har du prøvet det?

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 21-09-08 16:35

Hej granner01

Maskinen er ca. 4 år, bundkortet er P4S55FX+. Har prøvet at trykke Ctrl+alt+Del samtidig, hjælper desværre ikke. Jeg har sort skærm, får intet frem på skærmen, og kan hører den ikke køre opstart BIOS.

Hvis jeg skifter batteriet, skal jeg gøre noget ved BIOS bagefter?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 16:46

Kan maskinen overhovedet køre... ?????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-08 17:10

Det plejer at være sådan at hvis batteriet er flat, så starter den op med at vil have dato og klokkeslet indstillet.

Men jeg vil spørge om det samme som Refi. Hvad mener du med at den ikke vil starte op i bios? Kan du starte maskinen? Siger den bip? Starter den op?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-09-08 17:33

Måske er dit grafikkort stået af? Der burde komme et billede på skærmen, om den så er løbet tør for strøm eller ej.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-08 17:59

Og måske er skærmen stået af

Men det er vigtigt om maskinen starter op og hvor mange bip den giver ved opstarten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-08 18:52

Tag strømmen fra comp.
Vent lidt.
1. Sæt strømmen til comp igen.........................sker der noget
2. Tryk på startknappen...........sker der noget
3. viser den noget som helst..............
4. Er skærmen tændt.

5. Hvis du tænder for skærmen men ikke comp ................viser skærmen noget.

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 21-09-08 19:14

Hej alle

Når jeg trykker på startknappen, kan jeg hører samt se på cpu køleren den kører, men den kommer ikke med noget bip samt billed på skærmen, og BIOS starter ikke op - Ja skærmen er ok, er tjekket.

Kan det være batteriet?, Kan de være grafikkortet?, et bundkort står vel ikke bare af?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 19:25

Kan du høre harddisken arbejder....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-08 19:58

Det er enten dit grafikkort eller din harddisk

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 22-09-08 05:53

Kan BIOS ikke starte op, hvis grafikkortet er defekt eller hvis hardisken er defekt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 09:25

HVAD vil du med BIOS hvis maskinen ikke virker....

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 22-09-08 15:15

Hej refi

Jeg spørger jo om hvorfor BIOS ikke virker - kan du give et svar? - skal jeg tolke det som, at når BIOS ikke virker kan jeg skrotte maskinen?

Kan BIOS ikke starte op, hvis grafikkortet er defekt eller hvis hardisken er defekt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 15:37

Du blander det hele sammen....

HVAD er det for en maskine ?????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-08 16:57

Kan BIOS ikke starte op, hvis grafikkortet er defekt
>>Jo - men du kan så ikke se bios-indstillingerne

eller hvis hardisken er defekt?
>>Jo det kan den godt

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-08 17:20

hvis du selv kan, ellers få en til det fjern Hd. Netkort og alle andre kor samt ram. så kun grafikkorte er tilbage. kan den så starte. hvis ja, genmonter alle kort og ram, 1 ting af gangen. indtil den ikke starter igen, så har du fundet fejlen.
chek alle kabler.
lån et grafikkort til at teste med
lån en strømforsyning til at teste med.

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 22-09-08 17:41

Hej Eyvind og edison

Tak for Jeres svar, jeg prøver mig frem.

Godkendelse af svar
Fra : Doros

Dato : 08-11-08 07:02

Tak for svaret edison.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-11-08 13:10

hvad var der galt.