/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mystisk Mail ?
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 676 gange
200 point
Dato : 20-09-08 07:14

Jeg har modtaget en mail fra Microsoft International Corporation
med denne overskrift: Reference Number: FSA/898596/08/REF!!!   sendt fr 19-09-2008 23:48

Jeg tør ikke lige åbne den, for man hører jo så meget om mystiske mail fra kendte virksomheder, der kan være fyldt med snavs (mailen, altså - ikke virksomheden

Er der nogen, der ved, hvad det er - eller er det klogest at slette den uåbnet?

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 210 point
Dato : 20-09-08 07:25

http://www.alllotteryscams.com/2008/09/19/microsoft-international-corporation-reference-number-fsa89859608ref/

slet den, det er fup og fiduser. om at du har vundet en masse for så at plyndre dig for penge.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 20-09-08 07:36

en god grundregel"er der noget som du ik ved hvad er slet det"

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-09-08 07:48

Jeg sletter generelt alle udenlandske mail og mail fra mærkelige afsender.
Jeg har aldrig haft problemer med mine computere. Lad også være med at svare hvis du åbner en mærkelig mail fra en afsender du ikke kender.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 08:02

Du kan - SKAL slette den....

Det er fup og fidus vedrørende at du har vundet 500.000 €......

Alternativt kan du sende den til Teil - han "samler" vist på dem (efter eget udsagn)

De hollændere bliver aldrig klogere.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-08 08:22

Hvis nysgerrigheden er stor, så kan du læse den uden risiko ved at højre klikke på den og klikke på Egenskaber, der vælger du fanen Detaljer og klikker på Meddelseskilde, teksten står lidt underlig og eventuelle billeder er i kode, men du får en ide om hvad mailen handler om, og afsender kan ikke se at du har læst den, så du risikerer ikke spam

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-09-08 08:44

mail som denne med afsender adresser får jeg ca. engang om ugen, det indsatte er modtaget idag

indsa"
"My Greetings to you,

although you may be skeptical receiving this
email as we have not met before, I am Mr. Patrick K.W. Chan (Executive
Director and Chief Financial Officer) of the Hang Seng Bank Ltd.,
nevertheless I have a business proposition involving a large sum of
money in my bank which I know we will be of mutual benefit to both of
us, and I believe we can handle it together, once we have a common
understanding and mutual cooperation in the execution of the
modalities. I shall furnish you with more informations about this
operation when l receive your reply."
åbner aldrig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 08:47

Gad vide hvorfor man altid skal skrive sin emailadresse på alle sider

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-08 09:02

http://sutejaamijaya.blogspot.com/2008/09/notification-of-microsoft-prize-award.html

en smule nede kan du læse hvad der står i

husk Microsoft sender ALDRIG noget til dig ! (kun efter aftale)

Kommentar
Fra : achton

Dato : 20-09-08 09:06

Jeg har også fået et.
Svarede på mailen, de lovede at sende pengene.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-09-08 09:28

Jeg får sådan en 20 - 30 hver uge af den slags.

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 20-09-08 09:44

Tak for svaret edison. Det var svært at vælge med så mange svar på så kort tid, men så valgte jeg den første, der svarede.
Jeg havde jo nok en mistanke om, at det var fup, så nu ryger den uåbnet i papirkurven.
Kan I ha' en god weekend, alle sammen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-09-08 10:13

tak i lige måde

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-09-08 11:22

Citat
Jeg havde jo nok en mistanke om, at det var fup, så nu ryger den uåbnet i papirkurven.

Den slags sletter jeg med SHIFT + DELETE.

Mosebaek.