/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Adskildning af stoffer
Fra : Gizmo1226
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 19-09-08 09:20

jeg har en ven der godt vil adskilde kalium perchlorat og natrium benzoat, hvordan gør man det ?
blandingen er 70% kalium perchlorat
og 30% natrium benzoat

//Gizmo

Kommentar
Fra : pgroen

Dato : 19-09-08 09:27

"Jeg har en ven..."

Måske du skulle finde nogle andre venner, med nogle lidt sundere interesser?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-08 09:31

Kaliumperchlorat er fremragende til at lave bomber af!

http://www.kemikalieberedskab.dk/upload/ik/861.pdf

Din "vens" hobby lyder usund

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-08 10:04

Gizmo1226 - med sådan en ven.......................behøver du ingen fjender.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-09-08 10:10

Hvad tænker du på?
Du er nu i politiets søgelys (måske)!
Det kræver tilladelse til at købe!
Som Eyvind siger:"Hvad skal du med fjender?"

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 19-09-08 10:56

Det er godt nok en farlig tankegang, "DIN VEN" har.

Hvis du tænker på at finde på en stof ligesom fantasi drink så er det godt nok farligt. Jeg så et klip i tv hvordan man laver fantasi drink, men det er også dårligt af tv at vise den slags fordi unge mennesker kan faktisk blive inspirreret af det.

Mit eneste råd er hold dig væk fra den slags fantasi. Find ud af hvad der er, der er gået galt i dit liv. I stedet for at tage stoffer..

Håber at du dropper denne her tanke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-09-08 13:30

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 19-09-08 16:04

jeg spurte ikke hvorfor jeg skulle lade vær... og det er noget min ven skal bruge til at lave røg med.
jeg vil godt vide hvordan ellers kan i lade vær med at skrive alt mulig pis om hvorfor jeg skulle lade vær.

//Gizmo

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-08 16:28

Det ku´jo være du skulle overveje om din ven bruger dig! Der er så mange på Kandu, der gerne vil lave røg med farlige stoffer, men aldrig med det ugiftige og nemme bananolie eller tøris, underligt ik'?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-09-08 17:12

Røg kan man da lave ved at sætte ild til fugtigt brænde og hvis det skal være rigtigt sort så brug gamle bildæk.

Begge dele er endnu ikke på terrorlisten.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-08 08:52

Røg laves mig bekendt helt ufarligt:

1.) Afbrænding af banan olie. Evt. i en dertil indrettet røgmaskine.
Billigt: http://www.lysudlejningen.dk/asp/udstyr.asp?udstyrsid=178#slut

2.) Put tør-is i en spand vand.
Billigere: Ca. 100 kr. for 10 kg.

Lidt mere giftigt (..og meget brandfarligt) er kaliumnitrat blandet med alm. hvidt invert sukker i forholdet 1/1. Kom det i et tom glas med låg. Prik hul i låget og antænd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Boltzmann

Dato : 26-09-08 10:28

Med kalium perchlorat kan du lave meget røg, men problemet er at det med dette stof sjælden sker uden et kraftig BANG. Hold fingrene fra den slags forsøg. Bare at røre rund i en blanding er nok til at det tænder...du er hermed meldt til politiet...