/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Frysning af flydende Becel margarine??
Fra : bantam
Vist : 8118 gange
100 point
Dato : 15-03-03 14:15

Da vi skal til at leve sundere har vi netop købt Becel flydende marg.

Før købte vi Oma stegemargarine, og ved tilbud købte vi til fryseren, så nu er spørgsmålet om man kan gøre det samme med Becel flydende marg.?, eller er det ikke fryseegnet?

Håber nogle har erfaring om dette.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : mango

Dato : 15-03-03 18:16

Hej Bantam
Ved ikke om det kan lade sig gøre...men, kunne du ikke tage en lille smule og putte i en eller anden plasticbøtte og så prøve at fryse det ned??
Men umiddelbart ville jeg da tro at det kunne lade sig gøre
Venligst
Mango

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-03 18:16

Hej Bantam

Jeg har prøvet at fryse det, men synes ikke det er velegnet til frysning, da det "gryner" når det er tøet op. Det kan sagtens bruges, men ser ikke så lækkert ud.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-03-03 00:55

det er olien i becel der gør at det ikke kan fryses, stukturen i margarinen ødelægges, og kan ikke fryses ned igen efter optøning, men selvfølgelig hvis man tør den op, er det jo nok for at bruge den, og desuden skiller den efter at have været frosset ned, der er ikke nogle påviselige forringelser i dens stegeegenskaber, så frys du bare løs, det kan jo være ligemeget hvordan den ser ud, bare det virker...

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 16-03-03 11:18

Tak for svaret Franksp.