/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows starter ikke
Fra : alimak
Vist : 968 gange
200 point
Dato : 18-09-08 22:34

Jeg skulle tænde for min acer bærbare med xp. Den ville ikke starte windows op og jeg fik melding om jeg kunde vælge at starte i safe mode osv. Det kan jeg heller ikke. Jeg får en melding om at C:/windows/system32/config/system ikke kan læses ind.Set ind Xp cd disken og kør repair.Det er bare det at jeg ikke har nogen xp plade til denne pc.Det er en partition som det er xp på som sletter hele hardisken og lægger ind så jeg får den som da jeg købte pcen. Er det nogen der har et tricks så jeg slipper at slette alt for at lave den?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-09-08 23:27
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-09-08 23:33
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-08 01:42

Citat
Det er en partition som det er xp på som sletter hele hardisken og lægger ind så jeg får den som da jeg købte pcen.
er du sikker på den sletter alt ? Har du prøvet ? for i de fleste tilfælde kan man køre en ikke destruktiv recovry - så dine mapper ikke bliver slettet.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 19-09-08 08:44

Du siger du ikke har en XP plade til den der pc, den behøver ikke at have fulgt med pc'en for at den virker, så hvis du kender en der en skive kan du sagtens låne den og forsøge en repair.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-09-08 11:50

Berno82 Det viste jeg ikke.
Jeg har xp plade til min andre pc. så det vil jeg prøve.
alimak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-08 11:52

Der ligger nok en pakket XP på en anden partition på din PC og det var så op til dig selv at brænde en kopi på en CD. Det har du ikke gjort og så har du et problem. Er det XP home edition eller XP pro?

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 19-09-08 13:16

Som granner skriver skal nu lige tjekke det er samme version af XP på skiven som på pc'en (Home eller Pro), men er faktisk lige ved tro det ikke gør den store forskel data filerne på CD'en nok er ret ens.
Har dog aldrig set at der har ligge en XP cd på en recovery partion, da man som oftes ikke køber licens til en CD når man køber nye pc'er hvor CD'en ikke følger med fra "fabrikken"

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-09-08 14:16

Det er xp pro på begge pcer. Jeg har brændt en dvd en gang min acer foreslog dette,Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med den. Nu har jeg fundet frem begge skiver. skal jeg køre en rep med xp pro skiven? eller skal jeg gøre noget med den dvd recovery jeg har brændt.Jeg er så bange for at miste alt der ligger på hardisken.
alimak

Accepteret svar
Fra : berno82

Modtaget 200 point
Dato : 19-09-08 14:57

du skal først prøve rep. med xp cd'en, den burde ikke slette noget. og hvis det ikke virker er du nød til at prøve med recovery dvd'en, men hvis du er i nærheden af en der kan sætte harddisken i en ekstern controller kan man kopiere det vigtige over før du kører en revocery

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-09-08 15:53

Hej
Ja, det der med at brænde en recovery er nødvendigt.
Da jeg købte min bærbare HP sagde leverandøren til mig at jeg skulle bruge to CD- er til den opgave. Dem fik jeg med hos ham.
Da jeg var ved at brænde, fik jeg en meddelelse om at det var nødvendigt med 12 CD'er. Det havde jeg ikke i huset. Jeg måtte afbryde brændingen - og så var der ikke mere at gøre, for de næste gange jeg prøvede at brænde hele "serien", ville den kun starte ved nr. 3. Da havde jeg smidt 1 og 2 ud!.
Men Leverandøren skaffede mig CD'erne fra HP. Hvis du er heldig, kan du måske få CDerne fra leverandøren.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-09-08 16:00

Det vil jeg prøve hvis det ikke går. Pcen står og arbejder nu med recovery så det bliver spændene at se om den klarer det. Jeg skulle også bruge mange cder men så købte jeg dvder i stedet og da trænger jeg kun 1 stk
alimak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-08 09:38

hvordan gik det ?

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 20-09-08 21:49

Tak for svaret berno82.