/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
WinXP -> dansk tastatur?
Fra : epidedymittis
Vist : 841 gange
250 point
Dato : 20-09-08 17:31

Jeg har installeret en engelsk version af Windows XP på en PC.

Tastaturet er naturligvis engelsk så, - er der en måde at skifte det ud med dansk tastatur?

Det ville være rart at kunne bruge Ø, Æ og Å.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 18:02

Sønnen siger, at da han købte sin bærbare på Tenerife, hold han bare

alt + shift nede, så skiftede det automatisk

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 20:38

Lav den OM til DK__

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-09-08 20:52

Windows styrer tastaturet, engelsk Windows, engelske bogstaver. Dansk Windows danske bogstaver.

Men du kan prøve om der er et lille tilføjelsesprogram fra Microsoft som kan lave tastaturet om til dansk.

Måske er der nogen som kender det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 23:04

Nu er sønnen desværre ikke hjemme, men prøv at kikke i denne tråd

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=384453&fid=14

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 250 point
Dato : 20-09-08 23:06

Og i denne tråd, står der også alt+shift (som jeg nævnte i mit første indlæg)

http://www.eksperten.dk/spm/795440

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-09-08 08:55

Selvfølgelig og det er nemt.
Start - Control Panel - Regional and Language settings
Ændre alt som står til English til Danish
Apply og genstart(reboot)

Nu kan du skiftet mellem EN & DK keyboard i taskbar.

Hvis du så igen går i 'Start - Control Panel - Regional and Language settings' under Language & Details
kan du sættet Danish til default vælge Apply & derefter evt fjerne English.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-09-08 10:55

Citat
Selvfølgelig og det er nemt.
Start - Control Panel - Regional and Language settings
Ændre alt som står til English til Danish
Apply og genstart(reboot)

Nu kan du skiftet mellem EN & DK keyboard i taskbar.

Hvis du så igen går i 'Start - Control Panel - Regional and Language settings' under Language & Details
kan du sættet Danish til default vælge Apply & derefter evt fjerne English.

Det er åbenbart en meget skrabet version af XP, så sproget er endnu ikke installeret!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-09-08 10:57

Tak for svaret Nordsted1.

Det var ikke alt+shift der virkede, men den fil der bliver linket til i tråden.

Den downloadede jeg, så nu virker det!