/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fiskar ukrudtsdamper.
Fra : klemme2006
Vist : 1164 gange
100 point
Dato : 20-09-08 20:50

Min bobler lystigt inde i resevoiret, og løfter jeg røret/dysen vælter der lunkent vand ud, når jeg sænker det igen. Jeg havde egentlig forestillet mig en dampsky, lidt som på et dampstrygejern, men der sker jo ikke en hujende fis.

Er der nogen ude i den virkelige verden, der har fået den til at virke? Og hvordan?

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 110 point
Dato : 20-09-08 21:00

nej har også en og det er noget Lort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 21:01

Den starter med at dryppe lidt og så kommer der lidt damp.
Det er jo meningen at "grøntsagerne" skal blanceres og ikke blæses væk af damp.
Når bladene krøller - så er planten på vej til at gå ud.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 20-09-08 21:10

Vores fungerer nu ganske udemærket. Har haft den i 5 år.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-09-08 21:17

Hvis Du har brugt den de sidste par dage hvor det har været hundekoldt kondenserer vandet lidt hurtigere.

Hav en kop med pulverkaffe parat næste gang den gør det...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 21:37

Vores unger gav manden sådan en sammen med en beskærsaks - det var sådan en pakkeløsning-

Det eneste der virker er saksen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-09-08 22:51

Har selv en.Har ligget på loftet i flere år.(Den altså-ikke mig).Tør ikke at bruge den.Jeg husker der var flere ulykker med den.Forbrændinger.Nok noget med termostaten,der blev defekt.En klam fidus.

Mossebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-09-08 06:14

Købte to af den første udgave af dem (hus+sommerhus), der kom senere en sikkerhedsdims til at sætte på plastikdimsen over vandpåfyldningshullet, så man ikke skoldede sig.

De virker ekstremt langsomt, en kop kaffe er ikke nok at have med, en stor termokande skal der til, for at have noget at lave mens man laaaangsooomt skolder ukrudtet. Men min kantklipper kan jeg gøre det 10 gange så hurtigt, måske lidt oftere, men stadig nemmere.

Begge mine er for længst røget til genbrug!

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 21-09-08 09:26

Jeg havde også en, og da jeg skulle hælde mere vand på ramte jeg desværre det hul hvor ledningen går ind, så da jeg tændte den igen kortsluttede det hele og propperne sprang. Slut med den.

Nu er jeg gået over til en Kenzo fugerenser købt sidste sommer til 449 kr og den er anerledes effektiv, selvom den larmer noget. Den kører med børster i forskellige hårdheder (nylon og metal) ned i fugerne og fejer ukrudtet væk.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-09-08 09:31

Har haft en, den er kørt på genbrugsstation, det virkede ikke. Er overgået til Roundup

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 03-10-08 22:58

Tak for jeres erfaringer. Det lader til at det er noget møg. Men jeg vil da gerne høre fra jorgen-ros: Har du en fidus, eller bare en engels tålmodighed?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-10-08 23:10

Ha ha

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 03-10-08 23:16

Jeg skev det ikke for at drille. Men måske virker den efter fem år (på samme mælkebøtte).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-10-08 23:32

Dobbelt ha ha

Så er det dog nemmere med en gang køkkensalt eller round drup

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 27-11-08 22:21

Tak for svaret pve. Du var først. Hyggeligt at høre fra jer alle.