/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Internet
Fra : tadeo
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 20-09-08 15:57

Hvad mener alle i brugere af kandu om denne form for markedsføring, der er ulovlig,
men som Cybercity kører i øjeblikket, hvor man ulovligt ringer til fastnet kunder ved Tele 2,
der er lagt sammen med andre teleselskaber, i dette tilfælde Cybercity?

En gl. bekendt blev ringet op en aften fra Cybercity af en meget ihærdig sælger,
denne sælger fik overtalt min bekendt til at tegne et kontract på internet og telefoni,
han talte som et "vandfald", desværre havde min bekendt ikke adviseret mig,
men måtte prøve at få isenkrammet til at fungere, efter 3 timer gav jeg op.

Efter en nøje granskning af denne utilbørlige måde at kapre kunder på, fandt ud jeg af,
at den var hamrende ulovlig, ringede jeg Cybercity op, efter en lang samtale,
indrømmede de, at måden var ulovlig, undskyldte, men de kørte en kampagne for tiden.

Min bekendt er 82 år, mennesker i den alder blive nogle let konfus, de får ikke tid til at samle deres tanker. det udnytter den slags sælgere, der får en slags bonus for at kapre kunder.

Jeg har fået min bekendt ud af kløerne på dette foretagende, jeg forklarer lidt senere hvordan de gradbøjer fakta.

Det bizzare er, at min bekendt har en glimrende internet forbindelse ved TDC.

Hvad mener i kandu brugre?

Mvh
Tadeo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-09-08 16:03

Jeg er forarget, det hører ingen steder hjemme. Og så er det ikke tilladt.
De kan sende et tilbud pr. brev, så har man da tid til at søge hjælp, hvis man har brug for det. Og det er ikke ulovligt.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 20-09-08 16:11

Cybercity havde adgang til fastnumre via fusionering.

Jeg vil gerne høre om nogen kandu brugere har oplevet dette?

Tråden er oprettet som en slags advarsel, hvis nogen skulle blive ringet op,
fra Cybercity, her er det godt at have kandu, der er mange der ser protalen,
godt for det.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 20-09-08 16:16

Du kan også lave et tip om det, det er da relevant.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 20-09-08 16:21

Jeg havde tænkt på det granner; men valgt først denne måde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 16:40

Jeg mener også at det er noget svineri at sælge/påtvinge på denne måde.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 20-09-08 18:34

det er jo ikke lovligt, men der er helt andre ting i samfundet hvor der ikke er lovligt men nogle firma gør det alligevel.

Mange virksomheder som kæmper for gode sag, men de lokker de ældre ind fordi de ved de ældre mennesker ikke kan magte at afmelde eller har ikke mulighed for det. Mange ældre mennesker betaler alt mulig lort for ingen ting. De virksomheder tjener godt på de ældre mennesker og jeg synes det er simpelthen så groft misbrug af mennesker, der ikke har overskud eller kan gøre noget ved det.

Vi skal bare hjælpe de folk som vi kender. Det kan godt være en god nabo, bedsteforældre eller hvem nu der er

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 13:56

Synes den lige skulle blive hængende lidt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-08 15:09

Det er klart ulovligt at sælge på den måde.
Smæk røret på.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-09-08 17:05

Telefonsalg er ikke ulvoligt.

Og der er 14 dages fortrydelsesret, så hvad er problemet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-08 17:24

telefonsalg er ulovligt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-08 21:13

Se købeloven, det er helt klart defineret hvad der må sælges pr. telefon.

Her er reglen fra Købeloven:

Som erhvervsdrivende må du ikke uden forudgående aftale henvende dig til private forbrugere på deres bopæl - hverken telefonisk eller personligt.
--------------------------------------------------------------------------------
En undtagelse fra reglen er dog telefonisk henvendelse ved bestilling af bøger, abonnementstegning på aviser, tidsskrifter, forsikring eller sygetransport.
Hvis forbrugeren har tilmeldt sig den såkaldte Robinson-liste hos CPR-registeret, er det dog heller ikke tilladt at ringe vedrørende undtagelserne.

Ved dør- og telefonsalg har forbrugeren særlige muligheder for at fortryde købet. De kan fx nægte at modtage varen, eller de kan returnere den inden en uge. Hvis varen er betalt, skal sælgeren refundere beløbet, når varen er modtaget.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 06:11

granner 01, her har du linket, det kan også ses i mit tip.

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/00/

Men tak til dig.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 15:38

Tak for svaret granner01.

Citat
Du kan også lave et tip om det, det er da relevant

Som du kan se, er det gjort,

Det er desværre blevet mere aktuelt i den it alder vi lever i, al den stund flere og flere ældre,
får lært lidt om it, og er ganske gode til det.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-09-08 19:31

Selv tak, jeg synes bare at alle skulle se hvad man måtte sælge ved døren, det var været reglen i 15 år, så der er stadig mange som ikke kender den.