/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Findes der en anden bog???
Fra : VJHCredit
Vist : 1089 gange
100 point
Dato : 20-09-08 20:12

Hej Derude!
Jeg sidder med et stort problem. Jeg har på journalistuddannelsen i Odense fået smidt bogen "States Nations and Nationalism" i hovedet. Indholdet betvivler jeg ikke, men den er sindsygt svær at læse. Den omhandler generelt historien fra de gamle grækere og til i dag og hvilken indflydelse den har haft på samfundet som det er i dag. Ville blive superglad, hvis der findes et alternativ til denne enormt tunge bog, som nok er bedst til at presse blomster med

De bedste hilsner fra VJHCredit.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-09-08 20:19

Du kan evt prøve at spørge Biblioteksvagten - jeg har fået mange gode svar der

http://www.biblioteksvagten.dk/sporg.asp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-08 21:14

..mere praktisk information ...også til de 'lidt ældre' studerende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-08 21:16

HOV... ..og linket ...naturligvis: http://www.skrivopgave.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 21:46

Citat
fra de gamle grækere og til i dag

Så den engang som TV_ serie, på DR, den var LIDT hurigere at SLUGE.
Og alle store begivenheder var MED.
Serien var Fransk produceret, og kan sikkert findes gennem DR.

DET VAR DEN HURTIGE GENNEMGANG.
Men meget lærerig
og SÅ SELV AT
alla_bin_sgi
IKKE KUNNE MISFORSTÅ RET MEGET.

Men HELT sikkert ikke det du mangler__

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 21:47

Citat
generelt historien fra de gamle grækere og til i dag

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-08 17:35

Jeg tror du vil få svært ved at finde en bog som, så summarisk dækker oprindelsen og sammenhængen af de forskellige samfundsstrukturer, som denne bog gør.

Du skal simpelthen læse mange flere bøger for at få samme overblik.

En mulighed kunne være "Stat og samfund". Den vil dog være mere begrænset, og gå mere i dybden på enkeltområder end din nuværende.

Hvis du skal have de forskellige perioder yderligere belyst, kan du anvende linket http://www.leksikon.org/

Så klø på med bogen. Det bliver almindeligvis lettere jo længere man får læst.

mvvh

qfha

Kommentar
Fra : sensibylla

Dato : 09-11-08 16:34

Du kunne evt. også tage et kig i Tankens Magt, hvis du ikke allerede har gjort det.

Godkendelse af svar
Fra : VJHCredit

Dato : 09-11-08 18:23

Tak for svaret qfha.

Jeg har bare lidt svært ved det engelske -men må prøve at hænge i...
Tror heldigvis ikke, at vi skal gå fuldstændig i dybden, men bare have et godt overblik over perioderne.

Kh VJH