/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Høj rente - ingen bankrådgiver
Fra : jorael
Vist : 1981 gange
200 point
Dato : 20-09-08 08:32

Hvor skal man gå hen, hvis man ikke ønsker en "rådgivningsbank" (= en bankrådgiver), men derimod en netbank med høj indlånsrente og lav kurtage ved handel med værdipapirer. Og det skal være en sikker bank, baseret på lave omkostninger og ikke farlige og usikre forretninger som f.eks. "Northern Rock".

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 08:40

Jeg tror du kan få svært ved at finde en bank, med alt det "gode" du ønsker.

Alle banker skal jo tjene penge for selv at overleve

Der er denne, som er kendt for at være netbank

https://www.lsb.dk/bank/lsb/

Specielt i disse tider, er det svært at gennemskue, hvad man skal vælge af bank, jeg troede mig sikker i mit valg, og har været meget tilfreds i al den tid jeg har haft Lokalbanken... men nu skal vi til at være Svenskejet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 08:44
Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-09-08 09:12

Vestjysk Bank: http://www.vestjyskbank.dk/

fx Vi tilbyder 5,9 pct. i fast indlånsrente i to år - den er der ikke mange der slår!

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 20-09-08 09:19

www.basisbank.dk

Kan opfylde mange af dine ønsker, men som det blev også skrevet til dig, du kan ikke få alt på en gang. Banken skal jo tjene en lille smule eller en stor sum.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 10:05

Fy for pokker............ikke at det kommer bag på mig, det har i årevis heddet bankrådgiver, og ikke kunderådgiver,

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1058347.ece

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-09-08 10:24

Mange andre end bankansatte får bonus for talegaver, men man skal bare være lige så dygtig som ham/hende.

Høj rente kan man ikke hente nogen steder, medmindre der står et højt beløb på kontoen der ikke falder, så er det mere givtigt selv at vælge aktiepuljer og have lidt is i maven.
Bare se på at de fleste ikke giver over ½ % på en almindelig lønkonto medmindre at der står minimum 25.000 på kontoen hele året.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 10:30

Citat
så er det mere givtigt selv at vælge aktiepuljer og have lidt is i maven.

Du kan ikke vide dig sikker alligevel, hvis det er bankaktier du tænker på

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-09-08 13:08

Roskilde Bank-aktier ?

Jeg satsede en del af min dyrtidspulje på det forkerte og mistede 12.000

Shit happens.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-08 13:25

Der er vist ingen almindelige sparere som bør sætte penge i aktier i øjeblikket, det overlades til de "professionelle" som formodes at have råd til at tabe, her anbefales det af sætte pengene i banken: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/09/16/065513.htm og muligheden med Fjordterne kontoen fra Vestjysk Bank er vist ikke nem at finde magen til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 13:29

Nykreditbank kan næsten alt det du ønsker. Over 5 % bundet på min. 1 år

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 13:37

Ja ja, Nykredit ka' så meget, og tjene godt på det

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1058427.ece

LuffeA.... Jeg havde ikke aktier i Roskilde bank...........men i Lokalbanken, der ikke engang var ved at krakke, men bliver solgt til Handelsbanken,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-09-08 13:50

Jeg kender faktisk en der står til at miste 170.000 i Roskilde-aktier

Noget man også skal kigge på ved valg af bank er deres gebyrsatser, de lægger ikke selv skjul på at en stor del af indtjeningen kommer fra gebyrer på ganske almindelige bankforretninger, og det er penge man ikke kan trække fra, modsat renter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 14:21

Ja ja - men det var jo at sætte penge ind, vi talte om.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 20-09-08 16:23

Hvor går du ikke til Danske Bank?

Du kan oprette konti via nettet.

Bund solid. De har nogle konti der kalder 24/7 hvortil der er gratis VisaDankort, netbank, gratis valuta veksling m.m. Ungdomsversionen giver 2,75% i rente. Kurtage er billig. Kun kr. 29 hvis du
handler i netbank. De har en opsparingskonto der giver 4,5% i rente og du kan hæve på den når det passer dig (du får bare ingen rente i den måned du hæver på kontoen).

http://www.danskebank.dk/

De var tidligere kendt for at være rigtig dyre...men med deres nye kundepakker er de blevet blandt de billigste

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 16:36

wacher - du glemte noget om den Danske Bank.........................activ card til sikker log in.

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 21-09-08 08:24

Vil det sige, at der ikke er bedre tilbud end Danske Bank, hvad med Nordea eller Lån og Spar (her er ingen optionslønnet ledelse og udlån baseret på farlige erhvervsengagementer)

Hvad med Basisbank eller Eik Bank? Og så er der de lokale, Vestjysk, Salling og Morsø; skal man være lokal for at få en god behandling der?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-08 08:31

Jeg har haft mine ungers børneopsparing hos Morsø, da det var den bank der gav den højeste rente...

man skal ikke være lokal for at have konti der... jeg bor selv på Sjælland

Jeg ved ikke om jeg selv ville flytte mine konti til de små banker lige her og nu, for "min" Lokalbank her i Nordsjælland er lige blevet opkøbt af Handelsbanken, uden at den var ved at dreje nøglen om, og når det kan ske for den, kan det vel ske for andre....

Hvis du tjekker div. sider ud for bankerne, så skal du også holde øje med gebyrene,--- de skal trods alt leve ---- og de fleste lever godt, så har de en høj indlånsrente, skal de have pengene hjem igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-08 08:32

Du kan sammenligne nogle af bankerne her

http://www.mybanker.dk/

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 21-09-08 08:35
Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 28-09-08 17:06

Tak for svaret Nordsted1. og jer andre.