/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
bare af ren nysgerrighed
Fra : nemifan
Vist : 957 gange
50 point
Dato : 19-09-08 20:37

hej alle kanduere!
ret tit tænker jeg over hvad det længste ord i det danske sprog er!
det vilole bare være rart at vide hvis nogen vidste det!
tusind tak!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-08 20:40

Så gå du på jagt, det er jo i den kategori, du har stillet spørgsmålet

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 19-09-08 20:45

undervisningsdifferentiering er det længste "rigtige ord" men du kan sammensætte alle mulige ord som sporvognskidtskraberassistent men det er og bliver en sammensætning af umulige lange ord

Ziggy99

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 60 point
Dato : 19-09-08 20:52

Undervisningsdifferentiering

Speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode

Landsbyskolelærerenkealderdomsforsøgelseskasseselskabsbestyrelsesnæstformandssuppleant

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-09-08 21:17

Ræveskabsundersøgelseskommisionen - hvis det skal være under jagt

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 19-09-08 21:39

Som sagt et umuligt spørgsmål da du altid kan sammensætte et nyt længer ord, derfor kan man heller ikke sige hvor mange ord der er i det danske sprog.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-09-08 14:04

Tjahhh!
http://www.google.dk/search?hl=da&q=l%C3%A6ngste+danske+ord&meta=

Citat
speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode, er i Guinness rekordbog fra 1993, men mon ikke der er kommet et længere siden
?

http://www.elkan.dk/webforum/forum_posts.asp?TID=237

samt indslag fra samme streng:

Citat
Altså i princippet kan man jo blive ved i det uendelige, det er dansks natur (tysk kan det samme). Normalt er de ikke med i ordbøger af samme grund. Når Undervisningsdifferentiering er med, er det fordi det kun er sammensat af to dele. Hvis man vil have noget virkeligt langt gælder det således bare om at finde lange enkeltord og kombinere dem:

Undervisningsdifferentieringsundersøgelsesbeskrivelsesdokumentationspraksis

Altså praksis for hvordan man dokumenterer de beskrivelser af undersøgelser man laver af, hvordan der bliver undervist differentieret.

Ja, og sådan kunne man blive ved: Knald ordet "folkeskole" foran hele balladen, så bliver de 75 bogstaver til 85!

Grunden til at man så ikke gør det så ofte er at det på kancellistilsmaner bliver for svært for læseren (eller endnu værre lytteren) af overskue og dermed forstå.

sprognørd

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 22-09-08 16:33

scootergrisen jeg tror du havde den længste og i har ret i at der er uendelige ord mankan sætte sammen. grunden til at jeg har valgt kategorien "jagt" er fordi jeg er på jagt efter et ord...
tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : nemifan

Dato : 22-09-08 16:34

det var et sjovt ord stootergrisen. mange tak!

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 22-09-08 16:35

sorry scootergrisen ike stootergrisen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-09-08 22:33

selv tak der, jeg fandt bare noget på nettet.
Kunne være sjovt og høre hvem der har det længste navn.