/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Varmeflytning
Fra : henningFar
Vist : 3834 gange
100 point
Dato : 19-09-08 15:58

Hej
Jeg har lige købt Emko varmeflytningsanlæg med rum termostat, er der noget man skal være varsom med når den skal sættes op.
Jeg har læst at nogle vender motoren så den suger fra de andre rum og puster ud ved brændeovnen.For nogle mener at der er for meget varmetab i rørene selv om de er isoleret

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-09-08 18:18

Hvis det er som du har læst, så er det vel ikke varmeflytning, men det omvendte, - og så kan jeg faktisk ikke se fidusen.

Kommentar
Fra : henningFar

Dato : 19-09-08 19:21

Hun at de skriver at de laver overtryk i stuen og undertryk på værelserne så vil luften bedre cikulere, men selvfølgelig kan man jo bare prøve, det er jo meget let at vende motoren om

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-09-08 19:28

Det er noget vrøvl, der skal suges ud der hvor varmen er og man kan få en filterpose til at sætte i udsugningen som skal rense en gang om ugen.
Dermed ikke være sagt at alle døre skal være lukkede.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-09-08 15:58

Du kan ikke føre luft , kold eller varm, fra et værelse til et andet, uden at der løber ligeså meget den modsatte vej. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre uden at puste rummene større ligesom med en gummiballon.

Hvis rummene støder op til hinanden er det derfor ligegyldigt om den varmeste luft løber i røret eller som retur gennem døren.

Men varmeflytningsanlæg, som de er flest, er i øvrigt ret virkningsløse.