/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
P.O.S.T. problemer
Fra : lillelyst
Vist : 970 gange
100 point
Dato : 20-09-08 20:30

Jeg har lige koblet ram, cpu og strømforsyning til mit nye asrock iPG bundkort. Endvidere har jeg koblet 2 harddiske samt CD-rom drev på. Alt bliver fundet, men 1) jeg hører intet bip 2) jeg kommer hertil http://peecee.dk/upload/view/131910, og ikke længere. Uanset om jeg trykker F2 eller F11 sker der intet. Hvad gør jeg evt. forkert?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-09-08 20:31

Her kom linket som gerne skulle virke http://peecee.dk/upload/view/131910

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-09-08 20:34

Har du installeret bundkortet? Det skal gøres som det første.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 20:49

Ja den kunne godt tænke sig at vide hvad du vil boote med.
F2 > sæt boot rækkefølgen til
CD
HD

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-09-08 20:54

Eyvind> ja det forstår jeg godt, men problemet er jo netop at når jeg trykker på F2 eller F11 knappen sker der intet.
Granner01> Hvordan skal jeg installere et bundkort? Er ikke lige med på hvad du mener.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 21:01

OG_____lad være med at sætte den til AUTO - detect
Vælg at den skal starte fra HD 1 ?
-----
Citat
Ja den kunne godt tænke sig at vide hvad du vil boote med.
F2 > sæt boot rækkefølgen til
CD
HD

Så starter den op på C:/
første skal da være HD 1 ?

for mig ser det MERE UD, SOM DIT kort ikke kan finde NOGET AT BOOTE fra.
Spørg E.C /søg__ så kan du muligvis lave en ny BOOT_record
ved at sætte din CD/DVD i drevet, også videre, under HELP, skrive en ny_BOOT

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-09-08 21:01

Er dit tastatur et USB tastatur, så kan det være problemet så dine taster ikke virker før comp. er fuldt installeret.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 21:03

Citat
ved at sætte din CD/DVD

Ved at sætte din XP/ andet i drevet

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 21:05

Citat
Er dit tastatur et USB tastatur, så kan det være problemet så dine taster ikke virker før comp. er fuldt installeret.

For ikke at nævne en MUS___

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 21:06

Ellers nulstil din BIOS, så ??? plejer det at virke.
HVIS DET VIRKEDE FØR !! DINE ÆNDRINGER.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-09-08 21:06

Tastaturet er ikke et USB. Men venner - problemet er at jeg IKKE kan komme videre end jeg har vist i linket. Jeg kan IKKE komme ind og sætte boot rækkefølgen op - sagt med andre ord jeg kan slet ikke komme ind i bios.

Accepteret svar
Fra : klamigen

Modtaget 110 point
Dato : 20-09-08 21:08

Citat
Endvidere har jeg koblet 2 harddiske

UD MED DEN DU ikke bruger og prøv igen....

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 21:09

Du skal sikkert have ÆNDRET dine ??? ben på dit drev # 2 `JUMBERE/ PERE

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 21:10

Citat
Du skal sikkert have ÆNDRET dine

Du skal sikkert_OGSÅ_ have ÆNDRET dine

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 21:11

Altså dit tastatur skal være aktivt.................
r det trådløst tastatur så prøv lige aktiveringsknapperne

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-09-08 21:14

Det er et helt almindelig gammeldags tastatur med ledning som virker fint på min anden pc`er og som jeg lige nu "låner" til den nye.
Noget tyder vist på at jeg skal have opgraderet min bios.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 22:06

Hold fingrene fra den bios indtil den kan køre ordentligt.
Hvis det er PS2 stik (rundt) så sidder det vel i det rigtige hul.
Lyser tastaturet op når du starte - bare et glimty.

lukker for i dag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-09-08 23:17

Citat
Granner01> Hvordan skal jeg installere et bundkort? Er ikke lige med på hvad du mener.

Du skriver:
Citat
Jeg har lige koblet ram, cpu og strømforsyning til [B]mit nye asrock iPG bundkort[/B]

Hvis du har fået nyt bundkort så fulgte der en CD med. Og du skal fortælle din PC hvilket bundkort der er i den, derfor skal bundkortet installeres først.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-09-08 09:53

Prøv at følg min Kandu – standart - fejlfindingsprocedure :

Sluk for 220 Volt mellem hvert punkt.

Systematisk fejlfinding :
ALT kobles fra bundkortet undtagen 20/24 polet strømforsyningsstik,
startknap, Intern højttaler og CPU m/køler.
Tryk på startknappen.
CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps.
Fejlmelding men PSU og CPU køre.
Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejlmelding men PSU, CPU og RAM køre.
Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
(Den smukkeste lyd i verden med undtagelse af en Alfa Romeo boxermotors brøl)
PSU, CPU, RAM og grafikkort køre.
Nu kan de resterende enheder : Skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.
Gambrinus

PS : Evt. tilføjelser / rettelser til denne fejlfindingsprocedure modtages med glæde.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-08 10:49

Gambius

Jeg har tilladt mig til at rette den til. Det er så god en liste så den skal være for alle. Håber du tilgiver mig.

Sluk for 220 Volt mellem hvert punkt.

Systematisk fejlfinding :
ALT kobles fra bundkortet undtagen 20/24 polet strømforsyningsstik,
startknap, Intern højttaler og CPU m/køler.

Tryk på startknappen.
CPU-blæseren kører og højttaleren giver flere beeps.
Fejlmelding mens PSU og CPU kører. Sluk

Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejlmelding mens PSU, CPU og RAM kører. Sluk

Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
(Den smukkeste lyd i verden med undtagelse af en Alfa Romeo boxermotors brøl)
PSU, CPU, RAM og grafikkort kører. Sluk

Nu kan de resterende enheder : Skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.

Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 21-09-08 13:26

Tak for svaret klamigen. Jeg fjernede harddiskene og fjernede endvidere bundkortets batteri. Herefter blev problemet løst. Har nu koblet en helt ny harddisk på og windows er installeret med succes.

I får allesammen mange tak for jeres indlæg og gode råd. God weekend.

Venlig hilsen
Jørgen Ries

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-09-08 01:09

Tak Granner

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 03-10-08 19:08

Citat
Tak for svaret klamigen
.
DET VAR SÅ MEGET___

T(agsks) bare skidtet virker, så kan DU sikkert få hjælp til DISK 2 ''osse''.
mEN / UPS, kan man altså sætte FOR meget til sin PUTER__
især på engang.

Godt man ikke har DE / DI problemer....