/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rust rep. og lakering - værkst
Fra : kenned123Mor
Vist : 609 gange
40 point
Dato : 20-09-08 22:53

Hej. Jeg har anskaffet mig en gammel volvo amazon som jeg har planer om at sætte i stand.

Men jeg er lidt i tvivl mht. Valg af maler og rust repararatør. Jeg vil jo helst ha fat i nogen som ved noget om rep af gamle biler. F.eks brug af tin osv. Og en som har sans for detaljerne.

Jeg kommer fra aarhus kanten af, så selvfølgelig vil det være lækkert hvis det var i nærheden, men det er ikke et krav.

Glæder mig til at høre jeres meninger.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-09-08 23:04

Jeg mener at når man skaffer sig en så gammel bil, og vil pudse den op ,så må man kunne skrue selv. Men er du rig så havde du vel købt en gammel Ferrari eller Porche.
alimak

Kommentar
Fra : kenned123Mor

Dato : 20-09-08 23:11

Hehe, jamen det skal da siges at jeg også regner med at skille bilen ad selv så det kun er selve karossen der står tilbage, men jeg vil sgu hellere kaste noget guld efter den for at få den lavet ordentligt,
for jeg har sgu ikke forstand eller håndelag nok til at spartle sådan noget så det blir ordentligt tilfredstillende. Men jeg kan selvfølgelig også godt slibe det værste væk selv og grovspartle - men mon ik det gør mere skade end gavn?

Kommentar
Fra : Nilsen2005

Dato : 20-09-08 23:13

Jeg er bare lidt nysgerrig
hvor meget har du tænkt dig at du max vil ofre?
Jeg kender nogle meget dygtige folk,men de vil have noget for ulejligheden.
Hvor meget skal der repareres det lyder ikke som et projekt jeg ikke turde vove mig ud i hvis
jeg skulle have det hele lavet af fremmede.
HELD OG LYKKE MED DET.
Mvh
Allan

Kommentar
Fra : kenned123Mor

Dato : 20-09-08 23:19

Jeg aner virkelig ikke hva det kan ske at koste.
Men det er slet ikke så voldsomt som det umiddelbart lyder. Undervognen er fri for rust, da det blev lavet for få år tilbage. Det er såmen mest kosmetisk. Så omkring 15-20000 vil jeg tro er det jeg maks vil smide efter den hvis det skulle være nu her. Men igen, så vil jeg jo også hellere smide mere og det så bare er tip top.

Hva er det for nogle folk og hvor dyre er de i drift Og er det udelukkende rustarb. eller?

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-09-08 08:18

Som tidligere automaler vil jeg bare fortælle at langt de flest automalere ved hvad der skal til for at få vognen op at stå. Der er bare det ved det - at man bruger så meget tid på sådan noget. Med mindre du finder en der har gamle biler som speciale, så er det for automalere noget tungt noget at komme igennem. Der er rigeligt med forsikringsskader og lign - der giver langt flere penge, hurtigere og nemmere. Derfor kan sådan en sag tage lang tid, for man gemmer den afvejen når der er andet at lave og tager den frem når der er lidt tid. Men som sagt, de der har gamle biler som speciale - de ved godt hvad det koster.

Kommentar
Fra : kenned123Mor

Dato : 21-09-08 08:53

Ok. Jeg har faktisk godt bemærket det du lige nævner der, for jeg kender en håndfuld automekanikere som netop gør som du siger med at stille nogle projekter til side, og bruge lidt tid her og der. Det vil jo også være lidt øv hvis den skulle komme til at holde stille i en menneskealder fordi at det ikke er det de specialiserer sig i.
Men ja, jeg kan også snildt forestille mig at en specialiseret vil være pænt dyr. Men skriv endelig hvis der er nogle forslag og evt. erfaringer.

Tak for de fine svar indtil videre

Kommentar
Fra : Mosekongen

Dato : 21-09-08 13:36

Prøv at kontakte en Veteranklub jeg er selv medlem af LFV. der her jeg fået meget hjælp

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-09-08 15:47

Jeg ville hvis jeg var dig. Køb en brugt svejse maskine. Køb noget jernplade og begynd at øve. Det samme med at sparkle og slibe. Det bliver billigere og så er der sjovere når du har lavet bilen selv. Lakkeringen kan du få en maler til at gøre, efter du har gjort alt grundarbejdet. Prøv det er ikke så svært hvis du har et sted at stå og lave det.
alimak

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-09-08 18:11

Der findes volvo klubber i Danmark, og der er sikkert flere af medlemmerne, der har erfaring og det nødvendige grej og håndelag. Mange af dem sætter jo selv deres biler i stand, og råder over små eller større lokaler, svejsere og ikke mindst erfaring i, at fremskaffe specielle karrosseridele.
Jeg lavede på et tidspunkt noget rust på en Amazon, hvor manden selv skaffede de fornødne dele igennem en volvo klub, så det var måske værd, at overveje ?

Kommentar
Fra : kenned123Mor

Dato : 21-09-08 21:25

Tak igen for de fine svar.
Hvis jeg havde den fornødne plads til at kunne rode med sådan noget, så ville jeg helt 100 også selv lave alt, bortset fra lakeringsarbejdet. Men problemet er det med pladsen.

Jeg er blevet meldt ind i en volvoklub, så måske jeg lige skal rykke fat i de garvede gutter når jeg møder dem.

Åh det kunne være rart med et dejlig stort værksted

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-09-08 00:13

Du kan leje en garage, det trænger ikke blive så dyrt.
alimak

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 03-10-08 22:41

Prøv classic volvo parts ude i Volby. Han ved alt om gamle volvoer, og hvem der kan reparere dem. Det er alligevel der, mange køber stumperne til dem. Nu er der jo det heldige ved de gamle 121 amazoner, at de temmlig tykke i godset, og at de er galvaniserede i bunden, så det er jo et godt udgangspunkt.