/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
rygning af fisk
Fra : ejgild01
Vist : 2924 gange
100 point
Dato : 18-09-08 20:19

jeg har købt nogle 1 kg. ørreder som jeg godt kunne tænke mig at ryge men har ingen rygeovn så
er det bedst at købe en kasperrygovn eller kan man lave en selv ????

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 18-09-08 20:28

Hejsa.

Du kan lave en selv af en gammel 100 litters olietønde, eller evt. større.
Hvordan kan du finde på enten nettet eller biblioteket under rygeovne/rygning.

Mvh
joeson

Accepteret svar
Fra : slander

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-08 20:32

Jeg har købt en færdig røgovn (teleskop) og den er jeg glad for.

Men prøv at kikke lidt på denne side: http://www.roegeovnens-venner.dk/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-09-08 21:08

Hvorfor bygge en stor 100 L rygeovn, som du måske kun bruger et par gange?

Køb en af de små rygekasser som lystfiskerne bruger,
og ryg dine ørreder én eller to ad gangen...

Varmt, friskt og lækkert. Fås i de fleste sportsforretninger.
Husk at købe savsmuld, helst enebær, fås samme steder...

Selv har jeg et par stykker, som bare opvarmes med lidt sprit.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-08 07:25

Jeg kan anbefale Kringelbachs salte- og røgebog, som kan lånes på biblioteket.

Slanders link ser nu også godt ud, den med kuglegrillen er i hvert fald ny for mig, men lyder son noget der kunne være nemt hvis man skal prøve for første gang, og man har en kuglegrill i forvejen.

Godkendelse af svar
Fra : ejgild01

Dato : 19-09-08 17:10

Tak for svaret slander. Det var en rigtig god link ,, jeg vil prøve at bruge en kuglegrill jeg har som vi ikke har brugt ret meget