/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
typebestemmelse
Fra : trimare46
Vist : 1383 gange
300 point
Dato : 21-09-08 13:41

jeg har et blomberg køle-fryseskab der er brændt sammen.
jeg skal finde typenummeret på det, men hvor fanden sidder det.
jeg synes jeg har kigget overalt, men der står ingenting.
på fronten står der bare blomberg og bag på er er et mærkat på hver kompressor, men de angiver ikke noget om skabets typenummer.
nogen der ved hvor det sidder?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 13:51

Der er nok nogen der har pillet det af hvis ikke det sidder ved kompressor....

Citat
brændt sammen

PS. Genbrug behøver ikke typenummer

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-09-08 13:54

jeg skal bruge det til forsikringen.
nu har jeg sgu betalt til en elskadeforsikring i over 10 år uden at have belastet den en eneste gang. men nu går den ikke længere. nu vil jeg prøve at få lidt retur.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-09-08 13:57

Normalt er der et skilt klistret inde i boksen. Der oplyser man type, serienummer kølemiddel og mængde.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-09-08 14:00

der er absolut intet af den slage inde i hverken køleskab eller fryseboks.
er der mon et sted hvor mankan finde et billede af de lidt ældre modeller og ad den vej være heldig at finde typenummeret.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-09-08 14:07

Hmmm tyder på skiltet er vasket af. Det bliver svært det der. En fagmand kan sansynlig genkende det. Men er det så gammelt et skab at mærket er væk indvendigt, tror jeg ikke forsikringen vil give meget for det.

Er der nogle hints om hvad kølemiddel der er på? (R12, R134a osv osv)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 14:09

Nej det er ikke alle der sidder I køleskabet....

Sorry for genbrug - den var FOR oplagt

Et eller andet sted bagpå bør det være nittet på....

Men det kan jo være det har siddet som "klistermærke" inde i skabet og hen ad vejen er gået med i vask...

Har du ikke en vejledning eller garantibevis over det ????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-09-08 14:15

http://www.sitecenter.dk/hvidevarer/brugsanvisninger/

ellers må du lige ringe til Fagor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 14:22
Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 310 point
Dato : 21-09-08 14:36

På vore køl/frys sidder typeskiltet i køleskabet. Vi tager den højre grøntsagsskuffe ud og så sidder det på højre side.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-09-08 15:02

Min Elektrolux bag grønsagsskuffen i venstre side.

På Gram normalt øverst i skabet

Whirlpool nederst til venstre bag grønsagsskuffen.

Desværre har jeg inten Blomberg, jeg kan kigge i!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-09-08 15:35

På vores Blomberg (entregreret), står det i skabets venstre side, forneden ,- foran frugt/grøntsagsskuffen, på en påklistret sølveloxeret plade.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-08 23:07

Tak for svaret granner01.