/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Tilføjelsesprogrammer slået fr
Fra : Camilla100
Vist : 5329 gange
100 point
Dato : 19-09-08 22:39

Hejsa

Den anden dag poppede der et vindue op fra Microsoft, der bad mig om at opdatere. Det gjorde jeg så og efter der, så der gået noget galt.

1. Hver gang jeg vil åbne internettet, vil det ikke. I stedet kommer der et vindue op, der spørger om jeg vil søge efter det. Når jeg så trykker på ja, så kommer internettet frem. Hvorfor går det ikke bare direkte på?

2. I linien foroven hvor der plejer at stå blokeringsoplysninger, står der nu: "Tilføjelsesprogrammer er i øjeblikket slået fra i Internet Explorer". Når jeg klikker på linien er der to muligheder: 1. "Om tilføjelsesprogrammer" og 2. Flere oplysninger. Men lige meget hvilken af de to jeg klikker på, er der ikke nogen hjælp til hvordan jeg skal få ændret det så der ikke står "Tilføjelsesprogrammer er i øjeblikket slået fra". Der står kun hjælp til hvordan man kan slå dem fra, og det er ligesom det den allerede har gjort, jeg vil jo gøre det modsatte, altså så tilføjelsesprogrammer IKKE er slået fra.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Vh. Camilla.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-08 22:55

Prøv ar klikke på Funktioner og på Administrer tilføjelses programmer, der kan du aktivere dem en efter en ved at markere og neden under flytte prikken til Aktiver, hvis prikken står i Deaktiver, prøv det først og fortæl om det virker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-08 23:17

Gør som o.v.n. skriver, en af dine nye opdateringer har lavet fejl og du skal finde ud af hvilken en det er.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 19-09-08 23:45

Nu har jeg prøvet at gå op i funktioner, og jeg kan godt se der er noget der hedder administrer tilføjelsesprogrammer, men jeg kan ikke klikke på det. Det er ikke fremhævet, så jeg kan gå ind i det. Hvad nu?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-08 23:56

Kommer der ikke en menu, hvor du kan klikke på Administrer tilføjelses programmer eller Find flere tilføjelses programmer?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-08 23:59

Hvis der ikke er en sådan mulighed, så vil jeg anbefale dig at nulstille browseren, klik på Funktioner og ned på Internet indstillinger, under fanen Avanceret har du nederst mulighed for at klikke på Nulstil, derefter skal du ind og aktivere alle tilføjelser

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 00:01

Der står i funktioner administrer tilføjelsesprogrammer, men jeg kan ikke gå ind i det. Skriften er ikke fremhævet. Det står med gråt.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 00:14

Okay, men hvordan går jeg ind og aktiverer alle tilføjelser efter jeg har nulstillet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-08 00:18

Det gør som der blev skrevet først, klik på Funktioner gå ned og hold musen på Adminstrer tilføjelses programmer, gå ud og klik på Aktiver eller deaktiver tilføjelses programmer, du skal aktivere dem en efter en

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 00:21

Så håber jeg det ikke er gråt men fremhævet, når jeg har nulstillet...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-08 00:22

Måske en god ide at lukke browseren og så åbne igen efter en nulstilling

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 00:41

Nu har jeg gjort som du sagde. Nulstillet --> genstartet --> aktiveret alle tilføjelsesprogrammer --> genstartet. Det har ikke hjulpet. Og i funktioner kan jeg stadig ikke gå ind i administrer tilføjelsesprogrammer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-08 00:46

Øhh jeg er ved at løbe tør for forslag en systemgendannelse er det sidste forslag fra mig, så bliver computeren som den var den dag du gendanner tilbage til, du mister så eventuelle programmer som er installeret siden den dag, du mister IKKE nogen filer eller dokumenter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-08 00:48

Hvis du kunne huske hvilke opdateringer du hentede, så kunne du fjerne den/dem fra Tilføj og fjern programmer

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 00:50

Uha, det lyder drastisk. Nu tør jeg jo næsten ikke klikke ja til opdateringer fra microsoft en anden gang, når det laver rod i det hele.

Jeg sover lige på det.

Jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 00:54

Jeg kigger lige og ser om der er en klokke der ringer. Lige nu kan jeg ikke huske hvad opdateringerne handlede om. Men jeg kan se der er sket ændringer. Før havde jeg den gamle version, hvor der eksempelvis i værktøjslinien står frem og tilbage i venstre øverste hjørne, nu er der to pile. Før hed det også foretrukne, de internetsider jeg har gemt, nu hedder det favoritter.

Jeg har set de indstillinger på andre computere, har det på min stationære, men min bærbar har altid kørt på den gamle opsætning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-08 00:55

Det er ikke spor drastisk du mister ingenting (måske nogle nye programmer som skal geninstalleres) og får computeren som den var før, og så er det ikke sikkert at opdateringen laver rav i den næste gang, du har bare været uheldig denne gang
Sov godt og prøv en systemgendannelse i morgen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-09-08 00:58

Er det først nu at du har fået Internet Explorer 7 efter systemgendannelse kan du fravælge den i opdateringer hvis du hellere vil bruge version 6
Ellers kan Firefox stærkt anbefales

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 08:13

Du kan også hente denne

http://www.ie7pro.com/

Og bare rolig - den er også på dansk...

Du har tilsyneladende kørt med IE6 (det må være længe siden du har været på nettet med den maskine) - så opdateringen er god nok

Pro versionen af IE7 giver dig dog mange flere muligheder for selv at bestemme.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-08 09:28

Det er vel ikke fordi at du starter "IE med Ingen Plugins" ?

Prøv at starte IE fra Kør boksen:
Start>Kør skriv iexplore.exe tryk OK

Du kan også åbne Kør boks med Win-logo taste + R

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 14:21

Refi: Jeg kan ikke se hvordan download af IE7 skulle løse problemet. Jeg er i øvrigt på internettet hver dag med denne computer.

Klaudi: hvad sker der så, hvis jeg gør som du siger?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-08 14:30

Så skulle IE åbne normalt, med add-ons.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 14:49

Nu har jeg prøvet begge ting i kør. Det virker desværre ikke.
Der kommer samme vindue op, når jeg vil åbne IE. Der står: "Dette tilføjelsesprogram blev blokeret. Det skal opdateres for at kunne bruges med Internet." Nedenunder står der:
" Program: Msn Toolbar extention.
Version: 1.2.5000.1021
Udgiver Microsoft

Jeg kan så trykke på søg efter opdateringer, og så kommer IE først frem. Og eksempelvis Java fungerer ikke. heller ikke selvom jeg prøver at genindstallere det, så siger den at der er noget der forhindrer installation.

Jeg har også prøvet at fjerne de nye opdateringer, som har lavet rod i det hele, som o.v.n foreslog. Det har heller ikke hjulpet.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 14:53

Jeg har tilsyneladende også kørt en sikkerhedsopdatering for to dage siden, hvis jeg prøver at fjerne den, så kommer der et vindue, der fortæller, at hvis jeg fjerner det, vil programmerne i IE ikke fungere korrekt. Så det tør jeg ikke fjerne.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 16:04

Nu har min bror fikset problemet, pyha.

Mange tak for jeres forskellige bud

Annuller spørgsmålet
Fra : Camilla100

Dato : 20-09-08 16:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål