/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvorfor køber du vand på flask
Fra : scootergrisen
Vist : 912 gange
100 point
Dato : 19-09-08 21:12

og syns du der er forskel på smager af vand fra en plastikflaske
og smager af vand fra en vandhane.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-08 21:19

Jeg køber kun vand på flaske, når jeg ikke lige er i nærheden af en vandhane

Jeg syntes jeg kan smage forskel, og jeg foretrækker vandet direkte fra den kolde hane

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-08 21:25

Jeg foretrækker vand fra hanen og køber kun danskvand til madlavning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-08 21:25

Hvis jeg køber vand på flaske så er det sodavand, jeg vil ikke bruge penge på almindelig vand, mere end det som det koster at pumpe det op fra min boring

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 19-09-08 21:36

Jeg køber da aldrig vand på flaske, drikker altid det fra "hanen"

Jeg har ha også læst at vandet fra "hanen" er bedre end det fra en flaske (kildevand)

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 20-09-08 00:08

Jeg køber det på flaske, ofte når jeg er på farten. Jeg går ikke ind på et offentligt toilet og drikker af hanen der. Så hellere en flaske vand. Også frem for sodavand.
Men jeg foretrækker vand fra hanen. Det smager som regel mere frisk. Om det så bare er noget jeg tror eller ej.
Jeg går direkte efter den billigste flaske vand. I Brugsen kan den komme helt ned på under to kroner, i føtex ca 3 kr. Så hellere der end en i en kisok, hvis det er muligt.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 20-09-08 00:36

Der er faktisk en stor forskel mellem vand fra vandhanen eller koger vandet. Hvis man koger vand, så drikker man meget mere. Det kommer an på hvor man bor hen. Hvis man bor i et sted, hvor vandet er meget kalket, så drikker man mindre vand. Det er videnskabeligbevis på. Vand i flaske er bare snyd og ikke andet.

Jeg plejer faktisk at koge vand. Så lægger jeg i køleskabet et døgn og lidt citron i og det smager bare så godt en million gange bedre end vand i falske

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-09-08 08:40

Jeg har jo rejst en del i Irland, postevandet derovre er lige så rent som herhjemme, men i størstedelen af landet smager det kraftigt af tørv, så meget at man kan ane det efter et bad trods duftende sæbe., og følgelig børster jeg tænder i eget købte vand som man jo også skal gøre ved besøg i mange lande.

Apropos "offentligt" vand herhjemme undrer det mig at man afskaffede de vandautomater der stod adskillige steder, hvis ellers nogle kan huske de kummer hvor man trykkede på en ring og så dykkede hovedet nedover en vandstråle.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-08 13:55

Citat
En arabisk diplomat var for første gang i USA og var til middag i det amerikanske ministerium.
Araberen var ikke vant til den krydderede amerikanske mad, og sendte konstant sin tjener feter vand - igen og igen hentede Abdul vand, men på et tidspunkt kom han tomhændet tilbage...
- "Abdul du søn af en kamel, hvor er mit vand henne?"
- "Jeg beklager meget Herre, men en hvid mand sidder på brønden lige nu... og siger optaget!"

Go' weekend
NB:
Drikker selv vand fra vandhanen - ku' ikke drømme om at betale for flaskevand... ikke i danmark!

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-08 15:05

Tak for svaret Nordsted1.