/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Senta og Viv..
Fra : solgaard
Vist : 568 gange
1 point
Dato : 15-03-03 11:36

Hej Senta og Viv.

Var det ikke en god ide at slå jer sammen og starte en hjemmeside som kunne hedde "Slægtsforskning" eller "Link til slægtsforskning" ..?
så kunne i samle alle linkene på en side og alle der søgte sådan noget kunne finde det på nettet ved at søge på F.eks google. så havde de alle link ved at besøge jeres hjemmeside..!

Det er ikke fordi at jeg har ondt i røven af at i får point for det i tips..slet ikke.. bare et foslag i har jo MANGE link..!

For min skyld kan i skrive alle de tips i vil men jeg tror bare at i vil få formidlet jeres link's meget bredere ved at gøre ovenstående og jeg må jo gå ud fra at det er det i er interesseret i.

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 11 point
Dato : 15-03-03 12:09

Hej Solgård.
Det er et godt forslag.
Jeg kan meddele dig at jeg forsøger at opsamle alle mulige tips vedr. Slægtsforskning. Foreløbig kan du se på min egen hjemmeside.
samtidig er jeg igang med et større projekt, men det kommer der mere om senere.
Hvis man har lyst kan man sende mig et tip via min hjemmeside.

http://home1.stofanet.dk/lisbjensen/index.htm

Lis

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-03-03 12:22

Hej Lis!

Når jeg skal ind på den adresse er der dømt "siden blev ikke fumdet"
Men http://home1.stofanet.dk/lisbjensen/slaegtsforskning/ virker.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-03-03 12:26

Hej LisBJensen

Det er rigtigt hvad jkrjk2 skriver. og jeg må sige at det er en flot hjemmeside du har fået lavet der..!
selv har jeg ikke meget forstand på slægtsforskning men min søster går meget op i det..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-03-03 12:36

Hej!
Jeg forstår godt jeres "harme" over Sentas og Vivs mange (og til tider løsrevne tips)
Viv har skrevet et tip om kopskatten for Sevel sogn 1705. Det ville have været et interessant tip, hvis det havde ligget på "Niels Jensens egen hjemmeside". Men det gør det ikke, det ligger på Vinderup Lokalarkivs hjemmeside. Vinderup lokalarkiv har bl.a. "alt" fra Sevel, så hvori består nyheden?
Om lidt kommer der vel et tip om Handbjerg Hospital Protokol 1757-1787, som også ligger under Vinderup lokalarkiv.

Hvis "nogen" skal have 5 stjerner (fra mig) for deres tips, skulle det istedet hedde:
"Vinderup Lokalarkiv
Har arkivalier fra Ejsing, Handbjerg, Sahl, Sevel og Ryde.
Bla. er der link til Kopmandtal ......... og Hospitals protokol fra..... og ..... og ...."

MEN det ville selvfølgelig kræve lidt arbejde.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-03-03 13:03

ja der er jeg helt enig.! de kunne måske godt samle deres link lidt når de alligevel kommer fra samme HP men som sagt gør det mig ikke det store men deres tip ville være meget mere vær på den måde. i stedet for at finde en hjemmeside og så fordele alle siderne ud over forskellige tips. i stedet for at lægge hele siden som ET tip.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-03-03 20:09

Hej Solgaard og Jeannie
Tak for kommenatrerne og undskyld den fejlagtige oplysning.
Nogle af disse tip vil jeg tage med i det nye projekt.

Lis

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-03-03 21:48

I starten syntes jeg også disse tips var pi..e irriterende, men efterhånden tror jeg da at tipsene hjælper disse slægtsforskere
Hvis man kigger på månedens top10, så pryder senta jo heller ud over det hele så spekulationer om superpoint kan folk godt pakke langt væk. (Senta har en del denne måned, men det er bl.a. p.g.a. 1 spørgsmål)

Jeg har et lille tip til jer slægtsforskere.
Hvis i finder jeres sidste tip frem, og tilføjer det nye så bliver listen efterhånden lang

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-03-03 21:50

Rettelse:
heller ikke ud over det hele, så

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-03-03 22:04

Hejsa

her http://www.sitecenter.dk/cddata/linksamling/
tager vi slægtsforskning seriøst....
Diskutere alt om slægtsforskning med andre

Kæmpe og lynhurtig søgemaskine til slægtsforskining
tilgængelig.

Mvh.
Dk

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-03-03 22:26

Hej!
DK´s idé er da helt fint, men jeg vil foretrække at samle oplysninger om "ting som er relevante" på eksisterende sider.

Hvis nu Senta og Viv lagde deres fund ind i Sognetræf (hvis det er muligt) vil de være med til at SAMLE viden.

Jeg tror at Sognetræf bliver et af de steder der fremover vil blive brugt meget.

Det er et sted som kan samle oplysninger for hvert sogn på en mere overskuelig måde end her på Kandu.

Mange af os slægtsforskere søger jo efter informationer inden for bestemte sogne, og vi søger jo efter oplysninger som netop VI kan bruge.

Det tip som Viv kom med om kopskatten i Sevel, ville ligge som en perfekt henvisning under Sevel sogn hos SogneTræf.

Jeg ved også at Lis´s side på et tispunkt vil blive en guldgruppe, hvor tips samles, så alle kan få idéer og hjælp til at komme videre.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-03-03 22:28

Hej Uffe!
Det kan godt være at jeg er træt for jeg forstår ikke:
"Jeg har et lille tip til jer slægtsforskere.
Hvis i finder jeres sidste tip frem, og tilføjer det nye så bliver listen efterhånden lang"

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-03-03 22:36

kopier indholdet fra det sidste tip --> sæt det ind i det nye -->

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-03-03 14:08

Nu er den da helt galt med stavningen:
Guldgruppe=guldgrube
Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 18-03-03 15:45

Tak for svaret LisBJensen.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 18-03-03 18:02

Velbekomme.
Jeg håber ikke det varer sålænge inden jeg kan gå i luften med noget bedre, end det der er lige nu.

Lis